snoek op #5/6

Started by tukkerrutger, November 25, 2012, 18:29:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tukkerrutger

Hey allemaal,

ik wil binnen kort een keertje op snoek vissen, maar ik heb alleen maar een #5/6, is dit sterk genoeg? of toch een sterkere hengel halen?

groet Rutger

marc

snoeken met een 5/6 kan maar is eigenlijk net iets te licht naar bescheiden mening.
velen vissen op snoek met #8 of nog ergere borstelstelen ???waarom is mij een raadsel.
vis zelf altijd met een #6 van orvis(instapmodel)en die heeft al meerdere keren flink op zijn donder gekregen .
streamers van mij variƩren van 15 tot 30cm,bucktail met bont meestal en soms nog tandem gebonden ook.
enige probleem is dat je de werpstijl wel wat moet aanpassen,strakke loops zijn er dan even niet meer bij  :)
een simpele bucktailstreamer zal wel meevallen op een 5/6 om daarmee te zwiepen.echter wanneer je wil overgaan op bontstreamers krijg je het al eerder vermelde bonken van je streamer. dit is te voorkomen met de stop bij je achterwaartse worp verder naar achter te houden .
succes verder ,kijk uit naar foto van eerste snoekbeest op die hengel . ;D
grt marc

maurice

waar wil je gaan vissen?
::bbq:: ::proost:: ::proost::

tukkerrutger

Universiteit twente wordt volgens mij wel gevangen, dus daar wou ik het een keertje proberen.

maurice

kun je met je 5/6 rustig proberen,
als je een vergunning hebt van de UT.
anders zou het nog wel eens een duur grapje kunnen worden.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

tukkerrutger

oeh, goed dat je dat zegt, anders was ik er zo gaan vissen! weet jij hoe ik daar aan kan komen?

maurice

ja, maar ik sta nog maar vanaf 1991 op de lijst en heb hem ook nog niet.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

tukkerrutger

ah, ok ik maak er dus ook niet echt kans op.. helaas, maar er zijnnog wel andere vijvers hier in de buurt  met snoek als het goed is.

maurice

in de stadsvijvers heb je er genoeg aan, die #5/6 dan.
buursestraat daar zitten een paar mooie dames, helaas vaak ook veel karpervissers en witvissers met wedstrijden.
betonvijver zitten ze ook zijn 2 jaar geleden uitgezet samen met snoekbaars en winde.
smulders top voor de plug maar niet voor de vlieg/streamer.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

tukkerrutger

oke, bedankt voor de tips!