scierra x-tech cc6 waadpak ervaringen?

Started by Menno_siemensma, January 13, 2017, 14:23:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Menno_siemensma

Ik ben op zoek naar een degelijke set waadpak + schoenen, en ik heb onder andere de scierra x-tech cc6  op het oog, heeft iemand hier ervaringen mee, vooralsnog klinkt het als een prima setje maar ik zoek naar iets objectievere info hierover aangezien het toch een flinke aanschaf is voor mij :)
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Zou eens bij Edwin (Dyckers) langs gaan. Orvis waadpak voor een prima prijs!

Gerrit

Menno_siemensma

Quote from: Gerrit59 on January 13, 2017, 15:43:27
Zou eens bij Edwin (Dyckers) langs gaan. Orvis waadpak voor een prima prijs!

Gerrit
ligt helaas niet echt om de hoek voor mij vanuit Groningen, en de bovenstaande set is voor behoorlijke prijs bij visdeal.nl te koop.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Gerrit59

Quote from: Menno_siemensma on January 13, 2017, 16:25:38
ligt helaas niet echt om de hoek voor mij vanuit Groningen, en de bovenstaande set is voor behoorlijke prijs bij visdeal.nl te koop.

Als je op familiebezoek gaat, rij je voor de deur langs....

sjoerd

Hee Menno,als je volgende week toch deze kant opkomt  kun je mijn pak even passen. Ik ben erg tevreden met mijn Visionpak. Een waadpak en schoenen kopen moet je  alleen doen als je deze kunt passen, dus in de winkel  of hebt gepast en dan evt via een webshop.
Veel waadpakken gaan lekken als ze te krap zitten en dat moet je niet willen.

Gert

M'n broer heeft vorig jaar dat cc6 pak gekocht Menno, en is er erg tevreden over. Heeft er nu in totaal 2 weken mee gevist, dus dat is niet veel. Maar ziet er degelijk uit en zelf heb ik al een aantal jaren een CC4, en dat bevalt ook goed.
Ook bij Flyfishingdutchman is dat pak in de aanbieding overigens, en is de officiƫle dealer van Scierra.

Menno_siemensma

Quote from: sjoerd on January 13, 2017, 18:01:21
Hee Menno,als je volgende week toch deze kant opkomt  kun je mijn pak even passen. Ik ben erg tevreden met mijn Visionpak. Een waadpak en schoenen kopen moet je  alleen doen als je deze kunt passen, dus in de winkel  of hebt gepast en dan evt via een webshop.
Veel waadpakken gaan lekken als ze te krap zitten en dat moet je niet willen.
Het pak zal niet zo groot probleem zijn, dat is vrijwel gelijk aan jouw maat, maar de schoenen moeten wat groter zijn en bij die platvoeten van mij passen :P Vision schoenen heb ik meer matig en slechte ervaringen over gelezen dan  echt goede al ligt het wel aan de versie. Je hebt ook nog de verschillen in maten die natuurlijk weer heerlijk non uniform zijn bij waadschoenen...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Arno

als je toch naar Hattem komt  zou ik ook even bij Fly en Spin langs gaan heeft nog een aanbieding lopen van Simms pak en schoenen
en hij heeft ook nog schoenen en pakken in de uitverkoop.

Gr Arno

Twan

Menno laat je niet verleiden door dergelijke superacties en "van" prijzen die nergens op slaan.

Neem contact op met Henk Schiltmans http://www.flyfishingdutchman.nl/ zelfde prijs en hij zal je altijd goed helpen en goede service.

Marco B

Kijk gewoon naar je portemonnee. Er worden nog maar weinig slechte pakken door de bekende fabrikanten gemaakt en er zijn maar weinig winkeliers die geen goede service bieden. Met schoenen vind ik het een totaal ander verhaal; daar heb ik er al een partij van versleten en vind daar wel veel rommel tussen zitten. 
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Menno_siemensma

Quote from: Marco B on January 14, 2017, 15:54:19
Kijk gewoon naar je portemonnee. Er worden nog maar weinig slechte pakken door de bekende fabrikanten gemaakt en er zijn maar weinig winkeliers die geen goede service bieden. Met schoenen vind ik het een totaal ander verhaal; daar heb ik er al een partij van versleten en vind daar wel veel rommel tussen zitten.
dat is ook wat ik vooral lees, meeste pakken zijn ok tot goed, maar schoenen kunnen soms na paar keer dragen al uit elkaar vallen en andere zijn wel goed.  Ene merk heeft er meer last van dan de andere maar goed hetgeen waar een producent goed in is moet je kopen wat dat betreft.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Dick


p.forel

Als je veel waad dan simms  of patagonia.   

