Beginners en niet binders SNEL REAGEREN !!!

Started by Inderk, June 25, 2012, 13:03:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Gretl

Kijk, dat vindt jouw scherpe oog dan weer he?


Gerrit72


Henk, nu is er wel veel concurentie  :-[ (en bedankt he)! Volgende keer graag eerst in pb ;)
(dan ben ik de eerste  ;D)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

Staat ook altijd op zijn facebook  ;)
Zo ben ik aan mijn bindgereedschap gekomen.

Echter nu ik zelf kan binden heb ik niet gereageerd.
Wie is nu de gelukkige geworden?

Nootjez

Een stuk of 30?
Bas stuurde mij er enkele maanden geleden +200 :p

Hilco

Ja, maar er is wel een verschil tussen een "vlieg", en een "door Erik de Noorman gebonden vlieg"

Hilco

 :)   je bent niet onder de indruk van zijn bindkunsten merk ik  :P

Hilco

Ok, maar je brengt het vaak nogal bot,  vandaar dat ik je zo mag  :-*

pberkenbosch

gelukkig ken je hem ook heel goed om zo'n fantastische fijnzinnige mening te onderbouwen met feiten..

Man.. ga aub wat zangzaad eten dan als je zo zingt.... klinkt niet plezierig namelijk...

pberkenbosch

mij ken je dus blijkbaar ook zo goed! krijg zo'n prikbord deja-vu ineens.. maar goed.. wellicht dan toch tijd om eens een bier en een bal te doen op baggelhuizen.. ben nu echt wel geintresseerd... moeten maar eens een date plannen....

pberkenbosch

Ah.. help me even.... wanneer? Ben slecht in namen..

Inderk

Quote from: speycast on June 25, 2012, 20:06:41
nee en vele met mij   

alleen het namen verzinnen voor bestaande vliegen krijg je al kippevel van 

25 van de 30 vliegen leer je in 2 uurtjes te binden   alleen voor  de klinkhamers heb je uurtje extra nodig  en kan je ze wel op de para afbinden inplaats van bij het oog
Goh, en vele met mij........... Die opmerking heeft mij tot denken gezet.
Hoe kan het dan dat de site van Erik de Noorman per dag zoveel unieke bezoekers heeft? Heb je voorbeelden van die velen die met jou zijn?
Ik zou wel wat meer onderbouwing en diepgang willen vernemen van jouw opmerkingen. Voordat ik het e.e.a. duidelijk op mijn netvlies kan plaatsen.

Dat zijn vliegen niet allemaal exact overeenkomen met het orgineel, en omdat er pipoos op de verpakking staat van zijn gebruikt bindmateriaal i.p.v. whiting of hairline.... So What!
Ik kan me wel ergens anders druk over maken.  ;)

Ik wil jou gewoon vriendelijk vragen om jouw mening over anderen graag niet zo duidelijk te propageren.
En respect wilt tonen naar anderen toe. Ik heb met deze post niemand gevraagd om een mening over een persoon of gebaar, maar omdat ik het een mooi gebaar vind naar andere vliegvissers, vond ik het waard om dit te posten.

Trouwens ik zie nog een leuke uitdaging voor jou: N.l.: "25 van de 30 vliegen leer je in 2 uurtjes te binden alleen voor  de klinkhamers heb je uurtje extra nodig en kan je ze wel op de para afbinden inplaats van bij het oog"  Leuk voor de binddag van vliegvissers.nl begin januari !!! Workshopje voor beginners????? ;)

Met de meest respectvolle groeten,
Henk Huising
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


pberkenbosch

Juist.. nu weet ik het... was gezellig bij de Ronde Bleek idd..

Gerrit72

Quote: 'verschil tussen een echte vlieg en een eric de noorman vlieg  is dat een echte vlieg is gebonden door mensen die goede matrialen kopen en eric zijn pipo's vliegen gebonden zijn met de 100 tips voor  goedkoop binden'

Als ik dan het setje bekijk wat hij weg gaat geven, dan vind ik het des te knapper dat ze er zo super uitzien :D

Gezien Erik zijn site is hij lekker bezig en hoor ik liever niets over frustraties uit het verleden.
De vliegenaanbieding is een leuk gebaar :) kan ik wel waarderen ;)

The only difference between men and boys is the price of their toys.

Hilco

Daar sluit ik mij bij aan :

in het verleden behaalde resultaten...... :-X :-X :-X :-X

Iedereen die zaken gratis of bijna voor niks zaken wil wegdoen ;   geweldig !!!

En je mag een gegeven vlieg niet in zijn kont kijken   :P

Gerrit72


Quote: En je mag een gegeven vlieg niet in zijn kont kijken   

Helemaal mee eens Hilco, daar heb je mooie tennissende vrouwen voor :)
en inderdaad...wat kan die Sharapova kreunen zeg... ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...


Gerrit72

Quote: zijn aars is zo groot van het pluimen prikken dat hij op een pauw gaat lijken

Dan doet hij kennelijk wel wat goeds, anders zouden mensen geen pluimen prikken ;)
En een bosje pauwenpluimen is altijd handig tijdens het binden ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

JOLP

Beste mensen,

Is iemand zo enthousiast om mensen te attenderen op een leuk gebaar: een gratis handvol vliegen voor wellicht jonge vliegvissers, wiens hart sneller gaat kloppen als ze de foto hiervan zien, dan ontstaat er een topic waarin een persoonlijke aversie tegen de betreffende  vliegenbinder de kern wordt. Dat lijkt me niet nodig en past toch ook niet bij de doelstelling van dit forum. Natuurlijk mag iedereen zijn mening hebben  over wat dan ook, maar het heeft toch geen zin om dit op dit forum zo breed (negatief) uit te meten. Het doet mij denken aan iemand die tv zit te kijken en allen maar zit te schelden op het programma waar hij naar kijkt. Zet hem op een andere zender of ga vliegvissen. Persoonlijk vind ik dit soort zaken niet passen binnen de vliegviscultuur waarin mijns inziens hoort: respect voor iedereen, iedereen in zijn waarde laten en niet naar de verschillen kijken, maar de gemeenschappelijkheid: de liefde voor vliegvissen met wat voor soort vliegen dan ook.

met vriendelijke groet John


A{b}r{a}xa{s}

Dat heb je mooi verwoord John en sluit ik me helemaal bij aan.
Het ging in de kern om een aantal vliegen die beschikbaar gesteld werden.
Dat is inmiddels niet meer waarover de discussie nu gaat.
Ik stel voor dat de discussie over 'de persoon die ze beschikbaar stelde' in privesfeer verder gevoerd wordt (als dat nodig wordt geacht).
In dit topic heeft die discussie geen meerwaarde.

Team

Ik zal me er maar nier mee bemoeien, dan gaat spycast weer over de rooie, maar ik vind de site erg goed, en Erik de Noorman een geweldige goser,
die met zijn tips,, en geestdrift ,veel jonge vissers heeft aangezet , tot het VLIEGVISSEN!!

Team  Ton
NUNC  AUT  NUNQUAM

A{b}r{a}xa{s}

zoals ik al zei...genoeg over de persoon in kwestie.
de vliegen zijn nu wel van eigenaar verandert denk ik, dus het slotje is niet ver meer

Hilco

Veni Vidi Abus  ;)

( ik kwam ik zag en deed er een slot op )

vliegen zullen intusen nieuwe eigenaar hebben gevonden dus alle reden toe  :P

Gerrit72

The only difference between men and boys is the price of their toys.