My "Daddies"

Started by Troutbuster, September 21, 2012, 18:51:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Troutbuster

Broeders,
Er is de laatste tijd nogal gesproken en geschreven over de Daddy longleggs.!
Ook over de te gebruiken haak nl, de Gamakatsu F11B

Welnu, in de bijlage een trio Daddies, gebonden op de F11B  :D :D :D

Gr

Jan

[attachment deleted by admin]
"Petri Heil"


forel

Die zien er mooie uit Jan.

Gerrit72


Goedemorgen Jan! Da's vakwerk!  ::goodjob:: Waar heb je die vleugels van gemaakt?
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Johan

Netjes Jan,

als ik een kleine aanmerking mag maken, dan zou ik de body iets langer gemaakt hebben, dus gebruik maken van hele haak lengte.
maar that's just me.

Johan

BV

Wel mooi !

Jan,
Je schreef in een ander topic over de methode 'treiterend' de daddy een paar keer neerleggen en opnemen op  de zelfde m².
Doe je dat dan zeer dicht bij zodat  je weinig water  verstoord of met een snake-lift   of maakt het verstoren van het water niet uit bij deze?

Troutbuster

#5
@Gerrit, de vleugels komen uit een Badger hanen cape.

@Johan, ik heb er ook met langere bodies en zelfs extended, maar deze wou ik wat meer "spiderachtig" uiterlijk geven vandaar!

@Bart, het "treiteren" gebeurt op zowel lange als korte afstand!
Kort is makkelijker das waar, maar ook met een lange lijn en de juiste timing/pace gaat het zonder te veel verstoringen!

Wel de boel heel goed in het vet zetten en houden voor de optimale drijfvermogen!

Ik ga maffen, morgen een drukke dag!

See ya all

Jan
"Petri Heil"


HappyFisherman

En niet te veel powercasten :)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

A{b}r{a}xa{s}

QuoteIk ga maffen, morgen een drukke dag!

workshopdag toch vandaag ??

Christof van den Berge

Mooi Jan, ga ze van de week ook proberen te binden, kan ik ze mischien de 30ste uitproberen!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Troutbuster

Bind instructies (of andere assist) nodig dan hoor ik het wel Chris!

Succes alvast

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

zien er goed uit jan hoe bevis jij deze vliegen ik vaak onder een verklikker of driftend ben benieuwd hoe jij ze bevist op forel ;)

Troutbuster

Zie eerdere postings in dit topic Jeroen! ;)

Succes

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

 ::new:: :-\  jan was beetje de weg kwijt haha ::hulp::

BV

Whaaa, Jeroentje  zondagdutje gedaan...

Gerrit72


Daddy Long Legs are a windy day river fishing pattern.. They are blown into the water, drowned and found by trout.

Cast the daddy long legs fly to an area where fish activity is obvious on the surface, then just wait for a fish to find it. Or use a drag free drift on rivers. Twitching the fly occasionally can often stimulate a strike.

When a take does occur resist the temptation to strike, as the trout will often try to drown the fly before taking it in it's mouth.

Daddies fished dry or dapped on the water will take trout, but you can use them for sea trout and salmon

Zo kan het dus ook! (kwam ik tegen op internet ;))
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

En dus ook een antwoord op je vraag Gerrit, welke zoetwatervissen er nog meer mee te vangen zijn: Zalm!
Maar ja, waar he?  ::hulp::

Groet,
Gert

Gerrit72

#16
De Merwede? ;)

Bij het verhaaltje stond een plaatje van een 'daddy' die geribt was met koperdraad
(lijkt me dat ie dan niet 'dry' of 'dapped' gevist wordt, maar dat hij toch echt de diepte ingaat.
Wat weer aansluit op het verhaal van Peter Cockwill, die de daddys onder water binnenstript.
Heb toch zin om eens wat te knuppen en te gaan testen ;D. (nu nog tijd vinden :'()



The only difference between men and boys is the price of their toys.

Gert

Ik heb ze zelfs met een goudkopje, dus die moeten wel onder water gevist worden.
En Vliegvisgekke Jeroen vist ze onder een beetverklikker, dat zal dan ook wel niet droog wezen ;)

Troutbuster

Klopt, met een goudkopje werkt het wonderwel ook erg goed met vlagen!
Vreemd eigenlijk want het is absoluut niet natuurlijk, maar wat donderd het ::wtf:: als er maar gevangen wordt toch?? ;D

De geknoopte pootjes geven een geweldige actie tijdens het binnenstrippen, dus logisch ;)

Maar het mooiste is vissen met een droge Daddy, "dappend" op een tergende treiterende manier
Forel kan zo helemaal dol worden!! ;D

Gr

Jan
"Petri Heil"


vliegvisgek

ja bart klopt als een bus  ;D ;D ;D

en gert vis ze beiden manieren droog met verklikker en driftend want anders zie ik ze niet op 20 a 25 meter ;)
en met goudkop vis ik ze ook maar dan 8jes makend of met korte rukjes zoals nymph vissen

Philip

#20
Ziet er zeker mooi uit Jan, voor het grotere werk kan onderstaande daddy een leuk alternatief zijn. Deze langpoot heb ik vorige week van Vincent gekregen, werkte zeer goed! Deze week heeft hij er een bindvideo van gemaakt, mmm dat word dus zelf knopen :-)



hier de bindvideo http://www.0031flyfishing.com/flyfishing-videos/daddy-longlegs-cranefly/

Op de site staan ook de gebruikte materialen.

groet Philip

Troutbuster

Dit is zeker een mooie en goede vanger Philip!
Ik heb op de Ronde Bleek mijn grootste forel gevangen (2010) aan een soortgelijk patroon maar dan met een extended foam body

Gaaf!!!

Gr

Jan
"Petri Heil"