eerste roofblei

Started by merijn1982, April 24, 2014, 20:12:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

merijn1982

Yes!! Vandaag voor het eerst in me leven roofblei gevangen:-) alles wat ik over deze prachtige vissen heb gelezen is waar! De agressi. De plonzen als bakstenen die in het water worden gegooid bij het jagen. De snelheid en de harde aanbeten! Het waren er maar twee en de grootste ong. 40 cm maar ik ben helemaal fan!! Prachtige vis!







Tight lines!!

Peter68

Hoi Merijn mooi man je eerste Roofblei.
Ik vis er zelf ook op vind de aanbeet super maar de dril valt een beetje tegen.
Maar het is altijd leuk een nieuwe soort aan je lijstje toe te voegen.
Ik hoop voor je dat het niet bij deze blijft.

Sieger

Mooi zo Merijn....  ::goodjob::


Sieger

merijn1982

Thanks! En ja peter het is misschien niet de hardst vechtende vis maar had er op mijn #2 leuke sport aan. Harde aanbeet en de grotere van de twee nam wel degelijk een run waarbij ik een aantal meters lijn moest geven. En dat voor een visje van net veertig cm. Toch leuk!! En weer een vissoort die ik bij kan schrijven op de vlieg:-)
Tight lines!!

Plantje

Mooie vis! Bij mij staat ie ook nog op het lijstje. Eén keer "per ongeluk" één van een cm of 20 gevangen, maar dat wil ik niet serieus nemen :)

Koen

Hmm roofblei staat ook nog op mijn todo lijst. Bedankt voor de tip Rene, maar es kijken daar :)

Ciniq

Gefeliciteerd met je eerste blei  ::goodjob::

Ik herken me alleen niet echt in het niet hard vechten.. 
Misschien zijn ze hier op de grensmaas feller ofzo, maar je hebt er je handen vol aan.
Zeker de 60+ vissen.... die gaan er vaak zat zo hard vandoor dat je je afvraagt of je genoeg backing hebt.

merijn1982

Ciniq deze komen van stilstaand water dus dat is al wel een verschil met de rivier denk ik. Ook was de vis niet heel groot. ik vond het wel een sterke vis. Alleen na een goede run en nog wat kortere was het wel klaar. begrijp me niet verkeerd. Ik vind het fantastisch!!! Wat ik al eerder zei: ik ben fan!!
Tight lines!!

Ciniq

Van stilstaand water snap ik het inderdaad wel..   Het is een super sportvis. 
Gaaf dat het je gelukt is, het is niet altijd de gemakkelijkste vis om te vangen.

Het is jammer dat ze hier op de grensmaas de mooie plekken waar je goed met de vlieg erachteraan kon compleet verpest hebben. Je moet vaak ver gooien en op de paar plekken die er nog zijn is dat niet meer te doen.

Succes met de vangsten!  het is een gave vis!

merijn1982

Dank je!! Ja had het ook al een paar x geprobeerd zonder succes. Maar de aanhouder wint! En groot waren ze misschien niet maar ik ben er blij mee. Groter kan altijd nog:-)

Jammer dat de stekken bij jou verpest zijn. Hopelijk vind je andere goede spots!! Hier worden geloof ik alleen de kleinere vissen gevangen.maar vind ik goed zat. Aan licht materiaal supervisserij!
Tight lines!!

Joost S.

#10
Roofblei niet sterk? Nou..... Ik weet niet of ik het daar zo mee eens ben.

Ik had tot vorig jaar nog nooit een roofblei gezien. (Breda) En was met een plugje aan het gooien, en bam! Keiharde aanbeet en een hele stevige en lang dril.

Ik dacht dat moet een hele grote snoek zijn, was toch een roofblei van een centimeter of 60 schat ik.

Dag er na, zelfde plek weer zo een grote gevangen, en ook zeer sterk.

Straks met kleine streamers eens proberen, dan kan ik pas echt zeggen of het een stevige dril is op een vliegenhengel, maar ik verwacht toch wel wat hoor. Ik was erg onder de indruk.


Edit

Niet een heel geslaagde foto, maar je hebt een indruk wat voor beest het is. Echt beresterk hoor.


merijn1982

Dat is een mooie natte  vlieg!
Tight lines!!