ogen op een streamer

Started by Arie de Vries, November 07, 2013, 22:13:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arie de Vries

Ben vanavond een paar snoekstreamers van Bucktail wezen binden en wilde hierop ook een paar oogjes plakken.
Echter met mijn secondenlijm bleven de ogen overal aan plakken behalve aan de streamers.
Hoe en waarmee plakken jullie ogen op een bucktail streamer?
Groet, Arie

Gerrit72



Zelf gebruik ik gewone contactlijm (bison), maar er zijn vast veel betere opties, ik ga het volgen.
Ik heb denk ik al wel een idee wat jij zaterdag gaat doen  ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Sieger

Secondelijm wil op zich prima... druppeltje lijm op de bucktail, dan oogje met een pincet erop drukken... vast

Gebruik bij wat 'zwaardere' ogen ook graag 'one minute epoxy'.... zelfde plakprocedure trouwens....


Sieger

Inderk

Druppeltje secondenlijm doet het meestal prima.
Anders Bug off of Epoxy gebruiken. (Bij de hema hebben ze prima spul)

Trouwens foto-lijm van de Action zal ook wel gaan volgens mij. (Is ook watervast) maar dan moet je de randen insmeren en niet over het hele oog heen smeren.
Want dan krijgt jouw streamer staar op de ogen.
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Gert

Ik gebruik smeltlijm, uit zo'n lijmpistooltje. Kost geen drol, en je kunt zo'n staafje ook met een aansteker smelten. Ik maak dan een kopje waar de ogen in/op komen. Je hebt dan gelijk een verzwaarde streamer - maar dat wil je misschien niet altijd. In dat geval doe ik gewoon GEEN oogjes.

Groet,
Gert

Heintje Davids

Gebruik altijd Zap-a-gap, Bug-Bond of epoxy. Eea is afhankelijk van hoe zwaar ik de kop van de streamer wil hebben.

wouter veuger

mijn ervaring met secondelijm is een beetje hetzelfde arie...,het loopt te snel uit vaak waardoor het oogje ineens aan je bindtafel vastzit ipv op de streamer (geeft wel een leuk effect op je tafel na een aantal mislukte pogingen ;D)

tegenwoordig gewoon watervaste contactlijm van de hema ,is een groene tube,kost geen drol en is genoeg voor 9564 streamers.

catchem

De oogjes die ik gebruik hebben al een plaklaagje op de achterkant. Ik leg met mijn dubbingnaald de oogjes op de plek en duw ze zachtjes aan. Daarna ga ik met bugbond over en langs het oogje en hard deze lijm uit. De oogjes zitten dan echt vast aan de fibers en krijgen een extra 3D effect.

wouter veuger

Lijkt me ideaal spul ook dat bugbond,wil ik ook nog wel eens aanschaffen.

HappyFisherman

Ogen er niet op plakken is nog veel minder werk! In mijn ogen al dat extra gesmeer met lijm, bond, zap a shit of wat ook helemaal nergens voor nodig!
Als je een streamer maakt die toch gauw zo'n 10-15 com oogt, een stel oogjes van Max 1cm plakt dan geloof ik er He Le Maal niks van dat die "het doen"!
Net of die snoek op een groen-paars-roze streamer vol met glitters eerst kijkt of ie wel lekker oogt...!

Lekker weglaten die ogen en die ene die, in haar ogen je streamer niet aanstaat, jij niet vangt lekker laten gaan.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

hendri

Bram, dat zie je verkeerd. Het oog wil ook wat. ;-)
Ik vind ogen op bucktail/ zonker streamers niet noodzakelijk, maar een ep streamer
zonder ogen is in mijn ogen niet af. Of je er meer of minder snoek door vangt?
Geen idee, denk dat ogen wel meer vissers vangt. ;-)

Heintje Davids


studies geven aan dat bepaalde zeevissen die op zicht jagen hun aanval op de ogen plaatsen. Of het bij snoek ook zo is, geen idee, maar ik neem het zekere voor het onzekere en plak er ogen op.

HappyFisherman

Welke studies en welke zeevissen. Wie bewijst dan ook nog eens dat kunstaas met ogen meer vis aantrekt (dus in dit geval bij zoute vissen) dan kunstaas zonder ogen? Ik heb nog nooit een pilker met van die belachelijk grote prutsdingen gezien...

