Tip voor Bart (BV)

Started by Marco B, December 02, 2016, 14:34:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marco B

Vandaag ben ik voor de verandering maar eens teruggegaan naar het stuk in Zoeterwoude waar Bart ons kort geleden had vermaakt met de snoektoer.

Binnen 5 minuten - de streamer had nog niet eens water gezien - kwam er een auto aanrijden waar een agent in burger uitstapte, die zich keurig legitimeerde. Ik dacht nog: "Mooi, eindelijk wordt er eens gecontroleerd." Maar nee, hij vertelde dat het verboden was om de weilanden te betreden omdat anders de weidevogels zouden opschrikken en dat was gevaarlijk in verband met de vogelgriep.

Op zich begrijpelijk, maar Bart... als je dit leest: even rekening mee houden wanneer je vanuit het Belgische helemaal deze kant op komt om daar te vissen. En het geldt uiteraard ook voor anderen.
Niet alles is verboden, maar het natuurgebied (de Wille?) is verboden verklaard. Er zaten overigens bij het Zwetslootsepad inderdaad honderden, zo niet duizenden ganzen. Nog nooit zoveel vogels daar gezien.

Andere plekken mag je wel komen zolang je uit de weilanden weg blijft.
Een gewaarschuwd mens........

Overigens, het snoeken was volkomen vagina!
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

Gert

Is inderdaad een goeie tip Marco!
En sowieso goed om rekening mee te houden, of het nou verboden is of niet, want verdere verspreiding van de vogelgriep is niemand bij gebaat.

Overigens zijn wij tijdens de snoekdag ook gecontroleerd. En ik zag bij Herman voldoende VISpassen voor ons allemaal.
Maar ik vermoed zo maar dat jij er minstens net zo veel hebt, al was het alleen maar voor de heb ;D

HappyFisherman

Herman is overal wel ergens lid 😂😂
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Marco B

Ironisch genoeg zou de dierenbescherming blij moeten zijn: Er mag hier ook niet meer gejaagd worden ;) !
Volg je slechts de kudde, dan loop je altijd door de stront!

BV

Hey Marco.
Tnx voor de info.
Je zou verwachten dat ze dan bordjes dat het gebied verboden te betreden is.
Jammer van de uitblijvende actie