Zilverfolie

Started by Hilco de Visser, November 23, 2014, 17:35:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hilco de Visser

als ik een streamer maak met een body van looddraad omwikkeld met zilverfolie ( uit de keukenlade) is dat ethisch vliegvistechnisch dan nog wel verantwoord?

ik hoop dat dat ding dan snel naar de bodem zakt en daar al stuiterend  de baarzen weet te verleiden tot een aanbeet.............

merijn1982

Ja hoor! Gewoon lekker doen.
Tight lines!!

Gert

Nee Hilco, dat kan echt niet!
Alleen als je dat zelfde spul voor een veel hogere prijs bij een erkende vliegviswinkel hebt gekocht, dan mag het ;D

Hilco de Visser

Quote from: Gert on November 23, 2014, 17:41:14
Nee Hilco, dat kan echt niet!
Alleen als je dat zelfde spul voor een veel hogere prijs bij een erkende vliegviswinkel hebt gekocht, dan mag het ;D

;D  ;D  ;D  ;D

markpiet

Beste zilverfolie is van zilver, gewonnen door een likshandige Peruaan in een zuidoost georiƫnteerde mijngang in Chili. Dit wordt het beste gecombineerd met de borstveren van het driepotige gespikkelde hoge tonen fluitertje wat uit het ei kwam op een dinsdag met een volle maan. Als je er dan ook nog de hoofdprijs voor betaald, dan weet je zeker dat je die baarzen vangt.... (met een lekker lege portemonnee).

Vang je ze ook graag met een volle portemonnee, gebruik dan dat spul uit de keukenla. Als iemand dan vraagt of dat mag. Zeg dan maar dat je toestemming hebt van mij.
groeten van Mark
><((((0>

Hilco de Visser

dank ik ga meteen de la in ;-)  :P

BV

Maar ga je een reel gebruiken .... :P

Hilco de Visser

ik gebruik in 80 procent van mijn vliegvis uren een reel, simpelweg omdat ik anders niet daar kom waar de vis zit.

in de andere gevallen heeft een reel geen zin omdat ik binnen de 2 meter van waar ik me bevind  aan het vissen ben ( slootje of betonnen doorgang)
ook heb ik sinds kort een vliegenlijn aan een vaste stok van 4 meter voor de snoek  in de sloot...................

met de zilverfolie heb je al snel een beetje body op de streamer waar je weer een mooi oog op kan plakken .
met de 10 cm looddraad op de haak hoop ik wat sneller op de bodem te komen zodat ik de actie van een "shad"  kan nabootsen

Rena

Quote from: Hilco de Visser on November 24, 2014, 08:40:59
ook heb ik sinds kort een vliegenlijn aan een vaste stok van 4 meter voor de snoek  in de sloot...................

Ha ha , dit is vragen om problemen een hoop genuanceerde reacties  ::)

Zorg er overigens wel voor dat je de aluminiumfolie verwerkt bij het licht van een kaars, en NOOIT bij led of tl licht!!!!

TL Peter

Gert

Quote from: Rena on November 24, 2014, 09:51:32
Ha ha , dit is vragen om problemen een hoop genuanceerde reacties  ::)

TL Peter

Ha, hoop dat ie er een snoek van 1,26 meter mee vangt - telt ie mooi niet mee ;D

eendagsvlieg

Beste vliegvissers,

Ook ik gebruik zilverfolie alleen ik kwam erachter dat deze folie snel breekt! Uiteraard kan je heel voorzichtig gaan wikkelen maar toch was het resultaat niet bevredigend. Nu gebruik ik de binnenkant van chipszakken. Stevig spul en het werkt super! Als we een kleurtje willen gebruik ik de buitenkant?
Pas op met hot spice chips -)-)-)

Groet,

Eendagsvlieg

Gert

Ja, ik vermoedde ook al dat het snel stuk zou gaan, maar goed, daar komt Hilco dan zelf wel achter 8)
Goeie tip van die chipszakken.

Zelf gebruik ik dit spul wel eens, ook voor dekschildjes etc.:



Zijn er ook in andere kleuren, en is goed waterbestendig.

Gerrit59

Goede tip Gert.
Ik gebruik het ook wel. Bij de Action of Xenos kost het volgens mij nog geen euro!

Gert

Ik had er overigens al eens een topic aan gewijd:
Kreatief met krullint

Gerrit59

Zoiets stond me al bij Gert

Erwin



Als je van gerookte zalm houdt, vind je in de verpakking altijd zo'n goudkleurig kartonnetje in. Onder de warme kraan kan je die folie erg makkelijk van het karton afhalen. Je houdt dan een heel dunne maar sterke plastic folie over die aan de ene kant zilver en aan de andere kant goudkleurig is.
Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

Inderk

Chipszakken niet gebruiken!!

Zeker niet als je het lijfje rood hebt (Lays naturel), en enkele sliertjes als staartje ingebonden hebt..........

Die geven bijna vangstgarantie, en dan lijkt het niet meer op vliegvissen............ (de moeilijkste manier om minder te vangen was het toch?)  :P
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


Beertje

 Mannen, Heb toch een beetje medelijden met onze detailhandel. Ze hebben het al zo moeilijk.Dus.... plunder niet het keukenkastje, de xenos, de action e.d.
Maar wees gul, en doneer aan onze sponsoren e.d. ;)
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rossie69

Jan waar kan ik de rekening naar toe sturen