Op zoek naar de perfecte #3

Started by Scaramouche, July 04, 2014, 14:23:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Quote from: Gert on July 06, 2014, 17:30:56
Mike, zo makkelijk kom je er niet vanaf ;)
Verdiep je nou eens in wat een ANDER bedoelt!

Zo gemakkelijk kom ik er zeker vanaf  8)
Ik heb de kans geboden om zijn gelijk in de praktijk te bewijzen (waar het echt om gaat denk ik)
Maar kennelijk voelt hij zich veiliger achter het toetsenbord en durft hij de uitdaging niet aan te gaan.
Dan ben ik er wmb toch echt vanaf  ::)



EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

goswit

#26
MarcelN, blijf toch mijn twijfels houden, ik weet dat er veel marge op zit .   Heb 5 jaar geleden een hengel gekocht bij een groothandel waar ik veel voor werkte een #5 ( inkoopprijs 22,00 eur0) met een #6 lijn is er nog niet mee te werpen . Ik blijf toch een beetje wantrouwend.

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Gert

Quote from: Mike on July 06, 2014, 23:52:01
(waar het echt om gaat denk ik)

Ja, dat bedoel ik - jij DENKT dat het daar om gaat. Maar daar gaat het dus NIET om.

Raymond

#28
Mike, alsjeblieft, je gedraagt je werkelijk als een kind! Je BEGRIJPT dus echt totaal niet wat er bedoeld wordt en stop s.v.p. ook met "voor mij te denken" wat je kent me helemaal niet.
::wtf::

maurice

Quote from: goswit on July 06, 2014, 23:56:43
MarcelN, blijf toch mijn twijfels houden, ik weet dat er veel marge op zit .   Heb 5 jaar geleden een hengel gekocht bij een groothandel waar ik veel voor werkte een #5 ( inkoopprijs 22,00 eur0) met een #6 lijn is er nog niet mee te werpen . Ik blijf toch een beetje wantrouwend.

Gos

Peter heeft 1 10ft #3 heb er mee geworpen en moet zeggen niet slecht zeker niet slecht.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

goswit

Maurice.

Ik heb de hengel als reserve gekocht , zij is keurig afgewerkt , ik denk dat zij als snoekhengel /streamer ideaal is.   Ik heb geen zwaardere lijnen dus kan haar niet uit testen .Zoals ik al eerder heb gezegd ik heb voor een groothandel gewerkt en heb diverse nieuwe producten in mijn handen gehad
veel producten zijn mijn inziens niet goed of slechte kwaliteit . Ik moet wel vermelden dat ik zeer crities ben .

Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

maurice

Zo zie je maar weer dat iedereen anders is en een ander idee heeft over iets.
Moet wel zeggen dat ik er 8 jaar geleden ook een heb gehad en deze snel weer heb door verkocht.
Was niet te vergelijken met die wat Peter heeft.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

bij

Ik vis zelf met diverse flextec hengels en er tevreden mee. Zeker gezien de prijs. Op Ebay zijn ze verkrijgbaar maar niet altijd in de klasse en lengte die je wilt. Let wel op dat de transportkosten de hengel aanzienlijk duurder maken. Op marktplaats.nl worden ze ook te koop aangeboden. Dan weet je wat je koopt en kun je kiezen uit diverse klassen en lengten. Eerlijkheidshalve moet ik er bij melden dat ik ze in de verkoop heb.


Peter68

Koop een oude superfine Orvis Tippet voor mij de mooiste 3 ooit gemaakt.

Huib

idd een mooie oude orvis will do the trick. ik heb nog wel een custom 7'6" graphite staan, die je eens kan proberen. nu eerst een weekje op vakantie
pm me maar als je evt interesse hebt.

@ Peter, vergeet de sage LL389 niet, ook een errug mooie hengel!!! weet uit ervaring dat ze beide erg fijn gooien  8)

Scaramouche

Zo, ik ben er weer na 3 weekjes Frankrijk (nauwelijks kunnen vissen door veel te hoog water, 2 kopvoorntjes kunnen vangen en in een forellenput een lading regenboogjes voor de BBQ).

Dank voor alle extra tips en de interessante parallelle discussie die me helaas grotendeels ontgaat  ::).

