Damselfly met wiebelstaart

Started by Erwin, January 05, 2015, 11:03:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erwin



Het is wel een slechte foto. Ik zal proberen een betere te maken. Ik henB wel eens eerder een nimf gezien met wiebelend staartje eraan. Bij deze vlieg heb ik dat wiebelende staartje aan een zogenaamde damselfly gemaakt. Het geheel bestaat uit marabu met een dekschildje van 2 biots.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Erwin



Deze is beter. Ik ben nog niet tevreden over de thorax. Ik wil andere pootjes eraan en misschien een donkerder dekschild.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

edjuhhh

Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Gert

Ziet er best goed uit.
Hoe heb je die wiebelstaart gemaakt en bevestigd?

Groet,
Gert


Erwin

Ik heb het achterlijf net zo opgebouwd als een extended body. Op een dunne naald met daarbij een stukje dubbel geslagen nylon. Dan heb je dus een lusje uit het lijfje steken. Dan op de haak net zo. Eerst nylon visdraad door het lijfje halen en dan het nylon op de haak dubbel gevouwen vastzetten.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Troutbuster

 ::goodjob:: ennehh.... werkt!!

Alleen zou ik 'm met echte Olive kleuren maken!

Ook de staart met olive  Marabou

Pootjes met Olive Patridge onder het dekschildje staat rete gaaf!

Betere vanger?? welnee........ ;) ;) ;) ;)

Gr

Jan
"Petri Heil"


Erwin

Dat is inderdaad mooier en echter Jan. Ik had echter geen olive voorhanden. Volgende keer.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

merijn1982

Tight lines!!

FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>