Is er nog gevist vandaag?

Started by Willem, November 30, 2013, 22:09:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Mooie zeebaars jasper! Ik moet mijn eerste nog vangen maar lijkt me erg gaaf!!

Zelf vanmorgen nog even op karper wezen vissen. Had al een aantal keer geblankt dus was wel weer een keer toe aan vangen! Laatste keren wilde het maar niet lukken. Of ik sloeg mis, vis knalde door me leader of ik stond op me lijn ( niet handig als een karper een run neemt!! )
Vanmorgen was het weer niet ideaal al dacht ik dat de regen en de daarbij horende temp. Wel eens gunstig konden zijn. Eenmaal aan het water was er niet veel actieviteit en door het troebele water leek het een bijna onbegonnen missie. Maar ik was er toch dus dan ook maar proberen te vissen. Na wat plekjes te hebben afgevist op de gok begon het te regenen. Eerst zachtjes maar al snel harder. Schuilend onder een boom heb ik de tijd uitgezeten en in combinatie met mijn regenjas hield ik het aardig droog. Eenmaal droog ging ik terug naar mijn oorspronkelijke stek. Inmiddels was het nog wat koeler geworden en begon de vis ook te bewegen. Hier een kolk, daar wat bellen. Wie weet:-)

Ik zag een vis geregeld langs het kantje gaan. Zichzelf verraden door een kolk. En dan even later weer. Donker roze bolletje er maar bij laten zakken en wachten. Ik kreeg na een minuut of vijf een licht tikje op de waker maar verder maar daarna houd het op. Ik trek de bol 10-20 naar me toe zodat hij wellicht weer in het zicht van de vis komt en prikkeld tot aanbijten. Nog geen minuut later en dan schiet de waker weg. Durf de haak bijna niet te zetten, bang voor weer een misser maar het is raak! De  vis gaat er als een dolle vandoor en de drill kan beginnen. Na een kleine 10 minuten kan ik een leuk schubje landen. Eindelijk weer eentje:-)
Inmiddels zag ik al meerdere vissen actief bezig. Wie weet pak ik er nog een! Maar helaas gooide de regen roet in het eten. Het gaat hard gieten en heb geen schuilmogelijkheden. Dus doorweekt van de regen keer ik voldaan naar huis. Maar wat als het droog was gebleven......

Tight lines!!

Bert J.

Gefeliciteerd met je eerste zeebaarzen Jasper. Mooi werk, of niet dan?
Mooie schub, Merijn!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Ondanks het regenachtige weer, toch even naar de Ijssel gegaan en met als resultaat, vijf fraaie windes tussen de 40 en 50 cm.


de kleinste van de vijf

en de grootste, een mooie 50 er. En dat zijn toch massieve visjes.

Sjoerd

merijn1982

Wat een bakken sjoerd! Erg gaaf!
Tight lines!!

Bert J.

Prachtige windes Sjoerd! Hoe bevis je deze? Met de nimf/ natte vlieg/ streamertje ?
Beetverklikkertje? Vis je op zicht? Mooi werk.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

sjoerd

Hai Bert,
ik doe het met een grote  goudkopnimf, haakje 8, die op diepte wordt gehouden door een forse beetverklikker. Visdiepte ongeveer 50 cm.

Soms zie je de windes inderdaad draaien op de stroomnaad maar ook wel pal tegen het kantje. Blindvissen doe ik ook op de hotspots.

Sjoerd

Bert J.

Ok bedankt. Binnenkort ook eens proberen aan de zwolse kant.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

merijn1982

Gistermiddag had ik nog even 2 uurtjes om te vissen. Nog ff achter de karpers aan! Aangekomen bij het water was er geeb spoor van karper te bekennen.. nog maar een rondje lopen. Weer niks! Dan maar bepaalde spots aanwerpen met een bolletje en kijken of er wat gebeurd. Je moet wzt!
Na wat plekjes af te hebben gevist kwam ik bij een overhangend struikje. Mooi plekje! Bolletje erbij laten zakken en afwachten. Na een paar minuten even liften en wat verplaatsen. Ik zie een klokje maar gelijk ook een brasem wegzwemmen. Die hoef ik niet:-) nog geen minuut later weer een kolk. Maar nu zie ik eerst een grote staart eb vervolgens een karper onder de struik door gaan. Hmmm... voorzichtig neem ik de bol op uit het water en leg 'm net  wat verder neer. Bijna gelijk zir ik weer een vis onder de struik draaien en een flinke staart. Ik vraag me ook af of het er twee zijn. Op dat moment draait de vis van me af en begint me waker te lopen! Is het dezelfde vis??? Ik sla aan en denk eerst aan een kleintje of een giebeltje ( had deze laatst kort aan de bol ) maar na even schiet hij er toch vandoor! Geen giebel:-) na een aantal minuten geeft de vis zich over en ben ik verbaast van zijn formaat. Had na deze drill een minder grote vis verwacht. Leuke verassing!!
Even meten en wegen. 2 plaatjes geschoten en weer terug in het water. Nog ff op krachten komen en met een staartslag is hij weer weg! Wat mooi dit!! Mooie vis ook: 78 cm en 14 pond



Tight lines!!

Joost S.

Nog even een uurtje geweest, kon er maar 1 pakken, maar wat is ie mooi.

