Vlagzalm van 62 cm en 2,1 kilo gevangen in de Rena

Started by Rena, August 07, 2013, 10:52:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rena

Een Zweedse vliegvisser (Lennart) heeft in de Rena rivier een vlagzalm gevangen van 62 cm met een gewicht van 2,1 kilo.
Helaas is de vangst ongedocumenteerd, dus geen foto's.
De vangplaats is de westzijde ten noorden van Deset en de vis is gevangen op een droge vlieg.
Omdat de vangst ongedocumenteerd is, is het Noorse record  op de vlieg niet geslagen, dit was een vis van 61 cm, ook gevangen ten noorden van Deset.

Op dit moment zijn de omstandigheden perfect voor het vangen van (grote) vlagzalmen en forel.
De zwemmende caddis puppa gaan los en de vissen dus ook.

Vanavond maar weer eens proberen ;)

TL, Peter


HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

gijsie20

Dat zijn serieuze vlagzalmen! Erg gaaf! Jammer dat er geen foto is.
Succes daar!

DocSalmo

Ik ben heel blij dat die visser (Lennart) deze unieke vlagzalm niet heeft gedood om er dan thuis een foto van te maken om zijn recordvangst te bewijzen...  Hij vindt het leven van de vis belangrijker dan zijn eigen 15 minutes of fame  ;)

R E S P E C T voor die man!

::goodjob::

Rena

Hei DocSalmo,

Als Lennart de vis had gedood dan had hij bezoek gehad van de politie, het is namelijk verboden om vlagzalm en forel over 40cm mee te nemen (uitgezonderd forel zonder vet vin, houting) uit de Rena.
Ik weet niet of hij de vis anders had laten zwemmen, ik hoop van wel.


Gisteren heb ik gevist en helaas een paar vissen gemist, wel nog een paar kleintjes gevangen.
De vlieg die ik gebruikte aan het begin van de avond was afgebroken in de haakbocht, daar kwam ik na een half uur modderen achter.  :'(
Ik was zeker dat de vis de vlieg had genomen maar miste... dacht ik.
Die vlieg had ik gebonden op een "vreemde" vice en had zeker een een scherpe bek, heb andere vliegen gecontroleerd en die waren ook verzwakt.
... vliegen weggegooid (in de prullenbak)!
Vaker controleren is het devies  :o
Nu nieuwe binden, was een nieuw patroon dat ik probeerde...

Verder helaas geen zwemmende caddis puppa.
Fijne en warme avond in de Renarivier.

Rena

Deze week is een visser bekeurd in de Rena voor de volgende vergrijpen; het vissen in een verboden zone, het vissen in een fly only zone met ongeoorloofd gereedschap en het vissen met weerhaken.
Of deze persoon ook een visvergunning had is mij niet bekend.
De verboden zone is de zone binnen 100 meter stroomafwaarts van de stuwdam, deze zone gaat over in de fly only zone.
Het prijskaartje bedraagt NOK 6000,- , ik vermoed dat de persoon in kwestie die avond een bijzonder slecht humeur heeft gehad.

TL, Peter

DocSalmo

Knap!  Een boete van 6000 NOK is 760 EURO.  Dat is tenminste een boete, zie.  Dan denk je de volgende keer tenminste 2 keer na.  Vermeld het ook hier en daar in de media en hopelijk kan je op die manier toekomstige overtreders/stropers voldoende afschrikken.  Voorkomen is beter dan genezen.

::goodjob::

Dit weekend las ik dat Belgische sportduikers betrapt werden toen ze in de Oosterschelde beschermde kreeften aan het stropen waren.  Ik ben alvast blij dat er af en toe toch een paar op heterdaad betrapt worden.  Helaas in mijn eigen Belgenland heeft de politie het meestal "te druk met andere prioriteiten", waardoor zo'n zaken onbestraft blijven.

http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid1437737/belgische-sportduikers-stropen-kreeften-op-oosterschelde.aspx