Ik zal eens kijken of ik aan een paar van de genoemde hengels kan komen. Huib, dank voor het aanbod, ik zal je een PM sturen, ben wel benieuwd naar die Orvis.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Joost S.

Ik zit ook langzaam te denken aan een 3. Voor de voorns en windes, die ik nu met een 5 bevis. Dolle pret, en met een 3 wordt dat nog mooier.

Uiterlijk volgend jaar zomer moet die er komen.

Scaramouche

Klein update van mijn beslommeringen. In de tussentijd heb ik in een aantal winkels wat hengels gevoeld en geworpen. Vandaag in de lunchpauze weer even bij de winkel om de hoek binnengelopen. Er knaagde iets.

Ik had de laatste paar keer dat ik mijn drietje meenam eens goed nagedacht over wat een nieuwe hengel beter zou moeten kunnen (of liever gezegd: wat mij daarmee makkelijker af zou gaan, die hengel kan het natuurlijk wel, ik krijg het er alleen niet zo makkelijk uit.  ::))

Eigenlijk kwam het op twee dingen neer:
1. presentatie op de korte afstand
2. balans en handzaamheid

Met dat in het achterhoofd eerst een 6 voets TFO #2 geprobeerd. Geinig ding op zich, zal prima tot zijn recht komen op hele smalle stroompjes maar balans is niet fijn; je zult er een onooglijk klein reeltje op moeten zetten denk ik om hem prettig in de hand te laten liggen. En ik geloof nevernooitniet dat dat een echte #2 is, waarschijnlijk toch een drietje met een hele snelle top-actie. Presentatie viel niet mee.

8'6" Winston Passport #3 proberen, helemaal niks mis mee. "Ik moet er wel even aan wennen." schoot door mijn hoofd. Ik heb geleerd om mezelf dan te overtuigen dat ik dan verder moet zoeken. Stond ik toch weer naar de Sage TXL en de Winston GVX te staren. Die GVX vond ik minder dan de Sage de vorige keer. Waarom ook alweer? Toc nog maar eens proberen. En rarapolitiepet: alles valt opeens op zijn plek met dat ding: ik voel hem eigenlijk niet eens in de hand liggen, zo natuurlijk als hij gooit. En de presentatie is nu perfect, met 2, 5, 10 meter lijn uit de top.  Langer lukt ook prima maar dan gaat de wind toch wel een grote rol spelen. De Sage dan nog maar een keer. Heerlijke hengel nog steeds maar ik moet er een ander ritme voor hanteren. Presentatie op de korte afstand beduiden minder dan de Winston. Het eruit ketsen van 20 meter lijn gaat dan wel makkelijker en mooier, maar waar gebruik ik die hengel nou helemaal voor? Zeker niet voor afstandsvissen.

Achteraf gezien denk ik dat ik de vorige keer teveel was gefocust op de lijnsnelheid en afstand in plaats van presentatie en met de Winston probeerde te gooien zoals de Sage dat deed. Terwijl het natuurlijk een totaal andere hengel is.

Dan is het budget nog een issue. Gelukkig had ik onlangs een prettig gesprek met mijn manager....

Einde van het liedje is dat ik de trotse eigenaar ben van een GVX Select #3, 7'6". En een nieuwe reel. Omdat het tenslotte woensdag is  :)

Deze avond gelijk aan een praktijktest onderworpen, in een vijver met veel plantengroei de vlieg in de kleine open plekjes plaatsen. 10 voorntjes kunnen vangen op plaatsen waar ik normaal niet effectief zou hebben gevist. Ben er dus heel blij mee  :D



En nu heb ik ECHT geen nieuwe hengels meer nodig....  ::)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Sieger

Mooie combi Frank.... veel plezier ermee....




(je hebt vast nog geen 9 1/2 of 10 voet 4 of 5 voor winde op de grote rivier....  :P )


Sieger

wouter veuger

ha die frank,mooie set!

doe mij zon gesprek met de managert ::agree::



eneeeeh,zeg nooit nooit he...,het wordt tenslotte nog een heleboel keer woensdag :)

alwinvrm

Nieuw op het forum; geweldig veel kennis hier; gevliegvist in Den Haag en de Ardennen en nu wil ik na een pauze van jaren weer beginnen.

