Lekker gevist en 2 nieuwe soorten (voor mij dan...)

Started by Sieger, August 20, 2011, 19:38:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sieger

Vandaag 'moest' ik even een hengeltje afleveren in Zwolle en dat gaf mooi de gelegenheid om weer eens te gaan vissen in die omgeving... Was een paar jaar geleden al eens met Bert J. en Evert op stap geweest dus een plekje was snel gevonden...

Een open stuk water dat door een natuurbeschermings-project is gemaakt om als 'kraamkamer' te dienen en dat lokt ook veel roofvis aan...
Ondank dat het toch behoorlijk waaide, scheen de zon en was het voor de verandering weer eens lekker weer...

Een mooie gelegenheid om mijn nieuwe hengel uit te proberen, die ik speciaal voor het werpen met meer wind heb gekocht... Een Winston Boron II-MX ( 9 voet aftma 5)... De snelste hengel die Winston ooit heeft gemaakt ... Vergeleken met mijn andere Winstons klopt dat ook, maar voor de doorgewinterde fans van erg snelle hengels valt het denk ik wel mee...



Ik heb er vandaag in elk geval heerlijk mee staan vissen.... De hengel kan de wind prima aan en de lijn vliegt er werkelijk uit... Heb nog wel wat moeite met de huidige lijn die ik erop heb... naar mijn idee moet de hengel net ff iets sneller gaan laden en ik denk dat een kortere belly het beter zal doen....

Misschien is de Loop Evotec 100 een oplossing (of de Rio Grande...) ideeën zijn welkom....

Terug naar het vissen... Heb niet veel gevangen, maar ik zag behoorlijk wat vis jagen dus een paar uur met een klein streamertje eraan staan vissen... Een paar bonken op de hengel gehad en YES... mijn eerste Roofblei gevangen... niet groot -zo'n 35 cm- maar wel mijn eerste Roofblei....

Even een stukje verderop en Yes weer raak... iets minder gevecht, maar weer een nieuwe soort voor mij.... Winde (dacht ik toch... ??) zo rond de 30 cm schat ik... mooie vis en weer een streepje op mijn lijstje...  :D



Kortom weer een lekker middagje....  :)


Sieger

Sieger

Quote from: speycast on August 20, 2011, 20:07:40
hengel sneller laden zal je dan de 85  niet nemen inplaats van de 100 evotec

Ja mmmm tsja eerlijk gezegd twijfel ik ook wel een beetje, maar het blijft een winston... die hebben niet zo'n heel stijf topdeel... ben bang dat die dan net weer ff teveel is...

Ik gebruik nu een Rio Windcutter II die heeft een belly van 13,5 meter met 190 grain (12 gram)... De Eveotec 100 een belly van 10,1 met met 190 grain... Maakt volgens mij dan net het verschil....  ???

Oh ja en Loop geeft aan dat de 85 voor de middellange afstand is en ik wil er ook mee vanaf de boot vissen en dan 'moet' je toch een meter of 20-25 ver gooien... (tsja wat is middellange afstand..)


Sieger


Sieger

Quote from: speycast on August 20, 2011, 20:21:24
en de evotec 85  is 11 gram op 8 meter 50  zou niks uit maken voor de winston  aftma klasse is aftma klasse

laad de hengel wel supersnel


Klopt wel, maar het maakt voor de verdeling natuurlijk wel uit.... Het gewicht verdeeld over meer lengte geeft een ander gevoel en actie dan 'alles' over een korter stuk... Maakt voor het werpgewicht van de hengel inderdaad niet uit en zou wat dat betreft allebei moeten kunnen.

Aftma is aftma dat klopt, maar toch maken de fabrikanten verschil.... de 100 is 12 gram in aftma 5 net als de Rio.... Ook de Rio Grand heeft het zelfde belly gewicht maar daar vermelden ze het ook... "halve weight heavy..." net als de TT lijnen van Wulff die zijn ook een hlave maat zwaarder....... Dus de afspraken kloppen wel, maar de fabrikant doet wat hij denkt dat goed is....

Ga beide proberen te testen... eerst ff zoeken wie wat heeft...  :)


Sieger

Sieger

Quote from: Johan on August 20, 2011, 20:16:58
Mooie dag Sieger.

Johan

Was het ook Johan... zou eigenlijk met een maatje gaan, maar die kon op het laatste moment niet... dus ff een middagje van gemaakt...

Nog naar de buren geweest ?


Sieger

Sieger

Zijn inderdaad heel mooie lijnen... heb zelf een 85 voor mijn Loop MPWR in 7 en dat gaat als een speer... maar langere lijnen in de lucht houden vind ik zelf lastig... je moet constante druk op de lijn houden anders zakt de volglijn toch wat in en dan is de vaart eruit.... Dus eigenlijk een soort van schietkop die korte belly's...

