Haken: short shank, round bend

Started by Raymond, July 08, 2014, 09:58:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond

Hey mannen, ik zoek een haak met een korte steel en een perfecte ronde bocht die dun- en dikdradig te verkrijgen is in de gangbare maten.

Wellicht kijk ik er zo overheen maar ik kan dit type haak gewoon niet vinden bij de bekende haakmerken. Dus misschien kan iemand van jullie me op weg helpen.

Thnx!
::wtf::

Koen

Classic spider haken misschien? Volgensmij heeft partridge die.

Beertje

#2
Ik weet niet of dit type nog bestaat, maar turrall bead hook sproat is een haak met ronde bocht en korte steel dikdradig.
t
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Deze?

http://www.turrall.com/productPage.asp?cid=29&gid=152&p=1&pid=280&tid=1609

Er staat wel bij "round bend" maar die is toch echt niet rond, er staat ook bij "sproat" wat vreemd is.
::wtf::

Raymond

Ik heb deze zelf ook al gevonden en die lijkt er veel op hoewel ook hier de bocht niet helemaal rond is:

http://www.veniard.com/product838/section29/kamasan-b160-sproat
::wtf::

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

De Gamakatsu F11-CB heeft een lange steel, Maurice, is dus niet wat ik zoek.

Op zichzelf ziet die Turral er wel goed uit, Beertje. Is die haak dikdradig, zo te zien wel...?
::wtf::

Beertje

#8
ja, dit is een dikdradige haak.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Troutbuster

Ray,

Kamasan B110 is een Grub hook dikdradig
de Kamasan B100 vergelijkbare vorm maar dundradig

Ik gebruik deze haak veel!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sieger



Sieger

HappyFisherman

Kamasan B160 heeft de bocht een maat groter dan de steellengte.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Raymond

#13
Maurice, Jan, deze haak gebruik ik al voor sedgenimfen en buzzers. Maar ik bedoel dus een haak met een rechte korte steel.

Sieger, deze haak heeft dan weer geen mooie ronde bocht en Happy, die had ik al gevonden en lijkt me tot nu toe samen met de Turral van Beertje het beste alternatief.

Het lijkt er gewoon op dat de haak die ik zoek gewoon niet bestaat, alhoewel dat met het enorme aanbod heel vreemd zou zijn zijn.

Dus een perfecte ronde bocht, korte rechte steel, in de gangbare maten en verkrijgbaar in zowel dun- als dikdradig...  :-\
::wtf::

maurice

De gamakatsu F11-2SH mooie nimpf haak korte steel en mooie bocht
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Raymond

Maurice  ::duim::  Die komt op het lijstje samen met de Gamakatsu B160 en de Turral Bead Hook.
::wtf::

Gert

En deze?

https://www.intheriffle.com/store/Daiichi-Short-Shank-Straight-Eye-Hook.html

Daiichi 1640.

Maar blijkbaar ook niet in zowel dun- als dikdradig leverbaar...
Of is de "round bend"ook niet helemaal perfect omdat ie te ver door lijkt te lopen?

Groet,
Gert

eendagsvlieg

Hallo,

Wellicht bieden de VMC haken uitkomst. Op pagina 38-39 van de  catalogus zijn de haken te zien http://www.vmcpeche.com/catalogues/emea/2014/

groet,

Eendagsvlieg

Gert

Quote from: eendagsvlieg on July 08, 2014, 12:18:09
Hallo,

Wellicht bieden de VMC haken uitkomst. Op pagina 38-39 van de  catalogus zijn de haken te zien

Pagina 39 valt sowieso af - zijn haken met een bledje.

Beertje

wat voor vlieg (en) wil je binden? Voor spiders wordt vaak de fulling mill haken gebruikt, maar andere kan ook. Kijk maar eens op de site van Hans Weilenmann.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Raymond

Nou, waar wil ik ze voor gebruiken...? Het is gewoon zo'n idee van mij om mijn vliegen hierop te gaan binden, gewoon als basis/standaard haak. Soms heb je van die ideeën die wil je gewoon uitproberen. Ik wil ze wel met name gaan gebruiken voor goudkopnimfen en spiders.
::wtf::

Team

NUNC  AUT  NUNQUAM

Raymond

Team, bedankt voor je inbreng. Is iinderdaad een interessant model haak, maar toch niet waar ik momentel naar op zoek ben.
::wtf::


Raymond

Dat is een ding, Ruud!  ::duim:: Echt iets als je voor groot wild gaat. Die ga ik in de toekomst wellicht eens uitproberen op dikke barbelen hier op de Maas... Als allround haak die ik in gedachten heb, is hij denk ik echter niet geschikt.
::wtf::