Oostenrijk... sometimes I sits and thinks.....

Started by Sieger, August 18, 2014, 20:10:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Heb gigantisch geneuzel met mijn blog en krijg mijn tekst en foto's er niet op.... Om niet al te lag te hoeven wachten dus hier de tekst en plaatjes die ik 'had willen plaatsen'.... :)

Sometimes I sits and thinks.....



And sometimes I just sits.... Hét gevoel van de trip naar Oostenrijk die ik dit jaar weer mat Bram heb gemaakt. Nu voor het derde jaar achter elkaar naar Untertauern om daar de Taurach te bevissen. Veel plekjes zijn nu wel bekend en er is nu wat meer tijd om te genieten van de prachtige omgeving en het vissen op dit mooie stukje water.

Het weer speelde dit jaar prima mee (voor ons dan...) en hat was een stuk minder warm dan de vorige keer. Rond de 22 graden is een prima temperatuur om het een flink aantal uren vol te kunnen houden.



Het meer lag er weer heerlijk bij en we hebben ons daar uitstekend vermaakt. Zelf 1 dag waarop het leek of ik werkelijk niets fout kon doen. Zelf tijdens een misstap (bijna languit in het water) kreeg ik beet en kon ik de grootste van de dag aan land brengen. De 'wondervliegen' van Leon Jansen deden het uitstekend en het minuscule BWO'tje van vooral cdc was dé vanger op het meer deze week.



De rivier had meer water dan ik gewend was en de eerste dag was hij nog troebel van al het water dat gevallen was. Hard werken voor een visje en toch altijd weer wennen aan dat kolkende water. Het kost me toch telkens een halve dag om überhaupt mijn vlieg te kunnen volgen.

Nadat ik de slag weer te pakken kreeg, kwamen de vangsten 'als vanzelf'. Alle dagen heb ik met een grote droge Wulff gevist en de vangsten waren zeer goed. Mooie regenbogen en bruine forellen en gelukkig ook een aantal heel mooie saiblingen werden verschalkt.



De laatste dag toch nog een prachtig nieuw stukje bevist. Lekker klimmen en klauteren door een diepe kloof, met als verrassing en beloning een schitterende waterval aan het eind. Een prachtige afsluiting van een heerlijke visweek.

Op naar een volgend avontuur.....



















Sieger

Troutbuster

Hhhhhhhhh.........

Prachtig!! ::goodjob::

Sieger, Bram, in een woord......

Bedankt voor het delen van al dit moois

Gr

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

Mooi gedaan kerel, foto's zijn prachtig geworden ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

jan114

Splitje zal wel lekker krom hebben gestaan.
Mooie omgeving en prachtig water.
Schitterende foto's

Nootjez

Dat klauteren richting die waterval heb ik ook al gedaan ;)

al stond er bij ons véél meer water dan op jouw foto's...
Volgend jaar gaan we ook terug, zeker weten!

Sieger

Ja we hadden behoorlijk veel mazzel met het weer... de weken ervoor was het water idd veel hoger en de dag dat we weggingen was het dikke koffie... Super dus....  :)

[attachment deleted by admin]


Sieger

BV

Die twee zijn Twee vliesvismonniken geworden.
De geestelijke verlichting is compleet en ze hoeven geen vlieg maar aan te binden.
Gewoon aan het water kijken  (Nuja, Bram kijkt met zijn ogen dicht) naar de visjes en weten dat je ze kan vangen.

Maar los daarvan , heel mooi

HappyFisherman

Nou, ik kon op dinsdag kijken wat ik wou Bart, maar niks lukte :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arie de Vries

Mooie foto's bij een mooi verslag over een schitterend stukje Oostenrijk
Groet, Arie

Gert

Mooi hoor!

Maar deze heb je volgens mij iets te ver binnengedraaid ;D



Groet,
Gert


Sieger

Quote from: Gert on August 18, 2014, 22:39:30
Mooi hoor!

Maar deze heb je volgens mij iets te ver binnengedraaid ;D


Hij paste net door de oogjes Gert....  :P


Sieger

Bert J.

Mooi verslag Sieger! En weer prachtige foto's! Wat een genot om daar te mogen vissen.
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Joost S.

Leuk man, en wat een mooie foto's.

Ik vraag me wel af, op foto 4 en ook 5. Kan je op die stukjes nou echt vis vangen? Dat lijkt me zo onmogelijk, en je moet ook om de 5 seconden weer ingooien omdat het zo hard stroomt, toch?

Of is dit nu de championsleague van het vliegvissen?

Dankjewel voor het plaatsen, lekker verslag hoor.

HappyFisherman

Nou Joost, daar zit meer vis dan je ooit voor mogelijk houdt! We hebben eigenwijs met droge vlieg gevist en het stroomt daar zo hard dat je de 5 seconden vaak al niet eens haalt :D
Om lekker te vissen daar moet je jezelf echt een dag 'inkomen' gunnen, want je vist soms/vaak meer op gevoel dan op zicht.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Sieger

Stukje waar Bram op staat (nr. 5) sta je op 'Pockets' te vissen. Dat is snel werk, maar in elke pocket zit minimaal 1 vis en niet eens kleintjes...

Waar ik op sta (nr. 5) is het water wat vlakker.... Ik vis daar upstream en heb toch zo'n 10 meter lijn voor me liggen, dus wel snel de lijn die naar je toe komt binnen strippen maar achter/voor elke steen ligt wel vis....

En gewoon met een grote droge vlieg erop zodat je ook wat ziet... Heerlijk... :)


Sieger

Hilco de Visser

Prachtig verslag   ik ben jaloers..............

mogen de S'en weg achter sit?    volgens mij staat "I sit " veel mooier  ::goodjob::

Sieger



Sieger

FSCHAMP

 ::agree:: Een zeer mooi verslag.

Sieger hoe plaats jij je de foto's in zo'n verslag.  Mij lukt het nooit om ze zo te plaatsen.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Sieger

Dank je Gino....

Ik heb deze foto's naar photobucket geupload en daar kun je dan de image-tags kopiëren en in het bericht plakken...


Sieger

Hilco de Visser

#19
Quote from: Sieger on August 19, 2014, 19:34:36
Nee...





Is een quote en hoort dus zo....

oh vandaar ,   leuk    dan moet het zeker zo blijven  ;D

edit   gevonden   A. Milne  schrijver van Winnie-the-Pooh  ::goodjob::

Sieger



Sieger

Joost S.

Ok, zit gewoon vol met vis, wat gaaf zeg.

Die foto's, dat lijken wel ansichtkaarten he, zo mooi.

Twan

Sieger,

Mooie foto's, leuk verslag en mooie vis!!

Ik wou hier ook graag vissen, maar ik mocht er niet vissen, omdat ik niet in het hotel verbleef, wij hadden een vakantie huisje in Ramsau am Dachstein, niet ver van Untertauern.

Wat het wel is geworden zie je hier: Re: Oostenrijk Riesachsee + Untertalbach

Sieger

Ja klopt Twan... is echt alleen voor 'Hausgäste'.... Op zich vind ik dat persoonlijk niet zo heel erg. Zo kom je op de mooiste stukken geen of weinig mensen tegen en blijven de prijzen ook prima te doen.

Wel jammer als je er even een dag wil vissen natuurlijk, maar ja...


Sieger

Twan

Uiteraard hebben ze gelijk. Als je puur voor het vissen gaat, dan kies je een hotel uit met een goed water. Voor mij was het andersom. Ik ben 10 dagen met de familie in Oostenrijk geweest in een vakantiehuis, waarbij ik een dag op de rivier wilde vissen.