Eerste schreden op het vliegbindpad

Started by MartinT, February 12, 2017, 11:20:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MartinT

Tot heden heb ik mijn vliegen gekocht maar begon toch te kriebelen.
Had wel ergens een vice liggen van een paar tientjes en een jaar of 5 oud, helaas bleek dat die het streamers binden van mijn zoon niet heeft overleefd en viel zo'n beetje uit elkaar.
Afgelopen week begonnen met wat basishandelingen op een kale haak en uiteindelijk ook wat nimfen gebonden.
Dit is het resultaat met links de eerste en rechts de laatste van gisteren.
Van links naar rechts: op haak 10 tungsten kopje en olijfkleurige dubbing, Caddis larve met groene dubbing, body glass wikkeling en kopje van bruine dubbing, tungsten nimfjes maat 14, natte vlieg met fazant fibers en wat wol als staartje, lijfje van pauwen fibers en hackle (dat viel even niet mee), meest rechts maatje 16 donkerbruine body glass en pauwen fibers.
Ook nog een Copper John geprobeerd maar die was niet om aan te zien helaas ;D
Feedback is welkom.

jo flyfishing

Voor mij zien ze er goed uit, maar ik ben niet zo'n nymph visser, dus weet niet of dat veel wil zeggen.

Alleen bij de meest rechtse ben je iets te ver in de haakbocht gegaan volgens mij, en ga je vis verliezen...
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Gerrit59

In het algemeen: Is er geen vliegvisclub in jouw buurt Martin?
Daar zitten altijd vliegvissers die je graag allerlei bindtechnieken willen aanleren. Daar steek je veel van op is mijn ervaring.
Al een Regal vice aangeschaft is al een knap begin  :)
Succes!

Gerrit

MartinT

Ik denk het ook Jo, zal bij de volgende wat hoger eindigen.

Zeker Gerrit, al even wezen kijken op een bindavond. Wordt iedere 2 weken gebonden dus de eerstvolgende bindavond de vice mee.

Bone F

Welke club? Misschien zijn er wel meer forummers lid van, dat maakt de introductie nog eenvoudiger lijkt mij. Ennu volgens mij ben je al heel goed bezig. Met deze nymphen kom je al een heel eind.
groet,
Frans

MartinT

Ruischvoorn Tilburg Frans, al jaren lid van maar afgelopen week voor het eerst eens bij de vliegvisafdeling wezen kijken.
Ziet eruit als een gezellige club.


Bone F

Quote from: MartinT on February 12, 2017, 13:39:50
Ruischvoorn Tilburg Frans, al jaren lid van maar afgelopen week voor het eerst eens bij de vliegvisafdeling wezen kijken.
Ziet eruit als een gezellige club.
D'as een heel bij mij uit de buurt  :(
Succes met je bind ervaringen.