Waar kijken jullie naar uit dit jaar op vliegvisgebied?

Started by Bekeerling, January 03, 2013, 08:53:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bekeerling

Vanochtend tijdens m'n krantenronde enorm genoten van het zachte weer en kon het niet helpen weg te dromen over dit jaar met de vele heerlijke visavonturen die in het verschiet liggen.
Ik kijk enorm uit naar de visdag met een oudcollega van me, ik hoop samen met hem naar de ruigenhoek te gaan binnenkort.
Ook de heerlijke uren met de droge vlieg vissen op de rijn en vijvers in Ede is iets waar ik naar uit kijk.

Jullie al aan het dromen? Of beter nog, al aan het realiseren? (op vliegvisgebied)

jur606

dromen zoveel :) (en niet alleen over vissen maar ook andere dingen)

Wij gaan in iedergeval met het gezin
in het voorjaar weekje Denemarken
En in de zomer 3 weken Frankrijk (zal dit jaar regio dordonge/correze worden
zullen geen vis vakanties zijn maar er gaan zeker wat spullen mee om toch af en toe een lijntje te strekken :)

de rest lokaal meer karpers vangen op drijvende vliegen en ook kleine vis (wordt weer veel sjouwen) altijd 2 hengels net mee dus.
meer vanuit de kajak vissen zowel met als zonder vliegenhengel.

steeds meer vliegen zelf  te gaan binden

dat was het wel een beetje vis gerelateerd?

(en het was vies warm vanochtend)

rena

Het zoetwaterseizoen hier in Noorwegen is nog ver weg, maar ben al diverse trips in de bergen aan het voorbereiden.
Wat ik graag zou willen is het vangen van een arctische forel (Røye) op de droge vlieg.
Wellicht dit jaar?

Verder ben ik aan het binden voor het vissen in bergwateren en bos-, moerasmeertjes.
Dit is een visserij waar ik me meer mee bezig ga houden, hier in de buurt van Rena is er niet veel mogelijkheid voor.
Dit betekend veel de bossen en bergen in en ontdekken welke wateren een goed bestand forel hebben.
Het is een andere manier van vissen dan het rivier vissen wat ik gewend ben, uitdagend.
Mijn geluk is dat een kennis een paar meertjes in Sør-trøndelag heeft, waar nauwelijks wordt gevist, met grote forellen, vervelend  ;D

Dit jaar zal ik waarschijnlijk ook voor het eerst vissen op zalm, in de Gaula.
Ik heb het geluk om mensen te hebben leren kennen die visrechten hebben :)
Spannend, want ik heb nul ervaring met deze visserij.

Ook staat er een weekje zeeforel vissen gepland aan de kust in de buurt van Kristiansund.
Samen met mijn zoon, vissen aan de zee en wandelen naar de visplekken in het binnenland, kamperen langs de riviertjes en meren waar de zeeforel optrekt.
De beleving staat voorop, maar hoop uiteraard op goede vangsten :o

Op dit moment ben ik me aan het concentreren op werptechnieken en het verbeteren van mijn werpfouten.
Dit is een proces dat eigenlijk veel tijd kost omdat ik fouten moet afleren.
Leuk is het wel, stapje voor stapje analyseren wat er fout gaat en verbeteren, en zien dat het lukt.

Verder verheug ik me op een paar dagen OVM, leuk om daar weer een te vissen.
De laatste keer was in 2008 :P

Waar ik me ook erg op verheug is kajak tochten samen met mijn vriendin, samen de natuur beleven en genieten van al het moois dat Scandinavië biedt.
Kampeerspullen mee en op verkenning, vissen, eten maken op open vuur... genieten.

Kortom, visplannen genoeg voor 2013.