Heb van Inderk een 100 geprobeerd op zijn Loop in aftma 5 en dat ging als een speer... moet maar weer een keer naar Baggelhuizen ben ik bang....  :D

(of gewoon aanschaffen, maar ja ik heb al zoveel ongebruikte lijnen in de aanbieding, hoeft niet nog meer bij...  ::) )


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

hahaha, verzamelaar...

zowel lijnen
als vissoort...mooi hoor, gefeliciteerd

Sieger

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on August 20, 2011, 20:50:21
hahaha, verzamelaar...

zowel lijnen
als vissoort...mooi hoor, gefeliciteerd

Thanks... enneuh daarom wil ik nu ook eerst min of meer zeker weten of dit het nu ook is... veel spullen is best leuk hoor, maar het is zo zonde om het dan weer in de aanbieding te moeten doen... (heb er trouwens nog een stel op de marktplaats staan ...  ;D )


Sieger

Sieger

Hehehe.... was op uitnodiging he...  ;) (zal het niet verder vertellen...)

En bedankt... veel plezier met de nieuwe aanwinst...  :)


Sieger

Bert J.

Gefeliciteerd met je twee nieuwe vissoorten op de vlieg! Had je die winde ook op het streamertje?
Gisteravond heb ik daar ook nog gevist. Straffe wind, ik had één mooie blankvoorn.

Mooi water hebben wij in Zwolle, hé? ;D
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Sieger

Ja die winde (tot mijn verbazing) ook op een klein streamertje (gele maraboe met een rode hackle) heel simpel maar kennelijk doeltreffend... 

Die Roofblei bonkte eerst een keer of 2 en de derde worp greep hij door... had de haak ook een behoorlijk eind ingeslikt...

En ja Zwolle heeft heel mooi water (in tegenstelling tot Apeldoorn... dat ligt hier hoog en droog op de Veluwe...   :-\ )


Sieger

christianvt

Mooi!! ;D

Winde jaagt ook op kleine visjes. Dus eigenlijk helemaal niet vreemd ;)

Mooi hoor! Heb je toevallig nog een foto van die roofblei?

Sieger

Klopt was meer verbaasd dat hij deze kleur pakt... meestal wordt voor de winde toch een ruige meer natuurlijk gekleurde vlieg gebruikt... Maakt me ook niet uit hoor... ben blij dat ik er eindelijk 1 heb...  ;)

Jammer genoeg geen foto van de Roofblei.... kwam er met de camera in hand achter dat de batterij leeg was...  :o vooraf controleren is toch wel handig....

Kon mijn telefoon niet zo snel pakken (zat in mijn broekzak onder de waadbroek...) dus maar zonder foto weer laten zwemmen... daarna de tel. toch maar even in de zak van de waadbroek gedaan...


Sieger

christianvt

ooh oke..

Ja zul je altijd zien dat dan je batterij leeg is.. Herken het :P
Of toevallig geen camera bij hebben.. dat ik ook lullig... Herken ik ook.. ::roll::


harlin

Quote from: Sieger on August 20, 2011, 22:36:42
En ja Zwolle heeft heel mooi water (in tegenstelling tot Apeldoorn... dat ligt hier hoog en droog op de Veluwe...   :-\ )
Ga je toch hier heen 8)
Slaapkamers: Deze eigenschap heeft 5 slaapkamers

Locatie: Werkeren 701, Zwolle

Woning Type: Vrijstaand

Oppervlakte: 200m2



Volledige beschrijving

Op een uniek plekje aan de fraaie waterpartij in Havezatepark worden 23 vrijstaande villa's van het type Violier gebouwd.
De ruime en statige villa's zijn op speelse wijze rondom het water gegroepeerd.
Met uitzondering van 6 woningen zijn alle woningen met hun woonkamer georiënteerd op de tuin en waterpartij;
het merendeel van de woningen beschikt ook over een houten, aan het water gelegen terras met een verlaagd zitgedeelte.
Wonen in een Violier-villa betekent dat u op een uitgelezen plekje buitengewoon "chique" woont.
Op de 1e verdieping bevinden zich 3 slaapkamers en een royale badkamer met ligbad, separate douche en tweede toilet.
Via een vaste trap bereikt u de 2e verdieping waar een ruime overloop toegang biedt tot 2 grote slaapkamers.
Alle woningen hebben een aangebouwde garage / beging en 1 / 2 opstelplaats(en) voor uw auto('s).
Diverse optiemogelijkheden kunnen uw woonwensen veraangenamen.
De woningen zijn inmiddels opgeleverd en kunnen op korte termijn te aanvaard worden.



Price

477500 Euros k.k.

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

harlin

Quote from: Sieger on August 20, 2011, 22:54:37
Jammer genoeg geen foto van de Roofblei.... kwam er met de camera in hand achter dat de batterij leeg was...  :o vooraf controleren is toch wel handig....
.... daarna de tel. toch maar even in de zak van de waadbroek gedaan...
Heb je geen schepnet bij je dan?
Kan je hem toch nat houden en je foon pakken. ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Sieger

Ben bang dat het veel duurder wordt dan die 5 ton Harrie... Scheiden, huis niet kwijt kunnen dus rest schulden, dochters die boos worden, straks kleinkind minder zien... nee blijf wel hier... rijd af en toe wel een stukkie...  ;D

Wel een schepnet, maar ik wil de vis niet te lang vasthouden en dan zul je zien dat door de haast de telefoon gaat zwemmen ipv de vis....  ::) Komt vast nog wel een keer...


Sieger

A{b}r{a}xa{s}

lol, ik heb de reserve batterijen altijd in mn jack zitten, maar vergeet de camera regelmatig mee te nemen ;p