strekdammen rechts van de loswal OVM

Started by Dedada, January 05, 2016, 23:03:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dedada

Goedenavond,

Kan iemand mij aangeven of het nou wel of niet mogelijk is de tweede (strek)dam rechts van de Loswal (OVM) te betreden? Zo ja, op welke wijze dient dit dan te gebeuren?

gr Dennis

wh82

Je kunt oversteken van de 1e naar de 2e.juiste plek zoeken is erg belangrijk. Bij hoge golven niet aan beginnen. Lange waadstok lijkt me handig (heb er zelf geen). Toen ik t pas voor de 1e keer deed kwam t water tot vlakbij de rand van mijn waadpak.

Scaramouche

Er staat een paaltje aan het einde van de eerste dam, daar kun je het water in. Met een bocht naar de tweede dam waden. Waadstok is inderdaad belangrijk
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

#3
Allemaal vast goed bedoelt, maar dat gaat je nu echt niet lukken, water staat aanzienlijk hoger!

Ook welkom hier :P

Scaramouche

haha, ja daar had ik niet aan gedacht. Ik heb daar alleen in de zomer gelopen. Hoeveel hoger staat het water nu?
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Volgens het infoboard een ruime 20cm, 2e dam is ook bijna onder water :o in het middengedeelte dan

wh82

Toen ik t probeerde was t kantje boord en dat was ongeveer een maand geleden. 2 weken terug was t onmogelijk.

Scaramouche

Dat is best een groot verschil. ik ben 1.89m, heb een waadpak tot op borsthoogte en in de zomer heb je dat ook echt wel nodig. Nu zou ik het ook niet durven dan :-)
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

MarcelN

Ik ben niet groot, denk ±1m75 maar ben ooit achter een oude visser meegelopen daar die logeerde op de camping aldaar ieder jaar,
maar daar leerde ik veel doorgangen van tussen de dammen, ik ben ze alleen vergeten en nu lukt het niet meer alleen.
Maar die liep overal naar de dammen leek het wel, ook einde 2e en 3e dam, ik loop daar vast in de blubber :-\
Ik hou het maar op de veilige manieren, zo kom ik er ook en vang mijn visjes wel.

wh82

Vist er eigenlijk weleens iemand aan de kant van het riet (recht ten noorden van het wapen van Marion)

MarcelN

Waar bedoel je precies? Tegen het riet wat in de binnenbakken groeit wat in het voorjaar vol futen en meerkoeten zit te broeden?
Dat was dé sensatie van het OVM altijd, al 3 jaar geen vis meer gespot daar op een enkele verdwaalde na.

wh82

Nee, dat's meer ten westen. Ik bedoel Zuid Oost. Lastiger bereikbaar enz. maar ik vraag me af of het de moeite waard is. Lekker rustig, misschien weet de vis dat ook ;)

MarcelN

Zuid-Oost is verboden gebied, je maakt vast een geintje niet?

wh82

Ok, had eerst even in het boekje moeten kijken voor ik het vroeg. LOL. Ik ben in die hoek uberhaupt nog niet geweest maar zag op google maps een paadje richting het water lopen.

p.forel

Met bb kan je er redelijk in de buurt vissen staan mooie bordjes in water waar niet te vissen.

Ochi

Quote from: p.forel on January 06, 2016, 22:14:29
Met bb kan je er redelijk in de buurt vissen staan mooie bordjes in water waar niet te vissen.
Als je het aandurft in het voorjaar om hier met harde wind op deze kant te vissen, voor de palen, ga je echt topdagen meemaken. Geloof me de grote bruinen vanaf het diepe doen je denken aan wrakvissen op gul.
Nadeel is dat je weer terug moet tegen de wind in dat is echt zo balen, kan er dan soms 2 uur over doen.

MarcelN

#16
Dát zou ik nou ook zo graag willen he, zo'n grote bruine haken.
Maar windstil kom ik al niet voor of achteruit, ik draai alleen maar rondjes, laat staan met storm :-X
Ik zit dus vast aan de dammen, flats zijn verleden tijd, tenzij het nog -20 gaat vriezen een paar weken.

Grappig om die oude topics (related) hieronder terug te lezen ::)

Ochi

Volgens mij heb jij niet te klagen meastro ;-) je vangt genoeg dikke heb ik zo hier en daar gelezen.

Gaan we gewoon in het voorjaar samen met de BB, als je samen zit te lullen en je bent aan het vissen denk je nergens aan en dan gaat alles goed zonder rondjes. Af een toe een borreltje erbij tegen de kou en je gaat steeds rechter varen. Wedden?

MarcelN

Daar krijg je spijt van hoor, met zo'n touwtje aan elkaar ;D
Misschien moet ik andere flippers hebben, die sterke rare korte of die lange, die standaard macfishing is voor mij trappen in de lucht.
Ik heb het pas 1x gedaan hoor, ondanks dat ik rondjes draaide, kreeg ik de meeste vissen boven :P
Gezellig, Piet ook mee ::) die zit graag in de BB, want kruipen doet hij niet 8)

sjoerd

#19
Quote from: wh82 on January 06, 2016, 20:40:37
Ok, had eerst even in het boekje moeten kijken voor ik het vroeg. LOL. Ik ben in die hoek uberhaupt nog niet geweest maar zag op google maps een paadje richting het water lopen.

Ja dat paadje loopt naar een vogelkijkhut bij het z.g. groene strand en daar mag je NIET vissen.

MarcelN

Leuk Sjoerd, ik wist niet dat daar ook een vogelhut was, 'kga er maar eens wandelen dan.
Maar hebben jullie al eens flink ingezoomd met googleEarth op het OVM, leuk die surfers..., maar kijk ook eens in de struiken boven het natuurgebied ten westen LosWal....
Daar lijkt het gras 2 billetjes hoog ;D

Dedada

Dank voor al deze info! Met name de opmerkingen dat het in de winter niet mogelijk is over te steken, maar dat dit meer van toepassing is in de zomer. Afgelopen woensdag heb ik in ieder geval geen 'veilige' manier gevonden om droog via het paaltje aan het eind van de eerste strekdam de binnenbak in te gaan...Ook maar niet gedaan dus.

Ook leuk om te zien dat mijn vraag (geplaatst in het OVM-topic) zaken losmaakt als borrelen, billen in het gras, belly-boten en vissen langs het riet. Heerlijk....  ;)

hoop jullie eens tegen te komen in/aan het meer!

Fijn weekend!