Volkerak met belly boot?

Started by zeeforel, October 24, 2016, 11:31:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zeeforel

Hi allemaal,

Ben op zoek naar een leuke snoekstek voor met de belly boot in Zuid Holland en dacht toen aan Volkerak. Iemand ervaring met dit water mede ook gezien de veiligheid?

Het lijkt dat je in het Westen van het Volkerak redelijk uit de scheepvaart ligt, maar het is waarschijnlijk wel een water wat snel riskant wordt qua weer/wind...

Alvast bedankt!

merijn1982

Ik ka  je geen stekken aanrijken aangezien ik daar nooit vis ( en vind ik zomaar stekken delen sowieso niet handig... ) maar denk aan de stekken waar je ze verwacht ( vaargeul, diepere delen, havens en structuren zoals bruggen en dergelijke )

Qua veiligheid zit je in een bellyboat echt wel goed. Ok op groot water waar ook schepen varen, je moet alleen we je gezonde verstand gebruiken. houd je omgeving in de gaten ( nee die grote boten hoor je noet van heel ver al aankomen ) denk aan de wind en stroming en besef dat je ook weer terug moet! Verder zou ik het weer van te voren goed in de gaten houden en ook op het water. Dreigt het om te slaan dan ga je richting kant! Eigenlijk allemaal logische dingen😀
Tight lines!!

Bone F

Hmmm ook maar weer een leuk watertje op zoeken. Helaas zijn de meeste mooie snoekbaarsstekken geplunderd  :-[

Timvanp

Hoi zeeforel,

Wij belly boaten regelmatig op het Volkerak. Is goed te doen. Je hebt legio mogelijkheden. Ik had vorige week zaterdag een leuk snoekje op ondiepe plaat boven de wierbedden (2-3 meter diepte).

Gr Tim
::new::

wh82

Ik ken het Volkerak alleen van het zeilen en zodoende vanuit die achtergrond 2 waarschuwingen:
1. Vrachtboten varen er hard, zien niks, en kunnen uberhaupt niet of nauwelijks remmen of uitwijken. Ze zijn daarnaast ook niet gebonden aan de vaargeul, zelfs niet qua regelgeving.
2. Flinke delen van het Volkerak zijn beschermd natuurgebied. Het zal niet de eerste keer zijn dat een "zogenaamd onnozele" watersporter/visser uit dat natuurgebied wordt gehaald door RWS of Politie. De boetes zijn niet mals. Koop een waterkaart en lees die goed.