De Lot

Started by Dr_Martijn, July 23, 2014, 16:29:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dr_Martijn

23 augustus vertrekken vrouw, kleine en ik voor twee weken naar Port Lalande in Castelmoron sur Lot. Park ligt direct aan de Lot, met in de buurt nog wat meertjes als het goed is met black bass en snoek. Iemand bekend met de Lot qua aan te raden plekjes of suggesties voor mee te nemen vliegen? De Lot zelf schijnt o.a. een mooi bestand forel, kopvoorn en barbeel te huisvesten. Vroeg me ten slotte af of een waadpak een absolute must is eind augustus. Heb waadschoenen voor de nodige grip, maar weet niet of de rivier ook in hoog zomer te koud is om comfortabel een tijdje in te staan zwiepen.

Dank voor de reacties al vast!

Jaspero

Ik denk dat waadschoenen voldoende zullen zijn, als het 30graden is.
Ik zou zeker op de blackbass gaan vissen. Zelf eind aug. Ook weer proberen.

eendagsvlieg

#2
Kom net terug uit Frankrijk. De lot heb ik gezien maar het gedeelte wat ik gezien heb is het niet mogelijk om te vliegvissen. De begroeiing is over het water heen. Je in het water begeven is vrijwel onmogelijk gezien de stroming en/of de diepte. Nogmaals dit is het gedeelte wat ik gezien heb. Dit was verder landinwaarts als waar jullie camping is gevestigd. Dus ik hoop dat de situatie daar beter is. Anders bieden de meertjes ook goede vangst mogelijkheden.

Grt,

Eendagsvlieg