Vissen zonder hengel.......

Started by Jan Bruins, October 31, 2011, 17:25:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jan Bruins


http://www.youtube.com/watch_popup?v=x3Bf0WhvsNk&vq=medium

Waarom geven we nog zoveel geld uit aan ons materiaal terwijl we ze zo ook kunnen vangen?
I don't drink water, fish f*ck in it...

Hilco

toch ook soort van vliegvissen  ;)

Plantje

[sarcasme]
Lachen man! Lekker met het bootje doorvaren en die vissen maar spartelen. De een bloedt nog harder dan de ander! Whahaha! Geweldig! Die vissen springen gewoon in de boot. Het enige dat ze hoeven te doen is bloeden en doodgaan. Mooi man!
[/sarcasme]

Stomme Amerikanen weer  >:(

Ik snap dat het wel interessant/grappig is om te zien dat die vissen zo uit het water springen. Maar daar ga je dan toch niet met je boot doorheen varen? En als je je dan toch niet kunt inhouden: maak die beesten dan af of heb er gewoon even je lolletje van en gooi ze terug.

aalbrecht

deze vissen zjn een plaag in de usa ze eten alles maar dan ook alles op zoek er maar eens op
vliegvissen is een passie

Plantje

Quote from: aalbrecht on November 01, 2011, 06:52:36
deze vissen zjn een plaag in de usa ze eten alles maar dan ook alles op zoek er maar eens op
Ja, en? Dan is het ineens leuk en lachen om ze zichzelf dood te laten rammen in een boot? Pffff! Onzin!

maurice

zijn al grote wedstrijden voor vissen op de marmerkarper / zilverkarper in Amerika.
en ook zonder Hengel.
op de boot met een net en zoveel mogelijk vangen om ze maar uit te roeien.
een echte plaag daar hoop dat ze hier niet komen.
de manier hoe het gebeurt kun je een ? zetten, maar hoe deden wij dat vroeger met de ratten?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Ik snap dat je een plaag moet bestrijden. Maar wat we hier in het filmpje zien heeft volgens mij niets te maken met het bestrijden van een plaag!

Ik vind het ook jammer, dat aalscholvers hier in Europa de hele visstand aan gort helpen. En ja, ik vind dat aalscholvers in principe afgeschoten kunnen worden. Maar ik zou het niet toejuichen als aalscholvers met netten of klemmen gevangen worden en een stel boeren er bij staat te lachen terwijl die beesten zich kapot vliegen.

Of hoef je met beesten die een plaag vormen ineens niet meer fatsoenlijk om te gaan?

Jan Bruins

Helemaal mee eens, wel humaan met deze vissen omgaan.

Dat bloedige gespartel stuit mij ook tegen de borst.
I don't drink water, fish f*ck in it...

Useless

Ik moet bekennen dat ik het ook geen fraai gezicht vind maar zie aan de andere kant weinig tot geen verschil met vissen die in netten gevangen worden en vervolgens een langzame verstikkingsdood sterven. En vervolgens dienen wij deze vissen zonder enige scrupules 's avonds bij het diner op. Een beetje hyphocriet zijn is ons dus niet vreemd.
Zilverkarper is een enorme plaag in Amerika. Men doet er alles aan om ze uit te roeien omdat deze vissen al het voedsel wegvreten waardoor diverse inheemse soorten zo goed als uitgestorven is op de plaatsen waar deze karpers voorkomen. Een zilverkarper is binnen het jaar paairijp en kan meerdere malen per jaar paaien en brengt dus duizenden nakomelingen voort waardoor de vis tot op heden onuitroeibaar is.
Als die Amerikanen een manier wisten om het aantal binnen de perken te houden dan hadden ze het allang gedaan.

Plantje

Quote from: Klaas on November 02, 2011, 22:56:42
Hier kunnen wij niet over oordelen,ter plaatse is het een plaag.
Geloof maar dat er weinig ander leven voorkomt in die wateren die overbevolkt zijn met die karpers.
Dierenrechten organisaties zijn daar 10 x strenger als hier,als die er niets tegen doen dan is het geoorloofd om deze plaag op wat voor manier te bestrijden.
Jammer genoeg staat veel wateren in verbinding met elkaar zodat gif geen oplossing is,totdat er een oplossing gevonden is om de plaag efficient te bestrijden mag iedereen daar zijn frustratie af reageren door zoveel mogelijk karpers te "elimineren".
Je moet je proberen in te denken dat je er je leven lang gewoond hebt en een rivier helemaal ziet worden overgenomen door zilverkarpers,alle flora en fauna word aangetast en niemand kan er iets tegen doen.
Dan weet je niet beter meer om elke karper te verwijderen al is het maar om verdere verspreiding hopelijk te kunnen voorkomen.
Als ze het anders konden doen hadden ze het al gedaan.

Klaas
Het gaat (mij) helemaal niet om het feit of het een plaag is en deze beesten verwijderd moeten worden. Het gaat mij erom, dat die beesten in de boot springen, in hun eigen bloed spartelen en die Amerikanen er stom bij zitten te lachen.

Maar als ik het goed begrijp vind je dus, dat (omdat het een plaag is) er geen respect voor deze beesten nodig is. Maakt niet uit hoe: als ze maar allemaal kapot gaan.

Begrijp me niet verkeerd. Ik snap de ernst van de plaag wel hoor! En ik begrijp ook best, dat deze beesten wellicht met een net gevangen zullen worden en vervolgens aan verstikking dood gaan. Maar puur als je naar het filmpje kijkt: dat is toch geen gezicht?!? Nog even een mes er bij pakken:"Huh huh... ik kan ze zo uit de lucht spiezen. Ha haha!"

Plantje

Ik wil echt niet zeggen, dat ik roomser dan de paus ben. Ik snap ook wel, dat als ik een vis filetje eet die vis niet met een hengeltje gevangen is en zo snel en humaan mogelijk afgemaakt is.
En een muizen- en rattenplaag wordt vaak inderdaad met gif bestreden. (Overigens de reden dat ik zelf liever een muizenklem gebruik dan gif: ja, je moet zo'n dooie muis opruimen, maar die is wel snel aan zijn eind gekomen.)

Het enige verschil dat ik hier meen te zien met andere voorbeelden van grote visvangst ander voorbeelden van plagen bestrijden is, dat er hier zo lacherig om gedaan wordt. Ik zou hetzelfde vinden als mensen een rat gif voeren en er vervolgens bij staan lachen als ze zien hoe zo'n rat van binnenuit weggevreten wordt. Nogmaals: ik begrijp best dat een plaag aangepakt moet worden, maar is het zo raar dat ik er de humor niet van inzie om vissen zich in hun eigen bloed te zien doodspartelen?!?

Plantje

Ik denk dat dat zelfs Oostblokkers te veel wordt! ;)

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes

het idee van vergiftigen op een rivier moet wel een mogelijkheid zijn hebben ze hier ook gedaan met de zalm en de eerste resultaten zien er goed uit.

toch vind ik persoonlijk het niet een prettig gezicht maar wie ben ik om daar over te oordelen.
iedereen die denkt dat een hert nadat i geschoten is recht neer valt kon ook wel eens redelijk schrikken als ze de werkelijkheid zien.

voor de liefhebbers rendier schot

http://www.youtube.com/watch?v=4JS5O9LJwBc&feature=related

hier ben ik het helemaal niet mee eens omdat deze vol in de bronstijd zit.

het grappige vind ik dat iedereen het zalmvissen op de rivieren wel goedkeurd wat ik persoonlijk niet prettig vind omdat je staat te vissen op dieren die eieren gaan leggen.


hendri

mooi om te zien hoe het werkelijk gaat johannes, maar idd jammer dat het in de bronstijd moest. dat die beesten niet meteen tegen de vlakte gaan dat wist ik, maar dat het zo lang duurde had ik niet gedacht. en dat dat op de "slee" toch gaaf om te zien hoe mens en dier samen werkt.

