BellyBoat

Started by Patrick(WF), March 22, 2011, 21:35:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toppiedus

Ik zou ook niet wachten tot de zomer  ;)



Ik heb nu ook nog zo`n DLT met je billen diep in het water, het zit heerlijk alleen lastig om een beetje afstanden te overbruggen.
Ga zaterdag waarschijnlijk de Mc fishing hy&dry II halen, tenzij ik nog betere alternatieven zie hoor.
die fischcat lijkt me niet ideaal vanwege de picknicktafel voor je neus.


Het zal naar alle waarschijnlijkheid dus deze gaan worden


Hou met tot zaterdag aanbevolen voor suggestie`s (langer kan ik toch niet wachten)





harlin

Quote from: toppiedus on March 24, 2011, 19:00:56
die fischcat lijkt me niet ideaal vanwege de picknicktafel voor je neus.
Die picknicktafel hoeft er niet op.
En je kan hem ook laten zakken als je neus er op steunt.
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Rossie69

klopt wat Johannes zegt,de ritsen oxideren dus echt wel.
heb al 3 ritsen naar de mallemoer geholpen.

heb dus de keren op dat ovm,dus niet mn bb afgespoeld,das dan ook het enige wat ik telkens vergeten ben.
kijken of de turk me kan helpen om een nieuwe rits partij in kan zetten.

iemand nog een tip,voor dat zooitje te verwijderen evt ?

Rossie69

komt zeker dat je het regel matig doet het ovm bb vissen :)


Arjan Maat

#29
[admin]Tekst is op basis van de regels rondom commerciƫle activiteiten verwijderd door Admin[/admin]

johannes

Heb de laatste commentaren gemist

wat ik doe is de ritsen bij langdurig niet gebruik inspuiten met siliconenspray weet niet of het de beste oplossing is

de fishcat roest niet en ik denk dat ik genoeg op het zoute bb om dat te kunnen zeggen  :D

mede daarom is de fishcat een betere boot

groeten

johannes

Erik

Het enige waar ik niets over hoor is het verschil in materiaal voor de luchtkamers en het buitenop materiaal .
De goedkopere modellen hebben meestal een vinyl mix als binnenband en de duurdere polyurethaan binnenband.
Het grootste verschil in deze twee is de mate van weerstand tegen beschadiging . Vinyl is iets harder en minder bestand
tegen mechanische beschadigingen . ( lees schuren tegen rotsen of grindbanken ) . Polyurethaan is meer rubberachtig
en meer bestand .
Buitenmateriaal is meestal zwaar nylon of cordura . Nylon is zwaarder en neemt geen vocht op terwijl cordura soepeler is en beter bestand tegen uv straling maar neemt wel vocht op . Dit maakt cordura iets minder geschikt voor zoutwater of je moet spoelen alsof je leven ( en van je BB) er van af hangt .
Heb nettop zelf een Fatcat besteld in america . Fatcat heeft foam als zitting en rugleuning . Toch iets om over na te denken , dit betekent reserve drijfvermogen dat je niet in de steek laat en mijns inziens is de Fatcat wat ruimer en je zit hoger wat het werpen weer makkelijker maakt . Heb nu een Ron thompson . Goede BB maar je zit te laag en dit maakt het werpen en de retrieve moeilijker . Plus dat je bij het langere stukken varen langzaam onderuit glijdt .

Voor de rest is het denk ik smaakafhankelijk en welke eigenschappen je wenst .
Ik wil nog wel dit zeggen : Mijns inziens is besparen op een BB onaanvaardbaar . Zie het als een boot of een auto .
Wie wil uitvaren met een twijfelachtige boot of rijden met een auto die niet in orde is of waar je bespaard hebt en tweederangs delen hebt gebruikt .

Een BB is een vervoermiddel waar je uren of dagen in besteed en ook als zodanig behandeld moet worden .
Het is volgens mij niet zo leuk om net buiten de kust te liggen ( of op een groot meer ) en je moet je redningsvest
opblazen omdat dat het enige drijfvermogen is wat je nog hebt .

Ook niet denken dat je het toch alleen maar gbruikt in de vijver in de achtertuin want een mens wil toch meer en steeds meer uitproberen .

Resultaat : Gebruik je gezond verstand en denk iets verder als alleen maar vissen !

Succes met je BB