Vergunningen, welke?

Started by Gast74, February 08, 2017, 11:39:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gast74

Dag allen,

Is het nou mogelijk om twee keer aaneengesloten een 1-week-vergunning voor de vakantie in Frankrijk te halen?
Ik kan die info niet vinden en neig naar een jaarvergunning, wie heeft ervaring?

pierre

In de zomerperiode kun je bij de meeste verkooppunten een 'carte vacance' kopen. Deze is een week geldig. Als die week voorbij is koop je gewoon weer een nieuwe carte vacance voor de volgende week. Ik denk dat het zelfs mogelijk is om bij je eerste bezoekje aan het verkooppunt direct de 2 benodigde cartes vacance kunt laten uitschrijven, zullen ze niet moeilijk over doen. Dit heb ik echter nog nooit gedaan, meestal kwamen we toch regelmatig in het dorp voor de boodschappen e.d.

Er zijn echter rivieren waar je op sommige trajecten alleen dagvergunningen kunt krijgen. Vaak kun je op de website van de AAPPMA waar jij je vergunning van nodig hebt wel zien welk aanbod aan vergunningen ze hebben.

Succes.

Gast74

Dank!
Ik wil het liefst via internet bestellen, dus week 2 dan wel lokaal halen, bijvoorbeeld.
Misschien alsnog een jaarvergunning hoor, hou niet zo van speciaal iets moeten regelen ter plekke.
In dit geval in de Gervanne en Drome en wat omliggende watertjes.

Wilco

Gast 74,

Wel zo netjes als jij jezelf eerst voorstelt. In een relatie is dat heel normaal.

Mvg Wilco

pierre

Voor de Gervanne en Drome zijn de weekvergunningen ter plekke makkelijk te verkrijgen, = 'carte hebdomadaire'; http://www.federationpeche.com/26/departement.php?page=229
Op dezelfde website vindt je de verkoopadressen in de buurt van de Gervanne; http://www.federationpeche.com/26/associations.php?association=349

Info van deze AAPPMA is gelukkig redelijk uitgebreid (soms staat er alleen naam en adres van de voorzitter vermeldt).

Mooi gebied heb je uitgekozen!
Zoek vooral de bovenloop van de rivieren op voor forel. Kopvoorn kun je overal vinden, barbelen in de drĂ´me.


;) Persoonlijk heb ik er niet zo'n moeite mee een gast te woord te staan. Grote kans dat hij vaker op het forum terugkomt als hij vriendelijk antwoord krijgt  :).
Wel zul je mogelijk van meer forumleden antwoord krijgen als ze iets meer van jou weten ..... dat dan weer wel.





Beertje

Als je in de buurt van Crest bent dan kun je een cart vacance kopen bij "Tabak Riesse la tour" aan de Reu Maurice Barral in Crest. Dit is vanuit het centrum gerekend, de brug over, op de rotonde  2e straat recht en aan de rechter kant.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Gast74

Dank voor alle tips!

Ik blijf graag gast, heb ooit dit forum verlaten en had eigenlijk alleen deze vraag, sorry.

Wilco

Gast 74...wie je ook mag zijn.
Jammer dat je niet wilt blijven. Om te voorkomen dat mensen hier alleen info komen halen zal je iets moeten delen en dat wil je blijkbaar niet . Is toch jammer. Dan kan bij deze dit topic gesloten worden.

mvg Wilco