[/URL]

[/URL]

Scaramouche

Dat is inderdaad een bjoetie!

Ik had 10 kleintjes op mijn nieuwe hengeltje. Kleinste was drie centimeter, is een nieuw pr  ;D
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

sjoerd

van de week nog even een uurtje streameren in de Ijssel.
Twee glasogen kunnen haken en landen waaronder een fraaie 70er. Water stond aardig hoog
zoals op de 1e foto met het oevergras is te zien.







Verder nog een poging op de graskarpers maar slechts eentje vals gehaakt, die telt dus niet. Ze waren ook niet erg aktief en dan is het lastig.
Nog wel een mooie snoek zien liggen dus de karpervlieg even vervangen door een staaldraadje met streamer
en jawel na enkele pogingen, werd de streamer gepakt en een 80 er geland. Geen foto's want even snel de camera gegeven aan een voorbijganger maar camera niet op on stand gezet    :-\ (te druk met snel de snoek onthaken, die ik met 28 graden, zo kort als mogelijk op de kant wil houden! Dan maar geen plaatje. :)

Sjoerd

Bone F

Oei ik zie in gedachten al al die jaloerse blikken van die jongens met dure boten die op diep water niet meer aan de bak komen door reeds veel besproken oorzaken... ;D
Ennuh mooie vangsten natuurlijk...............

vrgrn
Frans

merijn1982

Tight lines!!

FSCHAMP

Ik ben dit jaar voor het eerst op zeebaars beginnen vissen en ik heb vandaag weer eventjes op zeebaars gaan proberen. Ik heb er toch weer eentje kunnen landen van zo'n 30 cm. Ik ben nu in totaal 3 keer geweest en iedere keer heb ik er enkele kunnen vangen. De teller staat ondertussen op 7 stuks.  Dit heb ik te danken aan collega forum lid.

Alleen weet ik nog steeds niet wanneer nu eigenlijk het beste tijdstip is om op deze vissoort te vissen, maar daar kom ik nog wel achter.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

merijn1982

Hier nog eentje van gister morgen. Vis wilde graag bijten? Helaas had ik een aantal missers en nog een vis verspeeld. In de middag nen ik met het gezin bij 't smallert geweest zodat onze dochter lekker kon spelen en wij vissen. Het was te warm voor forel dus werd er meerval uitgezet. Had deze nog nooit op gevist. We hadden er uiteindelijk 10 waarvan 2 op de vlieg. Bijzondere vissen!!

Tight lines!!

sjoerd

Hai Merijn, geen plaatjes van de meervallen? En hoe en waarmee  gevangen? Dat willen de lezers vast wel weten. :) :)

gr Sjoerd

merijn1982

Nee sorry.. heb alleen foto's van na het schoonmaken ( dus zonder kop enz.. ) dus die plaats ik maar niet:-) gevangen aan de shaggy dub bloedworm!
Tight lines!!

Scaramouche

Heb me gisteren weer kunnen vermaken met de ruisers. stuk of 15, met een paar mooie ertussen. Ze pakten zowel nimfen als droge vliegen. Als ik kleinere vliegen bij me had gehad had ik er waarschijnlijk wel honderd kunnen vangen, zoveel aanbeten als ik kreeg.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Joost S.

Een blancootje meegepakt. Best veel vis, alleen niet aan mijn vlieg. Niet eens een keer gehad dat ze er naar toe kwamen.

Magere vis sessie.

Scaramouche

Gek slootje om de hoek, 30 cm water, dikke blubberbodem, geen waterplanten. En bomvol met karper to 60cm. Gepobeerd om ze aan het oppervlak te laten azen, ze ploegden de complete bodem om waardoor het heel troebel was en ik nimfen of grubs niet heel kansrijk vond. Eentje van 57cm kunnen foppen op een broodvlieg, mooie sport op de 5#!

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

merijn1982

Mooie ruisers en karper hoor! Gaaf he zo'n karper op de vlieg:-)

@joost: gebeurd ons allemaal wel hoor. Volgende keer beter!
Tight lines!!

jaspervdbeek

Productief avondje gehad gisteren aan de Maas!! Met klein streamertje bezig geweest en daarmee een paar baarsjes, een winde en een roofblei (helaas geen foto van) weten te vangen. Tot slot nog een platte vals weten te haken.... dikke 10 minuten staan drillen!! In het begin dacht ik een monster baars of winde gehaakt te hebben, maar het logge bewegen deed me als snel vrezen voor het ergste. En ja hoor een dikke vieze slijmjurk in de zij gehaakt. De dril was fantastisch, het resultaat wat minder maar dat mocht te pret niet drukken!

Hier wat foto's, excuus voor de baggerkwaliteit...










Jaspero

Vanmorgen even in de maas gevist. Water stond vrij hoog.
Uiteindelijk handje vol baarsjes gevangen met een rabbitstrip clousertje.

Bert J.

Afgelopen weekend met Evert, Hein en Oscar een huisje gehuurd vlak bij de Maasvlakte.
Veel lol, weinig slapen en heerlijk gevist. Alle vier hebben we mooie zeebaarzen gevangen.
Dertigers, veertigers, drie vijftigers en een 66-er voor Oscar! Heerlijk!











The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

merijn1982

Mooie zeebaarzen mannen! En klasbak oscar!!
Tight lines!!