O ja, ik wil ook mijn pr. forel en vlagzalm verbeteren, maar dat wil ik elk jaar  ::)

Youri

meer dan 1 goede dag op de Kyll.
mijn eerste 50+ bruine forel.
mijn eerste 30+ vlagzalm.
een grotere snoek dan die van papa.
goudenstreamer winnen.
een mooie grote baars.
een dikke vette ruisvoorn.
mijn eerste winde
mijn eerste snoekbaars
enz enz

aalbrecht

gewoon lekker de natuur in en of hij nu 1 cm of een meter ik geniet er van
vliegvissen is een passie

W3stland

Ik kijk er naar uit meer dan twee keer te kunnen vissen dit jaar na het afronden van mijn studie. De combinatie werk, studie, baby was niet bepaald visproof dit jaar..
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

maurice

Quote from: aalbrecht on January 03, 2013, 12:21:40
gewoon lekker de natuur in en of hij nu 1 cm of een meter ik geniet er van

je haalt me de woorden uit de mond.
genieten staat voorop.

maar een 100+cm snoek zou lekker zijn ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::


Johan

In maart naar Denemarken binden op de beurs en een aantal dagen vissen op zeeforel. April lang weekend met Jordy binden en vissen in Duitsland. In mei doen we dit nog een keer dunnetjes over met Sieger er bij. Juni Britsh Fly Fair. En de topper moet worden in november eerst een week vissen met Paul en Steve Silverio op stripers in de USA en aan sluitend binden op het Flytying Suposium vlak bij New York,

Johan

Raymond

Genieten van de vele dagtripjes naar Ardense en Duitse rivieren en beken. Ik ben reeds driftig aan het binden en ik aan het denken over welke nieuwe lijn ik ga aanschaffen voor mijn nieuwe #4...

Ik ben dus al stevig aan het 'voorgenieten'...
::wtf::

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

dryfly

Ne pas pipi contre le vent

Christof van den Berge

Kijk enorm uit na de tripjes richting de ardennen!
Lekker vissen aan de ourthe en proberen mijn eerste wilde forel(etje) te vangen.
Vanavond de vergunning maar eens bestellen.

Ook kijk ik enorm uit na de eerste twee weken van augustus, zit dan namelijk in een huisje in Schonecken waar een heleboel duitse riviertjes stromen oa de Nims.

Mischien iemand hier ervaring met de omgeving Schonecken?
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Bekeerling

Quote from: jelle on January 03, 2013, 15:27:41
mijn eerste vis van het jaar ;)

Lol, hier nog zo iemand! Net wat lopen nimfen maar op een redtag in een boom waar ik niet bij kan na geen tikkie gehad.

Gerrit72




Een keer langer vissen dan een uur  :-\ , met de kids moet ik het hebben van korte momentjes tussendoor.
(hengel ligt altijd gevechtsklaar).

Waar is die tijd gebleven van onbeperkte sessies :'(
The only difference between men and boys is the price of their toys.

wouter veuger

interessant topic,bekeerling!

net als jij ben ik een bijgedraaide karpervisser ::)
maar in mijn fanatieke karperjaren( 100-120 nachten per jaar) was ik echt fanatiek,en begon ik ook met een seizoensplanning aan een nieuw jaar,omdat ik vanaf 1994 van vrijwel elke sessie een verslagje heb geschreven krijg je na verloop van tijd een steeds beter beeld van waar te vissen op welk moment.

maar juist dat efficiente en vooral zakelijke vissen is wat mij de das om heeft gedaan,wat betreft het statische vissen dan,het was teveel op werken gaan lijken..
de laatste jaren viste ik alleen nog in mijn polders met de penhengel,en met de ultra-light spinhengel op baars,en hoppa daar kwam het echte visgevoel weer boven borrelen,liever 3 8ponders struinend met de pen in een ochtend,dan 3 dagen statisch voor een 38 ponder.

dit jaar dus begonnen met de vliegenlat,en dat heeft mij echt de ogen weer geopend,man als een kind zo blij met een voorn van 15 cm,schitterend toch.
vliegvissen is puur beleving,en natuurlijk wil je graag iets vangen,maar het voert allang niet meer de boventoon.