GuusGeluk

Naar om te zien... dat spartelen en kapot gaan in hun eigen bloed... Snap de lol er totaal niet van....

Koen

Quote from: hendri on November 04, 2011, 20:59:33
mooi om te zien hoe het werkelijk gaat johannes, maar idd jammer dat het in de bronstijd moest. dat die beesten niet meteen tegen de vlakte gaan dat wist ik, maar dat het zo lang duurde had ik niet gedacht. en dat dat op de "slee" toch gaaf om te zien hoe mens en dier samen werkt.

ik heb heel wat jacht programma's gekeken op de amerikaanse TV en er zijn er maar weinig die in 1 keer neervallen. zelfs als er in het hart geschoten wordt vallen ze niet in 1 keer om. meestal nadat hij geschoten is laten ze hem met rust. beest zoekt dan een plek op om ergens te gaan liggen en dan komen ze niet meer overeind en is het einde verhaal. moet wel zeggen dat het me verbaaste (afgezien van plaag jacht, coyote's enzo) dat men het ook allemaal gebruikt. kop gaat vaak aan de muur en de rest wordt verkocht of in de vriezer gegooit of aan goede doelen gegeven. stiekem is er best veel armoe daar. maargoed, deze video met die vissen vind ik ook wat te ver gaan. beter direct doodmaken.

Plantje

Quote from: Rob van H. on November 04, 2011, 23:19:50
is die zilverkarper niet te eten dan, lijkt me toch een redelijk onuitputtelijke bron van voedsel als ze zich zo rap voortplanten??
Waarschijnlijk is zilverkarper net als andere karper niet bijzonder smakelijk. Je moet dan ook even kijken naar de reden waarom ze daar nu rondzwemmen (gelezen in één van de linkjes van Harlin): bepaalde meren waren overbevist en daarom hebben ze besloten er zilverkarper uit te zetten. Konden ze in ieder geval weer lekker vissen. Daar hadden ze alleen niet goed over nagedacht en nu zitten ze ermee!

maurice

idd jammer dat het in de bronstijd gebeurt.
maar opa had zijn laatste nummertje wel gemaakt.

de afstand is vrij groot (vanwaar er geschoten word) zou dat er ook mee te maken hebben dat er een 2de noodzakelijk schot wordt gelost?

@GuusGeluk, lol nee, noodzaak ja
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Plantje

Quote from: GuusGeluk on November 04, 2011, 21:29:54
Naar om te zien... dat spartelen en kapot gaan in hun eigen bloed... Snap de lol er totaal niet van....
Eens!

Quote from: maurice on November 05, 2011, 09:42:12
@GuusGeluk, lol nee, noodzaak ja
Je zegt te reageren op GuusGeluk, maar ik neem aan dat je bedoelt dat het noodzakelijk is zo'n plaag te bestrijden.
GuusGeluk reageert op het filmpje. En wat we daarin zien heeft niets te maken met het bestrijden van een plaag en is verre van noodzakelijk!

Ik laat het hier even bij. Ik merk dat ik me er te druk om maak en er zijn vele leukere dingen om me druk om te maken! Gegroet! ;)

johannes

maurice er wordt maar 1 keer geschoten de tweede is een slowmotion van de eerste ;D ;D

de afstand bij rendierjacht is vaak groot kan rustig rond 300 meter zijn

veel open terein dus lastig om dicht bij te komen.

bij de hertenjacht is het veel meer dichtbegroeid met bomen en struiken grootte rotsformaties enz dan is de afstand zelden grootter dan 100 meter en het doel bijna altijd bewegend.

de rendierjagers heben vaak een kijker met vergroting op het geweer de hertenjagers hebben vaak een rodestipkijker.


johannes

QuoteGewoom vismeel van maken,dat weer gebruiken voor kweekforellen 

briljant idee:  ::duim:: ::duim::