Kost iets meer maar veel plezier

Waadpak:heb pakken gehad van 70 dollar die ook gewoon 5 jaar meegingen  zelfs in bb

Nu  simms waadbroek en sierra cc6 met rits. En neopreen bare alle doen ze het al jaar of 5 uitstekend


Marco B

Heb zo'n beetje dezelfde arvaring als Bert. Ik heb jarenlang een Vision extreme pak gebruikt, of beter misbruikt. Leek wel onverwoestbaar. Doordat er na een jaar of 8 allemaal kleine minuscule lekjes in kwamen door het door bosjes en struiken lopen, heb ik een Simms pro gekocht. Extreem dik 5 laags gore-tex en peperduur maar inmiddels ook alweer een jaar of 7 veelvuldig in gebruik. Het beste pak dat ik ooit heb gehad en wordt ook regelmatig in de BB gebruikt.

Schoenen is helaas een ander verhaal, Heb inmiddels heel veel schoenen versleten. Het gekke is dat de goedkope schoenen (van die linnen dingen) die je met allerlei merknamen kan kopen (de mijne waren van Orvis) het langst meegingen. Ze hadden maar 1 nadeel: de steun is dusdanig slecht dat het niet lekker loopt als je veel moet bewegen.
Patagonia's liepen heerlijk maar waren ook na een jaar of 3 helemaal op, Redington idem, Imago's ook snel kapot en de Hodgeman waren ook geen lang leven beschoren. Heb er nog wel een aantal gehad. Tegenwoordig een paar Simms. Heb deze nu een jaar of 2 en het lijkt er op dat deze eindelijk een lange tijd meegaan. Althans, ze zijn nog steeds in goede conditie. Nu gebruik ik mijn schoenen vaker in zout water dan in zoet en ik heb het idee dat ze daardoor eerder kapot gaan, maar misschien zit dat meer tussen mijn oren dan dat dit werkelijk het geval is.
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Twan

Je moet ook maar net geluk hebben.
Ik heb scierra cc6 oude versie, lek.
Toen simms gekocht Simms G3 Waders lek.

De scierra goed kunnen repareren en de simms moet ik nog doen dit voorjaar.

paul de bruijn

Ik heb 11 jaar geleden een BARE waadpak uit Canada meegenomen,na door Peeters vreselijk besodemieterd te zijn en ze niks wilden weten over garantie(binnen een week links en rechts naden op dezelfde plek lek).
Dit pak doet nu 11 jaar dienst in Denemarken,oostvoorne etc.Tot nu toe nog als nieuw,geen enkel probleem,ondanks dat ik blijkbaar 2 iets verschillende maten heb qua voeten,waardoor ik met enig geweld aan een kant uit mijn pak moet zien te komen.Daarbij heb ik toen in Canada Sedge waadschoenen meegenomen,die zijn vorig jaar vervangen omdat na 11 jaar zout water uiteindelijk 2 veterringen stuk gingen.Al zijn ze denk ik nog te redden,ook na al die jaren misbruik in Denemarken.
Voor zover ik weet zit er 1 importeur van Bare in Nederland.Mijn pak ziet er zeer gedateerd uit,maar ik zweer bij de kwaliteit!

JEVDE

Ik heb cc3 waist waders en die bevallen goed. Het materiaal is wat stugger en voelt meer als plastic dan het materiaal van mijn orvis waadpack dat meer als stof (katoen) voelt.

Heb ooit een instapmodel waders van orvis gekocht en die waren heel snel lek op de naden. De winkelier (noem een naam) wilde m niet kosteloos vervangen. Wel kreeg ok tegen bijbetaling een duurder model. Dat is de pack & travel van orvis en die draag ik ondertussen al zon 8 jaar zonder problemen en bewaar m altijd opgerold en heb m nog nooit gewassen.

Met schoenen zelfde ervaring als de meesten... alles gaat kapot en snel ook. Vooral de zolen laten los. Zowel bij orvis als guideline. Sinds ik flink heb neergeteld voor korkers heb ik niks meer te klagen.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk


Koen

Hey Menno, heb je die scierra x-tech cc6 gekocht trouwens? Zit zelf ook naar een nieuwe te kijken en ook hier viel mijn oog op (of de x-tech 20000).


Menno_siemensma

Quote from: Koen on August 18, 2017, 23:11:17
Hey Menno, heb je die scierra x-tech cc6 gekocht trouwens? Zit zelf ook naar een nieuwe te kijken en ook hier viel mijn oog op (of de x-tech 20000).
Nee ik heb een orvis silver sonic gehad (superfijn maar helaas kwijtgeraakt) nu een scierra cc3 pak en vision hopper schoenen.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.