suggesties

Started by Evert, January 25, 2012, 15:48:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Evert

Nu het nieuwe seizoen weer begint ( kingfisher )
moeten de clubavonden ook weer gevuld worden.
Het valt niet mee om telkens weer wat nieuws te bedenken bv qua vliegen etc....
Nu vroeg ik me af of hier nog mensen zijn die goede ideeen hebben voor een clubavond,
of welke vlieg ze nu eens graag willen zien binden en meebinden.
De avonden worden niet altijd met binden gevuld, ook andere vliegvis zaken zoals bv leaders twijnen etc... komt voor
of een gastbinder.
Dus spui je ideeen is, wat of wie zou jij graag is zien op een clubavond,
of welke vliegen zou je graag willen leren binden.

Rossie69

Evert klopt wel ja,voorjaar komt eraan,dus mischien poldervlieg of buitenlandvlieg.
hahaha gepast,schaatsrijdertje ?
is meer van nu.

ovm vlieg(taboe)voor de meeste van de leden,waarom,alleen op de wereld ?

Wat mischien ook leuk is Evert.
die TFTC wedstrijd,iedereen de zelfde vlieg geven,maar dan zelf bepalen welke manche ze deze gaan gebruiken ?


HappyFisherman

Al eens wat voor gedaan met Peccary?
Vliegvissen is bevlogen vissen...

harlin

Zorgen dat er regelmatig nieuwe leden er bij komen.
Kun je oude vliegen opnieuw voordoen.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

John

Natte vliegen,zoals Jan Keur ze afgelopen weekend bond?? :-\

Inderk

Denk eens aan een Vis-a-dun.
Een echt ondergewaardeerd vliegje voor op de kleine haakjes.
Imitaties van kleine eendagsvliegjes.

http://wegottastayfly.blogspot.com/2011/11/vis-dun-does-work.html
"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit


johannes

mischien is het wat om technieken te doen in plaats van 1 bepaalde vlieg.


Wilco

Meestal, zeg maar bijna altijd hebben we een thema en daar komen bepaalde vliegen in voor en op de avond zelf kunnen de mensen bepalen wat ze willen. De put met vliegen is een beetje uitgedroogd terwijl er plenty vliegen te binden zijn maar de simpele vraag"waar is behoefte aan" levert zeer weinig tot geen reacties op....helaas.
Het idee van Henk staat me wel aan om voor de TFTC allemaal dezelfde vliegen te binden en alleen de volgorde van gebruik is aan de visser.

maurice

inbinden vleugels verschillende manieren en materialen.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

Rossie69

country spiders is maken ofzo dan ?


forel

Evert

is dit niet wat voor jullie clubavonden  http://theonefly.com/

Troutbuster

Beste Evert
Als er op de voorgaande clubavonden, eigenlijk de meest denkbare patroontjes zijn gepasseerd is het wellicht niet verkerd om meer de nadruk te gaan leggen op diverse technieken, ipv patronen
Vaak wordt dit zeer positief ontvangen, en bied tevens erg vaak een ander "licht" op de patronen die "we" dachten goed aan te kunnen.
Maar al te vaak zit er in een bepaald patroon een item wat maar niet echt goed wil lukken
De juiste wijze van vleugels inbinden bij bv natte vliegen maar ook bij droge patroontjes etc etc......
Zo zijn er nog veel meer technische bind items die de revue kunnen gaan passeren


Succes

Gr.

Jan
"Petri Heil"


Plantje

Veel mensen komen met suggesties om bepaalde vliegen te binden, maar ik heb de indruk dat een clubavond meer mag zijn dan enkel het binden van vliegen.

Ik weet niet of jullie daar ook buiten wat ruimte hebben om te werpen bijvoorbeeld. Je zou kunnen denken aan een avondje besteden aan werptechnieken met diverse configuraties. Of simpelweg elkaar tips geven; werptechniek kun je in mijn optiek altijd verbeteren.

