Materiaal & techniek > Vliegvismateriaal - overig materiaal, kleding & accessoires

Braided Loops

(1/4) > >>

OlafB:
In de loop die vast zat aan mijn oorspronkelijke vliegenlijn zat een scheur dus heb ik hem eraf geknipt. Ik dacht ik fix het wel met zo'n losse braided loop. Echter heb ik problemen met het bevestigen van de loop. Ik denk dat hij te wijd is omdat ik de vliegenlijn te makkelijk door de 'sleeve' heen kan duwen, op de site staat alleen wel dat de 30LB variant die ik heb gekocht geschikt is voor 3wt tot 9wt lines (ik heb 5wt). Zal ik de 20LB variant bestellen en het daarmee proberen of weten jullie een andere/betere oplossing?

holla999:
even netjes een smeltloopje maken.
gr. Peter

Gert:
Advies van Peter is sowieso goed, mits je daar de middelen voor hebt.
Maar als je de braided loop wil gebruiken is het vooral van belang dat de tube (slangetje) niet te makkelijk over de sleeve en lijn gaat. Eventueel kun je die tube vervangen door bijvoorbeeld een stukje scoobidoo. En het allerbelangrijkste: doe een beetje UV bond of secondenlijm onder de tube. ALTIJD!, ook al zit het nog zo strak....

Groet,
Gert

Gerrit59:
In aanvulling op de al genoemde waardevolle adviezen: extra zekeren met binddraad en een drupje lijm kan ook geen kwaad.

Gerrit

OlafB:
Hmm dat smeltloopje klinkt ook wel slim, ga ik dat eens proberen binnekort. In dit topic zag ik dat je er alleen een stukje dunne krimpkous voor nodig hebt. loops, vraagje aan sebastiaan

Bedankt voor de tips en adviezen!

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version