Pootjes knopen met paperclip

Started by Beertje, March 13, 2016, 11:54:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Beertje

Dit werkt echt! pootjes knopen met een paperclip.

https://www.facebook.com/daniel.wilmers/videos/1163152530363300/
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Rossie69

heb ik ook een toolje voor gemaakt.
2 naalden en een duvel

Plantje


Arie de Vries

Handige tip, alleen nog zo'n gereedschappen maken.........
Groet, Arie

Beertje

#4
Niet moeilijker maken dan het nodig is Arie. Ik zal het proberen uit te leggen zonder foto(S): Neem een paperclip zo tussen duim en vinger dat de kant met de 2 bochten (binnen en buitenbocht) boven zitten. Buitenbocht einde van de draad links houden,dan zit automatich het einde van de binnendraad rechts. knip nu met een draadtang terhoogte van de binnenbocht de buitendraad door. Als het goed is heb je er nu een stuk "U"vormig buitendraad aan de boven kant afgeknipt.Nu heb je het tooltje wat op het filmpje staat, zonder die lange steel, wat er op het filmpje wel aan zit (is ook niet nodig). Plaats nu het onderstedeel net zo in de bek van de vice als op het filmpje. Kijk naar het filmpje en doe precies na wat hij doet., dan lukt het absolute. succes, en laat weten of het gelukt is.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Arie de Vries

#5
Jan, bedankt voor de uitleg. Probleem zat hem inderdaad in de poot onder de paperclip, maar die kun je weglaten. Zal proberen komende week pootjes te knuppen en er bericht van doen
Groet, Arie

Bone F

Ik ben niet op facebook dus misschien kan iemand het hier visueel maken. Pootjes materiaal tussen duim en wijsvinger in een lus leggen en het uiteinde er doorheen halen met een fleurnaald kan ook.

Beertje

#7
Ik heb even een filmpje gemaakt van het pootjesknopen met paperclip, omdat niet iedereen Facebook heeft.

http://vid936.photobucket.com/albums/ad204/jdebeer6/MVI_4894_zpseexdzojr.mp4
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Troutbuster

 ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob:: ::goodjob::
"Petri Heil"


PdH

Een filmpje zegt meer dan een aantal woorden.

Bedankt Beertje namens een Facebookloze visser. (Vrij naar ' t loze vissertje.)

grtn, Peter.

Bone F

Doet meer denken aan goochelen:), maar als je'm door hebt denk ik handig.

Arie de Vries

Dank voor het filmpje Jan. Nu een duidelijk verhaal
Groet, Arie

Beertje

Ik denk als je van een draad waar je bv spinstangetjes van maakt,een dergelijk tooltje maakt, dan kun je kleinere bochten maken en dus de pootjes dichter bij elkaar. Dit beteken dat je de knoopjes ook dichter bij elkaar kunt zetten.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Red Tag

Zal ook zoiets maken erg makkelijk ::top::

Rossie69

Jan

had ik niet van je verwacht.

hij je mooi gemaakt  ::goodjob::