goede niet al te dure # 7 vlieg vis hengel

Started by saab, February 26, 2018, 13:48:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

saab

goedendag  ;)

vis nu met een #3 op voorn en ander klein gespuis ,  wil nu op wat grotere vissen gaan vissen    forel  ( Oostvoornse meer etc etc )  in windige omstandigheden , dus op zoek naar een medium/ fast   #7 hengel    9ft  en 4 delig

mijn #3 is een thomas&thomas, tophengeltje  (met geluk verkregen van iemand ) .... Maar een nieuwe #7  Sage , thomas&thomas , winston ,G-Loomis  enz enz ....vallen een mij een beetje te duur uit  :)... (  600,-  en duurder ) 
Maar een low budget 80,-  euro  stokkie hoef ik nou ook weer niet ..

Dus heeft iemand ervaring met een goede #7   hengel in de 200,-  tot   300,-  range ?   ...die hij mij kan aanbevelen ....

had zelf een TFO Clouser Series  op t oog ... iemand ervaring  ..... alvast dank .... 8)



Gerrit59

Misschien is de Loop Q serie een optie.
Te koop bij Dyckers.
De hengel zit ook in de door jou beoogde prijsklasse.

Gerrit

Gerrit59

Het is trouwens op dit forum wel de bedoeling dat je je zelf eerst even kort voorstelt en dan pas vragen gaat stellen.
Maar dat eerste kan hierna ook nog en vragen beantwoorden we graag!
Succes.

Gerrit

paul de bruijn

HandyFish Heilo heeft nu van alles in de aanbieding met 50 tot 70% korting.Kun je gelijk proef werpen

Para

De Loop Q ....
Veel te goede hengel voor die prijs  :)

Gert

#5
Ik heb goede ervaringen met een Greys XF2 Streamflex #7 van 9'6", zit ook in de prijsklasse 200-300 Euro. En waren dacht ik laatst  in de uitverkoop in Almere.
En ook ervaring met Orvis Clearwater #8 van 9', ook rond de 250 Euro. Fijne hengel Maar daar heb ik wat lak op de wikkelingen betreft slechtere ervaringen mee - sprong er spontaan vanaf. Misschien dat het op de nieuwe serie beter is.

Edit: is geen Streamflex, maar een gewone XF2. Streamflex is voor de lichtere lijnklassen.

saab

Quote from: paul de bruijn on February 26, 2018, 16:14:17
HandyFish Heilo heeft nu van alles in de aanbieding met 50 tot 70% korting.Kun je gelijk proef werpen

saab

Quote from: Gerrit59 on February 26, 2018, 14:30:06
Het is trouwens op dit forum wel de bedoeling dat je je zelf eerst even kort voorstelt en dan pas vragen gaat stellen.
Maar dat eerste kan hierna ook nog en vragen beantwoorden we graag!
Succes.

Gerrit


sorry ben nieuw ..dus nog beetje 'onwetend '  ......zal het doen ..excuses   

saab

even voorstellen .......hallo ik ben saab van der linden 46 jaar  uit pijnacker  :)
al jaren vissend op van alles  , als kleine jongen met de bamboe hengel ,snoek vissen tot gemakzuchtig achter de beetmelders op karper ....
sinds enige   toch maar eens   met de vlieg hengel in de weer  ;)...  momenteel met een #3  thomas&thomas( goed verkregen  blijkt nieuw aardig prijzig te zijn )   hengeltje  op klein spul  .......  nu  poging wagen om op forel en de wat grotere vissen te gaan vissen  :D....  OVM  enz enz

of is er een aparte voorstel forum plek ?  ::new::

Gerrit59

Prima gedaan Saab, nu weten wij ook wie je bent!
Welkom en veel plezier op dit forum.
Succes met de keuze van een hengel.

Gerrit

PeterS

Temple Fork Outfitters, Veel hengel voor een schappelijke prijs en vrij veel winkels die dat merk voeren.
TFO BVK hengel, juist in de #7 een fantastische hengel.
Of de nieuwe  uitvoering TFO Axiom2.

saab

Quote from: Gerrit59 on February 26, 2018, 19:01:14
Prima gedaan Saab, nu weten wij ook wie je bent!
Welkom en veel plezier op dit forum.
Succes met de keuze van een hengel.

Gerrit
thnx  ;)

saab

Quote from: PeterS on February 26, 2018, 20:09:09
Temple Fork Outfitters, Veel hengel voor een schappelijke prijs en vrij veel winkels die dat merk voeren.
TFO BVK hengel, juist in de #7 een fantastische hengel.
Of de nieuwe  uitvoering TFO Axiom2.
zat idd ook te
denken aan deze hengel serie ... ;)

saab

Quote from: PeterS on February 26, 2018, 20:09:09
Temple Fork Outfitters, Veel hengel voor een schappelijke prijs en vrij veel winkels die dat merk voeren.
TFO BVK hengel, juist in de #7 een fantastische hengel.
Of de nieuwe  uitvoering TFO Axiom2.

die bvk temple fork is alleen wel fast action , zoek eigenlijk een medium fast  :)   

Scaramouche

Als je naar TFO kijkt, probeer dan ook eens naar een TFO Professional. Die is medium fast. De BVK is inderdaad behoorlijk snel, maar je kunt ook een BVK #6 nemen met een echte #7 lijn en dan past het eigenlijk veel beter.

Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

saab

Quote from: Scaramouche on February 27, 2018, 09:57:10
Als je naar TFO kijkt, probeer dan ook eens naar een TFO Professional. Die is medium fast. De BVK is inderdaad behoorlijk snel, maar je kunt ook een BVK #6 nemen met een echte #7 lijn en dan past het eigenlijk veel beter.

ok thnx  ;)

PeterS

Ik heb zelf de TFO BVK in de #7.
Ik vis deze hengel met standaard 7 lijnen, waarbij het een geweldige hengel blijkt te zijn.
Vis ervaringen met een voorkeur voor medium fast gebaseerd op het werpen met een #3,vind ik een beetje voorbarig.
Er zijn bepaalde hengels die graag een maatje grotere lijn nodig hebben, de BVK niet.
Wel heeft deze hengel een goede timing nodig, het lijkt verstandig om gewoon een winkel te zoeken waar je kan proefgooien, met een paar andere merken.
Dyckers heeft TFO en ook de Loop Q, alles in hetzelfde prijssegment.
Of kijk eens naar de testen van Yellowstone Angler, voor wat het waard is.

Team

TFO professional #6  te koop     100 euro     zgan    op marktplaats  vliegvissen
NUNC  AUT  NUNQUAM

saab

Quote from: PeterS on February 27, 2018, 19:57:19
Ik heb zelf de TFO BVK in de #7.
Ik vis deze hengel met standaard 7 lijnen, waarbij het een geweldige hengel blijkt te zijn.
Vis ervaringen met een voorkeur voor medium fast gebaseerd op het werpen met een #3,vind ik een beetje voorbarig.
Er zijn bepaalde hengels die graag een maatje grotere lijn nodig hebben, de BVK niet.
Wel heeft deze hengel een goede timing nodig, het lijkt verstandig om gewoon een winkel te zoeken waar je kan proefgooien, met een paar andere merken.
Dyckers heeft TFO en ook de Loop Q, alles in hetzelfde prijssegment.
Of kijk eens naar de testen van Yellowstone Angler, voor wat het waard is.
thnx voor t advies  ;)