Super rommelige Puppa

Started by vliegvisserdorian, July 18, 2012, 17:01:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vliegvisserdorian


Ik heb net wat zitten binden, ik heb ook 10 super puppa's gemaakt voor vakantie, ik was van plan er meer te maken maar ik vind ze te "rommelig", sommige fibers kruisen elkaar, sommige staan schuin tenopzichte van de haak en van dat soort dingen...
Nu is mijn vraag is hier wat aan te doen (hoop ik) of ligt het aan de kwaliteit van mijn hackle fibers die overgens %&$& slecht is...

Misschien dat ik vanavond nog een fototje kan plaatsen als het lukt om een goede scherpe te maken

vliegvisserdorian


Koen

die doet het wel hoor, maak je maar geen zorgen.


Useless

Ik zou zeggen "zichtbaarheid" Wilco. Superpupan is één van de beste vlagzalmvliegen voor Noorwegen die ik ken alleen die krengen zijn in het water bijna niet te volgen omdat ze in de wateroppervlakte drijven, dus een bunchwing erop is uitermate handig. En de vis vindt het absoluut niet erg dus waarom niet. Zelf doe ik er in navolging van vele anderen een roze wing op dan is ie helemaal goed zichtbaar.

vliegvisserdorian

#5
ik had dit filmpje gekeken:

http://www.youtube.com/watch?v=fJ5li1kiZ4Q


en hier deed hij ook cdc erop dat leek me wel handig, maar bij hem zitten alle fibers mooi allemaal dezelfde kant op enzo... maar nu ik de foto nog eens goed bekijk valt het best wel me :P

maar ik heb er net nog wat gebonden met een toefje oranje antron erop en ik heb ze allebei ff getest in de sloot hiervoor maar die met de oranje antron is wel veel beter zichtbaar dus ik denk dat ik er daar nog een zooitje van maak :P


edit: op die site van Erik de Noorman lees ik dat er ook mensen zijn die de flieg maken zonder de fibers aan de onder en bovenkant weg te knippen. Dit is dan toch eigenlijk gewoon een standaard palmer of niet?

A{b}r{a}xa{s}


vliegvisserdorian

 ;D heb nog 2,5 dagen om te binden en me doosjes zitten nog (lang) niet vol  :P , dus nog ff wat te gaan, vanmiddag ook naar de viswinkel om wat leader en tippetmateriaal te halen.

Useless

Bij de superpupan worden inderdaad de fibers aan de boven- en onderkant weggeknipt zodat de vlieg diep in het wateroppervlak hangt. Vandaar dat een bunchwing handig is voor de zichtbaarheid. Bij het vissen alleen de fibers licht invetten zodat de vlieg inderdaad diep komt te liggen. En ik zou als ik jou was ook eens die roze wing proberen.

vliegvisserdorian

Ik heb hier niet echt iets roze liggen waarvan je een bunchwing zou kunnen maken... Het enige roze dat ik hier heb is wol, zonker , epfibers en eggyarn maar die zijn allemaal niet echt bruikbaar toch?

vliegvisserdorian

o oke dan ga ik dat zo maar ff proberen :P misschien komen er vamiddag of vanavond nog wat fotos

Jan Bruins

Dorian,

kijk eens op de site van Erik de Noorman, hij heeft net een paar artikelen geplaatst over zijn trip naar Noorwegen.

dit is er b.v. eentje:

http://www.erikdenoorman.com/index.php?option=com_content&view=article&id=1376:het-nut-van-de-rukmug&catid=35:patronen&Itemid=64

Groet,   Jan
I don't drink water, fish f*ck in it...

vliegvisserdorian

bedankt voor de tip, ik heb het meeste van die site al gelezen :P

vliegvisserdorian

Ik heb al de dwarsgestreepte rukmuggen die ik wilde maken af, ben nu bezig met wat oom een BWO zou moeten lijken , ik post vanavond wel wat foto's :)

vliegvisserdorian

Ben er klaar mee, ben nu al de hele week 5 tot 7 uur per dag aan het binden... heb nog niet alles gemaakt dat ik wilde maken maar ik heb er geen zin meer in :S... heel misschien dat ik morgen er nog een paar in elkaar knutsel als ik zin heb maar ik moet ook al me spullen nog bij elkaar zoeken :o

Jan Bruins

I don't drink water, fish f*ck in it...

vliegvisserdorian


peter

lekkewre hoppers mee voor frANKRIJK KICKEN
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Koen

#18
Die van mij zag er zo uit:



stukje atron inbinden, hackle inbinden (ik had alleen echte veren dus ik mocht nogal trimmen). groene dubbing van voor naar achter en dan de hackle er overheen. Ik heb me met deze helemaal scheel gevangen op de glomma en zelfs forel kon hem niet laten gaan. ook deze ziet er niet uit. Wat je nog zou kunnen doen is roze antron gebruiken ipv witte, dan zien je hem iets beter en de vlagzalm/forel, lijkt het niet erg te vinden :)

zwarte en rode kleur deed het ook goed :)

ps, ik heb later de hckel aan de onderkant nog wat weg getrimt. dan lag ie iets beter in het water :)

vliegvisserdorian

ik heb er inderdaad nog wat.van gebonden, olive met.grizzly me bindspullen zijn mee dus als het moet kan ik er nog wat bijmaken