natuurlijk zijn er wel dingen waar je je zinnen op zet,zo zou ik dit jaar graag
- mooie snoeken blijven vangen
- mooie ruisvoorns vangen in mijn "thuispolder"
-de eerste vis op de droge vlieg vangen( ik heb alleen nog met de nimf gevist met mijn #3)
-baars op de vlieghengel,ik vind baars echt een van de mooiste vissen van ons land,als je ziet wat een sport een 25 cm baars geeft op een 3 grams spinhengel,moet werelds zijn op de #3( of wellicht toch nog een #4 of#5 aanschaffen??)
- ik heb ook nog nooit een forel gevangen,maar een forelvijver trekt me niet zo,en een visvakantie naar het buitenland zit er niet in vrees ik,maar dat geeft ook niet.

laat mij maar gaan door de polder,laarzen aan,de geur van koeiemest en vissenslijm in je neus,GENIETEN...
daar gaat het mij om dit seizoen,en alle seizoenen die er hopelijk nog mogen volgen.

dat doet mij denken aan een mooie spreuk die ik ooit ergens voorbij zag komen:
"MILLIONS OF MEN AROUND THE GLOBE SPEND THEIR WHOLE LIVES FISHING,WITHOUT REALISING THAT ITS NOT THE FISH THAT THEYRE AFTER"

en zo is het maar net ;)

omfgimpro

ik kijk heel erg uit naar de zomervakantie 3 weken noorwegen of italie.
wat me toch vooral leuk lijkt is om mijn eerste karper of meerval(als dit uberhaupt mogelijk is met de vliegenhengel) te vangen.
ben pas een jaar aan het vissen en vliegvissen.
ook de eerste snoekbaars kijk ik wel naar uit.

Canadian_Streamdance

- ik kijk enorm uit naar de vliegvisvakantie midweek die er gaat komen in de zomer ( waarschijnlijk Oostenrijk )
- naar de eerste karpers in het voorjaar op de vliegenlat
- naar DRB gaan staat nog op de planning wil ik toch eens gedaan hebben!
- de vliegvisbeurs in charleroi
- en alle lokale vis sessies die ik ga doen met mijn vliegvis buddy!
- het binden van nieuwe vliegjes en streamers in hartje winter :D
- en nog veel meer :D

Hajo

Sowieso kijk ik uit naar dit jaar, ik wil graag wat meer vissen dan in 2012, maar dat zal allemaal wel goedkomen. Eerst maar eens een Vispas regelen, want ik vis pas met de Vispas. ;D

Bekeerling

Quote from: wouter veuger on January 03, 2013, 22:11:31
interessant topic,bekeerling!

net als jij ben ik een bijgedraaide karpervisser ::)
maar in mijn fanatieke karperjaren( 100-120 nachten per jaar) was ik echt fanatiek,en begon ik ook met een seizoensplanning aan een nieuw jaar,omdat ik vanaf 1994 van vrijwel elke sessie een verslagje heb geschreven krijg je na verloop van tijd een steeds beter beeld van waar te vissen op welk moment.

maar juist dat efficiente en vooral zakelijke vissen is wat mij de das om heeft gedaan,wat betreft het statische vissen dan,het was teveel op werken gaan lijken..
de laatste jaren viste ik alleen nog in mijn polders met de penhengel,en met de ultra-light spinhengel op baars,en hoppa daar kwam het echte visgevoel weer boven borrelen,liever 3 8ponders struinend met de pen in een ochtend,dan 3 dagen statisch voor een 38 ponder.

dit jaar dus begonnen met de vliegenlat,en dat heeft mij echt de ogen weer geopend,man als een kind zo blij met een voorn van 15 cm,schitterend toch.
vliegvissen is puur beleving,en natuurlijk wil je graag iets vangen,maar het voert allang niet meer de boventoon.

laat mij maar gaan door de polder,laarzen aan,de geur van koeiemest en vissenslijm in je neus,GENIETEN...
daar gaat het mij om dit seizoen,en alle seizoenen die er hopelijk nog mogen volgen.

