Mooie zomerochtend...

Started by Christof van den Berge, August 19, 2012, 13:53:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Christof van den Berge

Vanmorgen vroeg om 6:30 richting de waterkant gegaan vanwege de hitte. 8) 8)
Aangekomen zag ik al veel activiteit in het water dus snel alles op getuigd!

Bij de tweede worp gelijk een felle aanbeet van een mooie Ruisvoorn van 20cm++

Lekker doorgevist en om 8.30 stond de teller al op meer dan tien stuks.

Ook ving ik mijn eerste baarsje op de vliegenlat,
later op de ochtend wilde ik toch eens proberen om met twee nimfen te werpen (was mijn eerste keer).
Op de punt een zware red tag met tungsten en 50cm daarboven een slagje kleiner.
Het werpen in het begin was wel even wennen maar naar drie worpen was het raak een prachtige doublet van baarsjes , ik probeerde er snel een plaatje van te schieten maar op de foto kun je zien dat de onderste er net af schiet je ziet nog net de kringen op het water.

Kortom een zeer geslaagde ochtend... En nu lekker een koud biertje en straks de bbq aan steken! ::bbq::


Mooie ruisvoorn



Kleine broertje/zusje


Eerste baarsje op de vliegenhengel:


Dit had een foto moeten zijn van de doublet maar helaas HAAKTE er eentje af voor de foto!:
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

A{b}r{a}xa{s}

lekker Christof !
('t bekende watertje ? :) )

Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Lekker Chris!! ::goodjob::
Blijft een wereldstekkie!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


.Tom.

Nu begin ik toch nieuwsgierig te worden naar dat water  ;)

Bert J.

Mooi hoor. De bovenste lijkt me eerder een blankvoorn.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Christof van den Berge

Tja naar mijn  mening was het een ruisvoorn. Maar het kan ook goed een blankvoorn geweest zijn kan het op de foto niet helemaal ontdekken.
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

R.S.N Flyfisher


Jaspero

Mooie vis !
Ben zelf in de ochtend nog even geweest. Toch wel wat activiteit, maar ze pakten niets! Onder een brugje in de schaduw een school visjes gespot. Grootste gevangen ongeveer een hand lang, daarvan een stuk of tien gevangen.
Geen bijzondere sport op de 5/6 bezemsteel van shakespeare, maar maakte de ochtend een beetje goed.

Christof van den Berge

Vanochtend was het allemaal op de Red Tag nimf(niks anders geprobeerd ook)
Schooltje zien ; aanwerpen en bij de eerste strip vaak meteen al hangen!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gerrit72


::goodjob:: Mooie vissen man (en dat met die hitte ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

In ieder geval leuk gevangen, en of het nou een ruis- of blankvoorn is heb ik me niet zo in verdiept. Maar ik was wel nieuwsgierig toen ik las over stekelbaarsjes. Maar wat ik op de foto's zie zijn echt geen stekelbaarsjes hoor! Dit zijn gewone baarzen.
En daar bedoel ik niets denigrerends mee - baars is een mooie vis, ook om te vangen op de vliegenhengel.
Maar stekelbaarsjes - ik ben benieuwd of er forummers zijn die die al eens hebben gevangen met een vliegenhengel. driedoornig of tiendoornig....

Maar ik kan het jou niet eens kwalijk nemen dat je denkt dat je stekelbaarsjes vangt.
http://www.dierenplaza.nl/het_stekelbaarsje.html
De tekst klopt wel denk ik, maar die foto!!!!
Kwaliteit van het onderwijs holt achteruit  :o

DIT zijn stekelbaarsjes:
http://www.sportvisserijnederland.nl/vis_en_water/vissoorten/default.asp?t=1&vissoort=driedoornige stekelbaars
http://www.sportvisserijnederland.nl/vis_en_water/vissoorten/default.asp?t=1&vissoort=tiendoornige stekelbaars

Duzzzz.... zet ff de goeie app op je smartphone en weet wat je vangt  ;D

Groet,
Gert

Christof van den Berge

Gert wat je verteld klopt helemaal!!

Vat het ook niet denigrerend op.


Ben op de hoogte tussen het verschil van baars en stekelbaars,
komt denkik een beetje doordat wij vroeger in de haven ook veel van deze baarsjes vingen en toe niet beter wisten dan dat het een baars met stekels was dus noemden wij het altijd stekelbaars.

Heb de tekst aangepast!

christof
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gert


harlin

Quote from: Gert on August 20, 2012, 10:52:33
ben benieuwd of er forummers zijn die die al eens hebben gevangen met een vliegenhengel. driedoornig of tiendoornig....

3doornig, man wat een scherpe stekels
hij was niet groot maar had wel zomaar een lekke vinger  ;D
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Inderk

En snoek slikt ze zo naar binnen.
Zielig hé een haak in de bek. ;)
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


jc

al diverse malen savonds een paar uurtjes wezen vissen op het kanaal Sluis - Brugge , en dan voornamelijk
het nederlandse stuk , prachtige sport , voorn - baars  etc , op dit moment puur met de de nimf zo simpel
mogelijk op echt glashelder water , en later op het jaar als je staat te nimfen zie regelmatig 5 a 6 snoeken
jagen !!!!!

Ja nu eens niet op forel !!!!!!!!!!!!

grtz Johan.

Marnix

Op het OvM had ik laatst nog zo een driedoornig stekel baarsje, wel door het lichaam heen gehaakt.