snoekmontage zeg het eens !!!!

Started by Team, May 07, 2012, 15:08:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Team

Ik zeg tegen mijn vrouw, ik ga snoeken, dan heb je zeker een nieuwe hengel nodig zei ze, natuurlijk zei ik gelijk ja,met mijn   4tje en mijn 6je,had ik er vanaf januari al diverse gevangen bij ons in de polder, maar dat was toch wel sleuren vertelde ik haar, zonde van de hengels  ha ha. Ik was jarig 24 april en kreeg van iedereen, kadobonnen van Peeters. Op naar Amsterdam Een Snowbee  9.6 ins    #8 4 delig gekocht  Sieger was ook in de winkel, ik kende hem niet maar hoorde het personeel steeds Sieger roepen, ik denk ik ga me maar even voorstellen, zo nu iets over de montage  lijn  DT8   leader 24/00
stukje onderlijn  30 cm  amnesia black, de vraag is dit ok, ik vang ze er wel mee. Hengel is ook voor Eemhof de RondeBleek,
Hoe monteren ervaren snoekers hun hengel????

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Sieger

 ;D ja 'toevallig' was er op dat moment ook.... Peeters is bij een van de locaties waar ik werk om de hoek... Gezellig maar ook best gevaarlijk..... Af en toe een bakkie doen en een beetje oh'en en mooie spullen bekijken....

Voor het snoeken gebruik ik een lijn met een kortere head om de 'vliegen' beter weg te kunnen zetten. Afhankelijk van het water een drijvende of een met intermediate tip.... Daaraan een leader.... Varieert tussen een zinkende tot een intermediate polyleader tot een stuk nylon van 40-50/00 waarom zo dik.... Dan slaat de vlieg beter over vind ik.....
Als punt altijd een metalen onderlijn.... Kan van titanium zijn, maar ook de ouderwetse spinstangetje doe het prima....

Er zijn ontelbare methoden om e.e.a. aan de hengel te knopen, maar dit levert bij mij het beste resultaat....


Veel succes als het straks weer mag...!


Sieger

Useless

Dat je Sieger daar tegenkomt verbaast niemand. Hij heeft in diverse hengelsportwinkels een bed staan en winkeliers applaudiseren en leggen de rode loper uit als hij er aan komt. Volgens mij draait de hele vliegviseconomie voor een groot deel op hem  :).
Maar even zonder gekheid; ik snap de montage niet helemaal. Ik zou persoonlijk, net als Sieger, liever kiezen voor een WF met een wat kortere dikkere belly. Zoiets als een piketaper of basstaper. Ik vind dit wat makkelijker werpen met hele grote vliegen. Als leader is een gewoon stuk getrokken nylon of fluorocarbon prima. Zelf gebruik ik meestal minimaal 0,35. Snoek is niet lijnschuw en het is best handig dat je iets kan lostrekken wanneer je vast komt te zitten zonder dat je dan meteen je streamer weer kwijt bent.
Ik gebruik het liefst een titanium onderlijn. Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, van heel dik fluorocarbond en ook het door jou genoemde amnesia. Zodra het enigszins beschadigd is breekt het toch af en verlies je vis dus waarom zou je het risico nemen. De titanium spinstang vervang ik ieder jaar omdat er na verloop van tijd iets van metaal-moeheid kan voorkomen.

Herman

Ik gebruik de WF-lijn, daaronder een anderhalve meter 25/100e en een stalen onderlijntje of spinstangetje.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger



Sieger

Sieger

Ben zelf erg bij met de Loop Pikebooster.... Vooral omdat deze 2 tips heeft.... 1 lijn en erg flexibel waar en hoe je hem kunt gebruiken...

http://www.pro-flyshop.com/products/loop-booster-twin-tip


Sieger

Rossie69


Sieger

2e tip.... Lees de tekst op de site van pro flyshop..... :)


Sieger

Rossie69


Hilco

Gelukkig kom je Useless nooooooooooooooooooit in een traditionele vliegviswinkel tegen   :P

Sieger

Hoorde laatst dat hij zelfs een eigen kamer in Utrecht heeft.... 😚


Sieger

Hilco

Leuke is dat iedereen die streamer een goddeloos eind weg wil gooien terwijl de snoek vaak gewoon voor je voeten zit........