dat doet mij denken aan een mooie spreuk die ik ooit ergens voorbij zag komen:
"MILLIONS OF MEN AROUND THE GLOBE SPEND THEIR WHOLE LIVES FISHING,WITHOUT REALISING THAT ITS NOT THE FISH THAT THEYRE AFTER"

en zo is het maar net ;)

Goed geschreven Wouter  ::goodjob:: Bij mij veel van hetzelfde, de laatste jaren is de beleving bij het karperen enorm omlaag gegaan.
2007 en 2008 waren de laatste twee goede jaren (als ik wat ving) en daarna was het laatste restje passie gedoemd te verdwijnen op veel te druk beviste met peppen afgeladen dressuurputten.
Bij mij kom je na een blank beter niet meer aan met een kreet als:"als je maar lekker hebt gevist" terwijl dit vroeger wel anders was, tegenwoordig ben ik vooral bezig met de waarom vraag als ik niks heb gevangen dan te genieten van het vissen op zich.

Met het vliegvissen heb ik de verloren passie weer hervonden en geniet ik weer van de natuur om me heen, uiteraard is het extra genieten na een goede vangst maar het is geen dwang meer en ik hoef mezelf ook voor niemand meer te bewijzen ook niet voor mezelf  :)
Ook zie ik de schoonheid weer in vissen als Voorntjes en al het andere spul dat rond zwemt (alleen brasem heb ik nog wat moeite mee  ;) )

Ik kijk uit naar alles wat het vliegvissen te bieden heeft dit jaar  ::duim::

harlin

Quote from: Bekeerling on January 07, 2013, 00:01:43
Ook zie ik de schoonheid weer in vissen als Voorntjes en al het andere spul dat rond zwemt (alleen brasem heb ik nog wat moeite mee  ;) )
je mag gerust zeggen:  ik heb veel moeite met die brasems.
Dan voel ik me niet zo alleen met dat probleem.  ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Canadian_Streamdance

ik heb er ook nog geen weten te haken en heb verschillende zogezegde "brasem" patroontjes gebonden maar het is altijd voorn die erin bijt brasem vindt ik ook moeilijk en denk dat we niet de enige zijn! ;)

harlin

Quote from: Canadian_Streamdance on January 07, 2013, 00:22:31
heb verschillende zogezegde "brasem" patroontjes gebonden
::hellno:: die zal ik dus nooit binden, heb ze wel gevangen,
maar weet  bijna niet hoe ik het moet omzeilen om de dweilen aan te raken.
zijn gewoon smeerlappen die beesten.  ::grrr::
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

Gert

Quote from: harlin on January 07, 2013, 00:17:43
je mag gerust zeggen:  ik heb veel moeite met die brasems.
Dan voel ik me niet zo alleen met dat probleem.  ;)

Je was al niet alleen hoor Harry, ik moet die brasems ook niet. Heb er gelukkig nog maar weinig gevangen, en vooral blij dat ik m'n net nooit heb hoeven te gebruiken voor die stinkbeesten.

Groet,
Gert

Ron-O

Nieuw jaar, nieuw begin;

Ik hoop mijn Pr op de Winde te vergroten, en weer lekker mee genomen te worden door mijn lievelings water De Waal.

Ja daar vang je brasems Harry, die je met een#viertje niet kunt binnen halen, mijn grootste daar 61cm.
En ja je netje stinken man, maar na zo'n dril van een vis geeft de lucht niet meer, geven echte sport, en zijn zekker geen dweilen, eerder torpedos, nemen echt lijn van de slip.

Ook mijn Pr op de voorn vergroten, maar zal niet meevallen om over die 44cm te komen.

Ja ik kan daar heerlijk wegdromen, in de stilte.

Verder hoop ik ook weer naar de riviertjes in Duitsland te gaan, was de eerste keer verleden jaar, en vond het geweldig.
Ik ben er twee keer geweest.

Verder sta ik open voor nieuwe watertjes.

Gr, Ron-O :)