Tips voor zeebaars en snoek in ierland

Started by Menno_siemensma, July 04, 2016, 13:47:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_siemensma

Het duurt nog even maar begin september ga ik 19 dagen lang naar Ierland en gaat er uiteraard ook een vliegenlatje mee met wat streamers voor snoek en zeebaars/pollak etc, alsmede wat forelvliegen. De focus ligt toch op de kust visserij op zee en meer omdat ivm vliegen niet bijzonder veel mee kan en het niet visvakantie is (helaas) dus om zoveel mogelijk kwalitatieve visuren uit de beperkte tijd te halen dat ik kan vissen, zou ik tips en ervaringen graag vernemen. Ik ben enigszins bekend met zeebaars en pollak, en uiteraard met snoekvissen maar ik zoek dan specifiek plekken waar je goed bij de kant kan komen te voet en met de vlieg kan worden gevist.

we doen een rondreis met de klok mee, voornamelijk de westkust langs, startend bij Waterford.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Menno_siemensma

Werkelijk niemand die iets weet, of tips heeft? Ik hoef niet specifieke stekken of iets dergelijks te weten, maar in ieder geval wat ervaringen hoe en wat men heeft meegemaakt zullen er toch wel zijn...
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

henkverhaar

Quote from: Menno_siemensma on July 16, 2016, 12:43:04
Werkelijk niemand die iets weet, of tips heeft?
Nee, niet echt. Genoeg over Ierland als vakantieland, maar niet over vissen... Wel overal muziek!

jo flyfishing

Ben er verleden jaar geweest ( Zuidwest Ierland )
Heb voor zeebaars gewoon hetzelfde materiaal als hier in de europoort gebruikt. #8 hengel, di3 en of di5 lijn, 0,40mm fc leader, ep streamers.
Wsl best met opkomend tij vissen.
Voor snoek geen idee.
Mss kan je hier wat vinden.
http://www.fisheriesireland.ie/angling-1/399-angling-guide-to-ireland-s-south-west-1/file
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain