vliegvissen in de drome bij Die

Started by harry, March 06, 2012, 21:52:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harry

hallo

ik ga deze zomer naar Die in de franse drome
2,5 week op de camping aan de gelijknamige rivier(drome)
iemand hier ervaring ?  of info over rivieren hier in de buurt?

alle info is welkom

harry

Joop de Vries

Twee jaar geleden geweest op Camping Gervanne tussen Crest en Die. Zeer relaxed gevist op kopvoorns. Voornamelijk in de avonduren, maar overdag ging ook wel goed. Al met al zeer goed gevangen. In het begin geen waadpak aan, wel waadschoenen. Geen gezicht uiteraard maar het loopt wel wat makkelijker met die stenen onder water. Het wordt ook wel wat koud later op de avond dus later wel een waadpak aangetrokken. Wel even zoeken waar de kopvoorn zit.  Gewone vliegjes als torretjes, CDC & Elk en Klinkhamers. De grootste kopvoorns ving ik trouwens op spiders. En misschien wat zware nimfen voor de barbeel. Kan niet fout gaan. Zeer leuke visserij in een hele mooie rivier. Succes!

T.L.
Joop

Beertje

Een grote zwarte  (haak 10 of 12)  droge of natte vlieg, altijd goed voor succes daar.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

harry

ik heb ook in tegenstelling tot vaak de verhalen over hele kleine vliegjes altijd in frankrijk veel succes gehad met echt grote nymphen tot maat 6

op andere rivieren ook altijd groot gevist en daar ook vaak zeer grote kopvoorns kunnen vangen dikke 50+ vissen       heerlijke sport :)

Doema

Cart vacances (7 dagen) verkrijgbaar bij Tabac Press. In mijn geval gehaald in Crest (37 km) voor €30,00,
succes!

bij

Quote from: Joop de Vries on March 07, 2012, 21:06:43
Twee jaar geleden geweest op Camping Gervanne tussen Crest en Die. Zeer relaxed gevist op kopvoorns. Voornamelijk in de avonduren, maar overdag ging ook wel goed. Al met al zeer goed gevangen. In het begin geen waadpak aan, wel waadschoenen. Geen gezicht uiteraard maar het loopt wel wat makkelijker met die stenen onder water. Het wordt ook wel wat koud later op de avond dus later wel een waadpak aangetrokken. Wel even zoeken waar de kopvoorn zit.  Gewone vliegjes als torretjes, CDC & Elk en Klinkhamers. De grootste kopvoorns ving ik trouwens op spiders. En misschien wat zware nimfen voor de barbeel. Kan niet fout gaan. Zeer leuke visserij in een hele mooie rivier. Succes!

T.L.
Joop

Joop, ik ga dit jaar ook naar de gervanne camping. Kun je ook vissen op het riviertje de gervanne?


Beertje

Ja,dat kan. Zorg wel dat je en vergunning hebt,anders ben je de klos.Je kunt gelijk van af de camping beginnen .En stroomopwaards net voor bij de camping zit een pooltje daar zitten er een paar en zo kom je verder  lopend steeds wat plekken tegen.Ook in de uitloop van de gervange in de Drome kun je kopvoorns vangen ook al zijn er baders.Als je een fiets hebt Of anders met de auto De camping rechts af rijden op de kruising weer recht tot aan de grote weg daar links richting Die.Na c.a. 1 a2 km voor de brug in de weg parkeren en richting de rivier lopen.(je ziet daar wel mensen naar toegaan.Hier is een snel stomend gedeelte daar heb ik grote vissen zien zwemmen (zelf niet op gevist)maar wel een mooie plek.

groeten Jan
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

bij


Beertje

Ik heb alleen in de drome gevist (had geen vergunning voor die paar dagen dat ik daar was).Maar als je even naar boven scrolt zie je een posting van mij.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

bij

Jan,

in de ene mail geef je aan zorg wel voor een vergunning en in de andere mail zeg je zonder vergunning te hebben gevist?
Geef je hiermee aan dat er toch niet vaak gecontroleerd wordt?
Ik wil eigenlijk in de rivier direct langs de camping vissen. Om een hele dag op pad te gaan om te vissen krijg ik geen toestemming. Even 's morgens een uurtje langs de waterkant kan wel. Misschien wel om 5.00 uur op staan en dan om 8.00 uur weer gezamenlijk ontbijten.


Ik heb vorig jaar ook in de Gardon langs de camping gestaan ook zonder vergunning. Echt lekker ontspannend vissen is het niet steeds kijken of er geen controle is!




jur606

#10
Pak kans is vaak wel klein in Frankrijk (of je moet op echt prive water vissen)
maar als ze je pakken kunnen ze in theorie al je spulle auto .e.d. ook innemen (onder het mom van stropen)

Ik vis altijd alleen met een vergunning.

