haak in de maat 20 tot 26

Started by Robin Weijn, September 04, 2012, 20:42:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robin Weijn


Heeft iemand een idee waar ik bind haken kan vinden zonder weer haak in de maat 20 tot 26 

Groeten Robin

Ps ik ben nieuw hier dus als ik iets verkeert doe of zeg zeg het mij gerust.
Ik heb dyslexie dus sorry voor de eventuele spel fouten en of vergeten , of .   

A{b}r{a}xa{s}

Hoi hoi Robin, welkom op Vliegvissers.nl :)

Volgens mij heeft Muddler.nl een aantal typen weerhaakloze haken in die maat (Merk : Daiichi meen ik)

Anders de weerhaakjes even dichtknijpen. :)

Useless

Nu ben ik alleen heel erg benieuwd waarom je bij zulke kleine haakjes nog weerhaakloze wilt. Een haak 12 zonder weerhaak slaat een groter gat in de vis dan een haak 20 tot 26 met weerhaak. Begrijp me goed, ik ben een voorstander van weerhaakloze haken. Niet omdat ik het zo weidelijk vind maar omdat ik het onthaken gewoon makkelijker vind maar bij zulke kleine haakjes laat ik de weerhaak altijd zitten.

aalbrecht

bij kleine haken .vind ik het wel goed wand je hoef de bek van de vis niet zo de mangelen .zeker als het kleine visjes zijn
vliegvissen is een passie

HappyFisherman

Ik heb haakjes tot #26, maar verhoudingsgewijs zitten daar grote weerhaken op. Krijg die vliegjes er bijna niet meer uit, dus knijp ik ze daarbij wel plat...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

gewoon altijd zonder weerhaak gebruiken of platknijpen :)

(moet zeggen, ook 'platgeknepen' is soms lastig verwijderen uit je vinger...)

Robin Weijn

Bedankt voor het antwoord. Waarom ik zulke kleine haakjes gebruik ik woon vlak bij een stadspark met veel Kleine voorntjes (5 tot 10 cm ) als je dan met een iets te groote haak zit gaat je vlieg telkens onder maar je haakt ze dan niet. Ik heb bij een hengelsport zaak een keer van tmc haak maat 26 mee genomen en toen pakte ik de éénen naar de ander. De reden waarom ik weerhaakloos vis ik doe ook aan karper vissen en hier bij ben ik er achter gekomen dat qua haken van de vis geen verschil maakt (dus ook geen grote gaten slaan of door het zogenaamde wrikken uit scheuren als de vis eenmaal goed gehaakt is komt deze zo niet weer los ) de voor delen je pakt de haak er zo weer uit of het nou de vis je trui of je oor het gaat een stuk gemakkelijker.