welke hengel

Started by Para, August 15, 2017, 17:35:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Para

Heren ,

Welke van deze hengels raden jullie aan ?
Iemand ervaring met één van deze hengels ?

- Vision Vipu DH   -  slow-med

- Loop Xact DH    -  med-fast

- Orvis Clearwater spey   -   med

Graag jullie mening !

johan1965

Beste para,

Ik heb zelf geen ervaring of info voor deze drie merken.
Maar als je gerichte antwoorden op de vraag wil hebben, moet je, volgens mij, meer info geven.
Zoals, de #, lengte, waarvoor te gebruiken, etc. Gr

maurice

Gewoon kijken wat kou het beste past.
De een heeft voorkeur voor een fast hengel de andere voor een slow of medium.
Qua kwaliteit zullen de merken niet veel verschillen
::bbq:: ::proost:: ::proost::

MarcelN

Ik heb een ouder type van Loop in 14' #9 (BlackLine),
maar volgens mij heeft Jo de Xact, Erik 'de Noorman' de Orvis en Sepp de Vision, schiet ze eens aan zou ik zeggen....

Scaramouche

Die Vision ken ik, die doet alles wat een dubbelhandige hengel moet doen. Waar wil je ermee vissen en waarop?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Floor

Het zijn allemaal prima hengels maar niet zondermeer met elkaar te vergellijken, zeker niet met zulke beperkte informatie
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Marco B

Persoonlijk vind ik dit altijd een beetje onzinnige vraag. Een hengel moet je voelen en uitproberen. Sommige mensen kunnen met de ene hengel beter uit de voeten dan met de andere en een voorkeur is dus heel persoonlijk.
Ik heb ik de loop der jaren tientallen dubbelhandige hengels in mijn handen gehad en soms leek alles bijna vanzelf te gaan en soms moest je duidelijk even wennen en je timing wat aanpassen.