pinky:-)

Started by merijn1982, January 04, 2014, 21:44:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Op verzoek van me vriendin eens iets in haar favoriete kleurtje. Binnenkort maar testen!!
Tight lines!!

Gerrit59

Mooie streamer Merijn
Zo'n kleurtje moet het doen dunkt me.

FSCHAMP

#2
Deze gaat zeker vis vangen. De roze kleur is een goede kleur voor vele vissoorten, zeker ook voor snoek.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Thanks! Meestal verwerk ik wat meerdere materialen in maar wilde 'm nu echt helemaal roze houden:-)
Tight lines!!

Hilco de Visser


merijn1982

Wie is blind hilco?
Tight lines!!

Hilco de Visser

Je streamer is blind , hahaahah  de meesten prefereren oogjes op hun streamer ;D

merijn1982

Ohh haha! Ja zal je eerlijk zeggen dat me ogen op zijn:-) maar gebruik ze ook niet heel veel moet ik zeggen.. maken de streamer soms wel net wat meer af. Maar of de snoek er ook echt beter op bijt???
Tight lines!!

FSCHAMP

Quote from: Hilco de Visser on January 04, 2014, 22:52:31
hij is blind  8)

Ik snapte hem ook niet  ;D

Soms wel, soms niet.  Maar deze zal zeker vangen zonder.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Gerrit72



Die gaat zeker vangen, mooi apparaat!

Pink rules.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gerrit59

Nu we het toch over blind hebben.....
Met wat voor lijm of ander materiaal plakken jullie de ogen op een streamer zoals deze?
Op bijvoorbeeld een zonkerstrip vind ik het altijd een probleem. Ze gaan er vaak snel weer af, of je moet een heel kopje maken. Daarom maak ik ze ook meestal zonder ogen. Maar met ogen ziet er wel mooier uit, dat is zeker.
Suggesties?

FSCHAMP

Superglue en vervolgens een fijn laagje bug bond of diamond hard en dan met het lampje.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Team

Quote from: Hilco de Visser on January 05, 2014, 08:29:01
Je streamer is blind , hahaahah  de meesten prefereren oogjes op hun streamer ;D

Hij kan mijn hond wel lenen
NUNC  AUT  NUNQUAM

Wader

Misschien een leuke test:
Bind twee identieke streamers, plak op één wel ogen, en op de andere niet.
Nodig een vismaat uit om een dagje samen te vissen, hij/zij met de ene streamer (naar keuze), en vis zelf met de andere.

Ben wel benieuwd of oogjes het verschil maken.
Ik denk zelf namelijk dat het vriend Essox geen moer uitmaakt of ze er wel of niet op zitten, ... die let meer op 't gedrag.
Oogjes lonken meer naar de vissers dan naar de snoeken, heb ik het idee.  8)

Of is deze stelling inmiddels achterhaald?

Hilco de Visser

#14
ik heb geen idee of dat we er ooit achter komen Don..............

zolang en snoek nog op mijn witvisdobber knalt heb ik het idee dat het geen moer uitmaakt inderdaad ;D


waar ga jij voor? met of zonder ogen?

merijn1982

Ik zou het ook niet durven zeggen al ben ik geneigd nee te zeggen. Misschien vangt degene met ogen meer doordat er meer gewicht voor op de streamer is waardoor hij duikelt. Dus puur door de actie.. denk ook dag veel snoek toch van achter aanvalt en dus alleen de ' kont' van je streamer ziet. Dus ik denk dat actie allesbepalend is. Al smoelen die ogen wel gewoon erg mooi:-)
Tight lines!!

Troutbuster

Het maakt denk ik geen verschil, tenminste bij een single geviste streamer of vlieg

Ik denk echter dat, als je 2 streamers met het zelfde patroon en dezelfde kleur, de een met en de ander zonder ogen, naast elkaar langs een snoek zou vissen, dat de snoek de streamer met ogen zal pakken.

Patroon, grootte, kleur, ik denk dat het weinig uitmaakt, tenminste als de snoek actief jaagt en aast

Er zijn in het verleden testen gedaan met;

Lege plastic tube tanpasta, v.v. derggen
Inlegzool met dreggen
Een reep textiel met dreggen

En op alles was snoek te vangen!!

Zolang het de agressie van de snoek opwekt vangt het.

Gr

Jan
"Petri Heil"


Hilco de Visser

Quote from: Troutbuster on January 07, 2014, 10:37:45



Er zijn in het verleden testen gedaan met;

Lege plastic tube tanpasta, v.v. derggen
Inlegzool met dreggen
Een reep textiel met dreggen

En op alles was snoek te vangen!!

Zolang het de agressie van de snoek opwekt vangt het.

Gr

Jan

doen we al die moeite voor  :-[

Team

En al dat geld wat we uitgeven ;D ;D
NUNC  AUT  NUNQUAM