S6

Beertje

@Bij,Je hebt gelijk,Maar in de drome,zo voor de camping heb je niet gauw last.Maar als je in de gervane gaat vissen wordt het wat anders,omdat dit forel water is.Maar,Je hebt gelijk je moet altijd een vergunning hebben.
Weet je hoe je aan een vergunning kan komen?
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

bij

Jan ik had niet verwacht dat de gervanne forelwater is. Waar kun je ergens een de vergunning kopen dan hoef ik niet te zoeken als ik voor de zekerheid toch een vergunning wil aanschaffen.

Beertje

#13
@Bij,je kunt een vergunning kopen bij een z.g.n "tabac" dus tabakswinkel.Bij de camping is die geloof ik niet (je kunt even vragen) ,maar in Crest en Die wel.
Vraag naar en carte de vacance de peche,c.a. €35 voor 7 dagen.Voor dat geld krijg je een heel district aan viswater als je de carte koopt,krijg je er een kaart bij waar alle wateren opstaan.(eventueel naar vragen).
Als je er nog niet eerder geweest bent op deze camping:ik kan je vertellen dat het een leuke gezellige camping is met een heel vriendelijke eigennaar (vrouw).Mocht je nog meer willen weten,Roep maar!
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

sjoerd

Quote from: bij on January 28, 2013, 22:04:56
Jan ik had niet verwacht dat de gervanne forelwater is. Waar kun je ergens een de vergunning kopen dan hoef ik niet te zoeken als ik voor de zekerheid toch een vergunning wil aanschaffen.

Voor de zekerheid???? Doe aub niet nonchalant, In het buitenland ben je echt de klos, als je de klos bent hoor, als je begrijpt wat ik bedoel!! Al zijn de boetes hier bij ons ook al behoorlijk opgeschroefd. Dus gewoon effe kopen dat papiertj, kan je veel ellende besparen.

Sjoerd

Beekvisser

#15
Net naast de receptie van de camping heb je al een "tabac" een paar jaar terug verkochten ze hier de benodigde vergunning, maar ik weet niet of dat nu nog zo is.
Ja, in de Gervanne zwemt zeker vroeg in het jaar wel forel, zelfs naast de camping. Maar dat zullen er niet veel zijn, 2 keer raden hoe dat komt.
Voor forel moet je nog een heel stuk stroomopwaarts, zou het daar maar niet wagen zonder vis vergunning.
De Drome zelf is ook geen straf, genoeg kopvoorns en barbeel.

Erik

Beertje

Beekvisser,Je hebt gelijk naast het suppermarktje waar je brood haalt,is een tabac.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

bij


Alex

Ben afgelopen zomer bij Gervanne geweest
De tabac bij de camping verkoopt vergunningen
Zijn wel weer een stuk duurder geworden zo uit mn hoofd 32 euro voor 1 week
Was vroeger 2 weken
Rivier gervanne is mooi maar hoe later in de zomer steeds lastiger ivm het vele vissen van de campinggasten (zonder vergunning)
Als je naar de drome vanaf de camping loopt en je gaat bij het strandje een 50 meter naar rechts is een steile hoge overkant, strak tegen deze kant heb ik met een flinke balonkosedge mooie kopvoors gevangen
Aanrader is ook vissen bij de brug in het naastgelegen dorp Saulion ( of zoiets)
Heerlijk rustig en prachtige stroomversnellingen
Ik heb er zeer grote barbelen zien liggen echter niet gevangen

Alex

bij


Alex

Quote from: bij on February 01, 2013, 14:12:53
Alex.

wat is een balonkosedge?

Vervelende ipad
Bedoel natuurlijk ballonkop sedge ff google
Tot wel maat 8


bij

In de Gardon viste een vliegvisser met een bllonkop segde alleen dan zonder de kop. Hij ving er wel aardig mee en ook redelijk grote.

Arie de Vries

#22
De "tabak" bij de camping verkoopt geen vergunningen meer. Daarvoor moet je nu naar een Tabac in Crest, zes km verderop.
Overigens was de carte de peche voor toeristen bij de Tabac in Crest uitverkocht net als bij het café du Sport in  Salliant. Als je die kant opgaat en je blijft in die hoek dan kun je beter je vergunning via internet regelen.
Groet, Arie

wh82

Quote from: bij on February 01, 2013, 14:47:30
In de Gardon viste een vliegvisser met een bllonkop segde alleen dan zonder de kop. Hij ving er wel aardig mee en ook redelijk grote.
In de Gardon (Gardon de Mialet en Gardon de Sainte Croix) was t sowieso altijd lekker vangen. Ik ben er niet meer geweest sinds er een grote bosbrand was eind jaren negentig maar heb er hele goede herinneringen aan. Zit ook veel barbeel.

Ben Tabak

Kan ik bevestigen.
De Gardon is erg goed voor (grote.....) kopvoorn. Ik stond 2 jaar geleden op de camping bij Pont du Gard.
Het mooiste is dan, voorbij de plek te rijden waar de kano's te water gaan en dan stroomopwaarts te lopen. Super mooi, fraaie vissen.
Succes,
Ben