Sieger

Dat ligt er een beetje aan waar je vist... In de polder met de slootjes, klopt het wel.... Ver weg hoeft niet.... Op kanalen of meren wordt het al verder.... Dan is het toch wel erg lekker als je wat
meer afstand kunt halen. Maar voor mij is dat niet echt de reden om met eennkeertje head te gooien... Het is gewoon veel makkelijker om grote Streamers weg te kunnen zetten... Of het nu ver moet of niet....


Sieger

Team

Daar gaat ie weer,

WF8F lijn met daaraan  2 meter  amnesia trekktacht  9.1  kg  en daaraan een stalen of titanum onderlijn??????

is dat goed??

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Hilco

wf8 - 2 meter 40/100 nylon - 40 cm Fox Carboflex- speld- streamer gebonden op dreg.

vangt prima, maar ik vind het ronduit klote gooien.


Sieger

Denk dat dit prima zou kunnen Team, hoewel ik 2 meter zelf wel een beetje lang vind.... Tenminste als het volledig uit een monostuk bestaat.... Overslaan wordt wat lastiger, maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen....

Ik vind zeld een stuk van 1 meter met een metalen onderlijn  prima werpen ...

Gewoon ff testen zou ik zeggen....


Sieger

Team

Hilco,

Polderwaters rond Utrecht, ik vraag niet wat je klote vindt maar wat je goed vindt,

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

Rene V.

Wf pike lijn,1 meter 40/00 en een spinstangetje van 0.5mm van 25cm met hieraan een crosslock speld van Berkley.De leader hou ik bewust kort om het bonken op de hengel te voorkomen met grote streamers,voor de vis maakt het niets uit.Geen wartels deze zijn naar mijn idee voor spinhengels om het kinken van de lijn te beperken,heb je tenminste ik geen last van.

Groet Rene V.

Sieger

Die sloten in de polder zijn met de montage zoals jij zegt prima te bevissen.... Daar heb je niet zo heel veel  lengte nodig... Wel oppassen dat je met 2 meter nylon niet al aan de overkant ligt.... Het is natuurlijk niet al te breed allemaal....

Je hoeft daar ook niet diep te vissen.... Een drijvende lijn met nylon in de bovenste water leeg is prima..... In de winter, als het kouder is, dan liggen ze veel op de bodem en moet je toch wat dieper en langzamer vissen.
Ik vind dan een zinkende (langzaam) polyleader wel lekker, kom je net iets sneller op diepte....


Sieger

Team

Sieger,

We komen dichterbij, we doen wel 1 meter plus titanium onderlijn van 30 cm. mijn streamers zijn niet groter dan 10 cm
polderwater is over het algemeen niet dieper dan 1 meter

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

@nermos

Quote from: Sieger on May 07, 2012, 15:58:55
Ben zelf erg bij met de Loop Pikebooster

Deze ga ik ook aanschaffen  8)


Iemand toevallig ervaring met Authanic Wire, zou zeer goed knopen en minder kinken?

http://www.fliesonline.co.uk/pike-flies/authanic-wire.html

Sieger

Voor in de polder is dat mijn tuigage Team.... Straks ook ff wat Poppers proberen.... Ongelooflijk mooi als daar een snoek op klapt... Echte zomersnoekvisserij......


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

Toen ik dacht met poppers (en een enkele keer misschien met een streamer) te gaan vissen heb ik van dat titanium spul gekocht om zelf onderlijntjes te maken.
Stuk of 15-20 (?) van die dingen gemaakt (en dr was nog materiaal over ook geloof ik...zou ik moeten checken) maar nooit gebruikt....
Als ik er iemand blij mee kan maken, geef ff een gil...verzendkosten is voldoende vergoeding...hier liggen ze toch maar te 'roesten'.

Team

Stuur je wel een PM wil het wel hebben

Team
NUNC  AUT  NUNQUAM

A{b}r{a}xa{s}