Xenos Vliegbind materialen!!

Started by Freek, August 25, 2012, 02:04:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Freek

Ik las al een aantal keer dat men bij de Xenos vliegbind materiaal haalt en ook op mijn vakantie in Luxemburg hoorde ik van een ervaren vliegvisser dat ze er kant en klare zalmeitjes verkopen dus ik ben vandaag naar de xenos geweest en heb daar een aantal materialen die me wel geschikt leken om iets moois van te maken gekocht. Als het uiteindelijk niet bruikbaar is is het nog steeds geen ramp want veel geld kost het niet bij de Xenos... Misschien zijn er mensen die nog andere nuttige vliegbind materialen halen bij de Xenos (misschien iemand ervaring met de kraaltjes daar oid).

Hier even een foto van wat voor moois ik gekocht heb.



linksboven "knutselstokjes" 2 varianten, de ene zijn gewoon recht en de andere zijn met verdikkingen erin.
€1,29 per zakje

Linksonder 2 zakjes "pompoentjes"
€0,99 per zakje (100)

rechtsboven "kadolint metallic"
€0,99 (4 rollen) keuze uit veele kleuren

Rechtsonder 3 zakjes "sierlint satijn"
€0,99 per zakje

Ik zal binnenkort wel een keer wat moois proberen te maken met die spulletjes en dan zien jullie het wel verschijnen! Ik dacht ik deel het met jullie want wie weet zijn er meer mensen naar zoiets opzoek of inspireert het weer mensen om iets moois te "knutselen"

golddigger

Klopt barbless
Maar men probeert graag andere dingen uit
Deze balletjes van Xenos zijn dodelijk voor forel
Zeker in combinatie met een verklikkertje :o ::)
Perry

vliegvisserdorian

Quote from: golddigger on August 25, 2012, 10:35:40
Klopt barbless
Maar men probeert graag andere dingen uit
Deze balletjes van Xenos zijn dodelijk voor forel
Zeker in combinatie met een verklikkertje :o ::)
Perry

Kan je die balletjes niet gebruiken als beetverklikker?

johannes

hou er rekening mee dat het ijzerdraad in die "knutselstokjes" gaat roesten

kan altijd wel leuke dingen vinden loop ook eens de hobbyshop in 

Christof van den Berge


Mooi spul voor weinig!!

Denk dat ik ook maareens naar de Xenos ga las pas ook over de spotgoedkope secondelijm daar!
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Wilco

Sieraden elastiek in diverse leuke kleuren. Ruim 10 meter voor nog geen euro

golddigger

Quote from: Barbless on August 25, 2012, 10:42:42
Vind die grote nogal erg groot hoor.

En beetverklikkertjes.....Lees andere topic hoe ik daarover denk ;)
Daarom schreef ik het ook ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Perry

Gert

Quote from: Christof van den Berge on August 25, 2012, 14:08:39
Mooi spul voor weinig!!

Denk dat ik ook maareens naar de Xenos ga las pas ook over de spotgoedkope secondelijm daar!

Als het 5 van die tubetjes zijn, zou ik er nog even over nadenken als ik jou was. Mijn ervaring is: elk tubetje kun je 1x gebruiken - bewaren is er nier bij helaas omdat het gewoon helemaal leegloopt zodra je er een gaatje in hebt gemaakt.

Quote from: Wilco on August 25, 2012, 17:52:28
Sieraden elastiek in diverse leuke kleuren. Ruim 10 meter voor nog geen euro

Ja, die gebruik ik ook om pootjes van te maken voor hoppers etc.

Groet,
Gert

Freek

er zitten inderdaad ijzerdraadjes in... daar had ik nog niet bij stil gestaan. die grote bolletjes kun je gewoon weggooien voor een euro dan hou je nog steeds een berg kleine over. maar je kunt er vast ook wel iets anders creatiefs mee doen.ik ga zometeen wat dingetjes proberen met dat spul, wieweet komt er nog iets moois uit.

Freek

Quote from: Barbless on August 25, 2012, 10:19:37
Zo moeilijk en duur is het toch niet om een zalmeitje te maken??

Wat voor de 1 niet moeilijk / duur kan zijn kan voor de ander zomaar wel moeilijk / duur zijn natuurlijk. ik zat op de camping te kijken hoe iemand aan het vliegbinden was... die maakte zonder moeite een berg vliegjes, ik ben vaak per vlieg wel een kwartier en een heeleboel moeite kwijt en als ik dan klaar bent lijkt het nog nergens op :-\

Maar los van of het moeilijk of duur is vind ik het gewoon leuk als je dan toch in de stad bent als je dit soort dingetjes tegenkomt omdat ik dan sneller geneigd ben om iets te kopen dan wanneer ik het moet bestellen:)

HappyFisherman

En als je het niet nodig hebt "gewoon" weggooien... Consumptiemaatschappij in het kwadraat!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Freek

jaa je kunt ze ook op je fiets plakken of een mooie kaart ervan maken natuurlijk  :P

catchem

Of je geeft het aan zoontje, dochtertje, neefje, buurmeisje, etc. om mee te knutselen...

jelle

die knutselstokjes kun je ook mooi gebruiken om zelfgeknoopte leaders te coderen
Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

Rossie69

en niet gebruikte of even niet gebruikte vliegenlijnen bij mekaar houden.

Die Pomponnetjes,die grote als karper vlieg aan bieden,kleur weet ik niet wat er allemaal bij zit.

Sieradenelastiek is zekers leuk spul,maak er body,s van,met afwerking,met bugbond (buzzers bv) en pootjes voor hoppertjes.

Ja en zo,n eitje onder verklikker,leuk vissen ook op de put.

Freek

Ik heb gister een stukje van dat groene sierlint gebruikt om een soort rugschildje mee te maken. Ziet er best leuk uit, als het weer eens een keer wat beter weer is maar proberen aan het water, verder heb ik een stukje kadolint gebruikt voor het buikje van een zelf verzonnen baars streamertje. Ook die moet natuurlijk eerst in de praktijk bewijzen dat de baarsjes hem aantrekkelijk vinden maar ik als zeer onervaren vliegbinder vind ze er beide best leuk uitzien.

Rossie69

kan je ook mooie shrimps mee maken.

ow kan niet wachten dat het weer kerst wordt hahaha.