Wat verder te denken van onderwerpen die het vliegvissen enkel raken? De biologie er omheen. Water "lezen". Watertypen herkennen. Vliegen en larven herkennen om de juiste imitatie in je vliegendoos te zoeken.
Misschien een avondje over het vissen zelf? Hoe binnen strippen? Als je een vis gevangen hebt hoe ga je daar dan mee om? Hoe kun je een goede kiewgreep uitvoeren zonder de vis te beschadigen?

Misschien allemaal wat vergezocht hoor...

Wilco


Dit is absoluut niet vergezocht...... Ten aanzien van het werpen  worden er door de Kingfisher geregeld werptrainingen gegeven en dat is volgens mij op de zaterdag overdag. Een aantal instructeurs zijn EFFA gecertificeerd dus de kwaliteit van de werptrainingen is geborgd De clubavond is 's avonds en dat is meer geschikt voor bindactiviteiten. Je opmerking over water "lezen "zal ik meenemen juist omdat er een idee is om iets te organiseren op stromend water in de Ardennen of de Eifel. Daar hoort ook bij het afstemmen van de inhoud van je vliegendoos met dat wat er op dat moment op en in het water voorkomt. Zo is het niet zinvol om met een bij immitatie in de wintermaanden te vissen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Plantje

Ik overweeg overigens nog steeds om ook lid te worden. Ik heb het daar met Evert al eens over gehad. Tot enkele maanden geleden had ik op donderdagavond repetitie met de band, maar aangezien we dat nu op maandag doen.... Ik zal eens kijken!

Rossie69

niet aan beginnen Plantje

;D

Plantje


Rossie69

ja zekers te weten.

is een club met goedwieskapot.
sommige niet dan,das meer de normale doorsnee vliegvisser.


Plantje


HappyFisherman

Quote from: Rossie69 on January 26, 2012, 16:14:40
is een club met goedwieskapot.

Dan moet ik me ook maar eens gaan melden :D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Rossie69

ja ga maar es kijken vannavond is er ook een algemene clubavondt.

denk dat jij bij de normale cat komt plantje ;)

Plantje

Ik heb vanavond een afspraak bij de bloedbank om me lek te laten prikken. Even een uurtje plasma uit mijn lichaam laten slurpen. :D

Rossie69

net vorige week geweest.

ben weer lekker licht in mn hoofd hahaha.

of was het nou een vampier.

de volgende is weer over 2 weken.

succes bij de bloedzuigers

toppiedus

Heel herkenbaar Evert,

bij ons www.vvmn.nl proberen we zo 1 x in de maand (vaak vooraf aan de maandelijkse activiteit) wat aan thema binden te doen.
De andere avonden bind iedereen vaak waar hij zin in heeft.
Wel helpen we de beginnende binder op weg, dit doen we door vooraf de vliegen en materialen door te mailen, en op de avond zelf voor en vooral mee te laten binden.

Wat een heel leuk thema was zijn de extended body vliegen om te laten zien dat je op verschillende manieren een extended body kunt maken.
Een fotografie avond hebben we ook nog op ons verlanglijstje staan.

De avond "mag ik je doosje zien" waarbij iedereen zijn (of althans een aantal) vliegendozen meeneemt geeft de binder vaak ook weer de nodige inspiratie.

Wat mij ook leuk lijkt als er nog een winter komt en vissen op bevroren water is nu eenmaal heel moeilijk eens een uitwisselingsdag met een andere vereniging houden, lekker bijkletsen en tegelijkertijd wat binden.
In de winter natuurlijk met een lekkere bak snert, en roggebrood met spek!



Inderk

Vraag Karel Gol eens voor een Leader-twijn-avond.
Ook een hele leuke avondbesteding.
En Karel maakt super mooie leaders met zijn machientje.
Camou-leader


Leader met beetverklikker

"Zodra vliegvissen wetenschap wordt,  ga je minder vangen "

Groet'n
Ind{k}er{k}mit