Materiaal & techniek > Vliegvismateriaal - overig materiaal, kleding & accessoires

Studs

(1/6) > >>

Bone F:
Op zoek naar rvs studs kwam ik deze tegen. Rvs omdat ik nog al eens in het zoute sta en verzinkte studs toch gaan roesten. In zeskant kun je voor zover ik weet alleen maar met boorpunt kopen en datlijkt mij geen succes. Onder de kop zijn ze 16mm. dus geschikt voor de meeste waadschoenen. Met een accuboormachine en een zeskant bitje draai je ze heel eenvoudig in de schoen. Inbusboutjes verkrijgbaar bij "rvs paleis".

Wat een weelde dat je nu zo eenvoudig een foto kunt bijvoegen  ::goodjob:: Plantje!

pierre:
Ik ben echt benieuwd of dit gaat werken, zelfs een beetje sceptisch ..... ???. Denk dat je heel weinig bodemcontact met je rubberzool hebt omdat de kopjes zover uit de zool steken, en daardoor makkelijk gaat glijden op het rvs, waarvan het oppervlak ook glad is. Je hebt er ook aardig wat onder geschroefd.
Maar hopelijk heb ik geen gelijk  :).

Groeten,  Pierre.

Ben Tabak:
en daardoor (uitsteken) zul je ze heel snel verliezen.... :(

Grt. Ben

Beertje:
Studs moeten toch iets van reliƫf hebben voor grip! deze zijn zo glad als een biljartbal.

Bone F:
Te hoog dan slijp ik ze af, te glad dan maak ik ze scherper maar ze zijn wel rvs en vond ik belangrijk. En het aantal ja dat wist ik ook niet precies daar is niet zoveel over te vinden ik heb er genoeg vandaar. @ Pierre ik denk dat je met gewone studs ook nie zoveel bodemcontact hebt met de zool. Ik denk datde druk per cm2 de belangrijkste factor is tegen het uitglijden. Ze zullen waarschijnlijk beter werken op ruwe blokken in de Europoort dan op de gladde stenen in bv. Denemarken.  Ik hou jullie op de hoogte  :D

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version