Ik wil een #3 kopen van rond 100 euro. Keuze gaat op moment tussen de

- A&M tffr ,

- Flextex Streamtec van omgerekend 102,- euro (verschillende lengtes http://www.tacklediscounts.co.uk/products/flextec-streamtec-fly-rod ),

- en misschien de #3 Inspire GS of ST van A&M als daar een reden voor zou zijn.

Ik zal nu meestal op kleine meren en kanaaltjes vissen, soms met riet langs de kant. Ik denk ik geen al te slappe hengel wil , maar de lengte ben ik niet uit. Ik viste meestal met een TFO pro 9ft #5.

Heeft iemand ervaring met deze of andere hengels en wat raden jullie aan ook wat betreft de lengte?


Bedankt! Ik kijk al uit naar het pakketje en natuurlijk nog meer naar het vissen!

Rossie69

Als je toch ook soms met riet hebt te maken zou ik toch gaan voor een 9ft

Zelf geen kennis van de A&M hengels.
Dacht Weerwolf wel.
of je zou is afspreken met A&M of je een serie mag proberen.

Leuk dat je de oude sok weer aantrekt.
Succes met je keuze.

Team

Wil je nog wat variatie mogelijkheden?????

Pepertje heeft een mooie #3 te koop voor 100 euro is een top stok
NUNC  AUT  NUNQUAM

alwinvrm

@ Rossie69;
Bedankt, langere hengel is idd misschien handiger met riet en zo. De a&m tffr is er alleen in 8. Ik vind de tffr sowieso wel aantrekkelijk vanwege de goede berichten en blijkbaar goede service van a&m. Als je wat op e-bay koopt en er klopt iets niet, moet je nog maar afwachten.

@ Team;
Bedankt voor je tip, maar wie is pepertje en hoe kom ik in contact?

Sorry,  ::new::

Team

Quote from: alwinvrm on November 02, 2014, 15:46:57
@ Rossie69;
Bedankt, langere hengel is idd misschien handiger met riet en zo. De a&m tffr is er alleen in 8. Ik vind de tffr sowieso wel aantrekkelijk vanwege de goede berichten en blijkbaar goede service van a&m. Als je wat op e-bay koopt en er klopt iets niet, moet je nog maar afwachten.

@ Team;
Bedankt voor je tip, maar wie is pepertje en hoe kom ik in contact?

Sorry,  ::new::

Kijk hier op marktplaats  Pepertje heeft een  chech nympf   #3  te koop van A&M   9 ft #3    9.6ft #3   10  ft #3

en 10.6 ft 3#    alles in een stok ,    is een zeer goede hengel. zie bijgevoegde foto,s
NUNC  AUT  NUNQUAM

FSCHAMP

En ik kan het beamen, geen slechte stok voor zijn geld, ik ben zelf ook eigenaar van zo'n hengel.  Je kan hem niet vgl. met een Sage of Winston, maar het is degelijk waar voor zijn prijs.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

alwinvrm

Bedankt allemaal; ik heb op marktplaats (vliegvis)hengel en a&m in allerlei variaties geprobeerd in titel en beschrijving maar ik krijg geen resultaten voor een #3 hengel; misschien al verkocht? Vind het concept van een 4 in één hengel wel erg handig.

Ik heb even een impulse buy gedaan want ik zag toevallig een 10 # 3/4 van BFC bij Muddler.nl voor een wel hele mooie prijs. Een lange #3 vond ik altijd al intigrerend dus ik kon het niet laten.

Even kijken wat ik nu verder ga aanschaffen. Korte #3 moet ik nu natuurlijk ook hebben; wat een heerlijke problemen zijn dit.

Team

Ik bedoelde de Marktplaats op dit forum hij staat er nog steeds op
NUNC  AUT  NUNQUAM

alwinvrm

Okay, ik ben duidelijk nieuw dus, ik ga kijken, bedankt.

alwinvrm

Ik denk dat ik die Czech hengel van 'pepertje' voor het moment laat gaan. Czech nymphing heb ik geen ervaring mee en die BFC 10" #3 is voor het geld prima als ik daarmee ooit wil experimenteren.

Dan gaat het nu nog om een directe vergelijking tussen de A&M tffr 8" #3 en de Flextec Streamtec #3 in waarschijnlijk 9" of misschien 8".

Iemand ervaring met deze beide hengels? Dus Flextec versus A&M tffr???