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Bewijzen of niet, ik denk dat Bram op zich wel een punt heeft. Ik ken nauwelijks streamers met zonkersstrips waar ogen opzitten en ze vangen prima.

Onder de noemer "Het oog wil ook wat".... plak ik op Bucktail/Ep-achitg etc wel ogen, maar ga een heel eind met Bram mee en denk dat het geen r... uitmaakt voor het vangen....

We kunnen ons dus een hoop ellende (en geld) besparen..... F..ck ik heb er nog een paar honderd...  :-\


Sieger

HappyFisherman

Ik vis al mijn hele leven met vliegen zonder ogen en ik heb er nog nooit iets minder om gevangen.

OK ok, laat ik bij deze dan ook ff demonstreren hoe suggestief tekst kan zijn...:
Ik vis al mijn hele leven met vliegen zonder ogen (van de 31 heb ik er 26 zonder vliegvissen doorgebracht) en heb er nog nooit (nee, omdat ik er nog nooit mee heb gevist) iets minder (of meer) mee gevangen...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Ik vang alles op een Partridge & Orange.....


Vis je wel eens ergens anders mee.... ?


Euh.... neuh.......


8)


Sieger

HappyFisherman

Jij vangt alles op spinners.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

en plugjes... oeps... verkeerde forum....

Terug naar het topic....  8)


Sieger

HappyFisherman

:D
Wel trending topic hiero!

Maar ik vraag me al jaren af waarom er zulke belachelijke grote ogen op allerlei streamers geplakt worden.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rene V.

Als al het "overbodige" uit de vliegviswinkels gehaald word zullen de winkels heel overzichtelijk zijn en heeeel erg leeg.Ik werkte vorig jaar met een visser die voornamelijk op snoekbaars vist uit een bootje.Koopt alleen als het nodig een hengel of molen van hooguit 35 euro stuk.Vangt ieder weekeinde zo'n15 a 25 snoekbaarzen,zet ook alles terug,alleen sport dus.Hij verklaart andere vissers voor idioot naar het geld wat er uitgegeven wordt,onder het motto mooie dingen vangen vissers geen vis 8).
Vond het eigenlijk wel leuk om met een outsider te werken en te discusseren.Ik bond nog enkele fireballs met bucktail voor hem waar hij blij mee was maar zijn vangsten bleven gewoon constant,niet meer of minder dus.
Ik zie het meer zo,lekker mooie dingen maken die lekker vangen.

Groet Rene V.

Troutbuster

Ogen op Streamers......

Tsja......

Op zich zou ik het altijd doen, baat het niet dan schaad het niet toch??

Of er meer en beter door gevangen wordt?? ik betwijfel het, maar je "vliegbind gevoel" moet wel tevreden zijn na een gebonden creatie.
Wordt dit goede gevoel versterkt door het toevoegen van details aan je vlieg of streamer, en in dit geval ogen, dan moet je het zeker niet nalaten te doen!

Bij de wat meer klassieke forel patronen (en zeker de zalmvliegen) wordt steevast Jungle Cock gebruikt!!
Om wat te impliceren??????

Ogen!!

Toch??

Gewoon doen, als je ze hebt of als je ze wil toevoegen aan je creatie

Nogmaals, baat het niet dan schaad het niet!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Gerrit72

#21

Arie, ipv lijmen kun je (ook op grotere streamers) prima kettingoogjes inbinden. Of ogen qua vangst meerwaarde hebben durf ik niet te beweren.
Het voordeel van kettingoogjes vind ik dat ze net genoeg gewicht geven om de streamer aan het eind van de strip verleidelijk naar beneden te laten tuimelen, waarna de streamer weer mooi omhoog zwemt bij de volgende strip. Om je een idee te geven;





Streamers op een 6.0 haak, met bucktail, veren, bont, zonker (soms opgevuld met fiber en wat bling bling).
Toegegeven, een bindwedstrijd ga je er niet mee winnen (maar dat is volgens mij ook niet jouw ambitie).
Ze zien er slordig uit, maar eenmaal in  het water, wappert alles heerlijk (het geeft mij vertrouwen).
En gelukkig blijft er regelmatig een snoek aan hangen, dus ik ben er tevreden mee.



Ze lusten hem echt wel  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.