Houting

Started by Bone F, February 24, 2017, 09:23:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Ik las een mooi bericht op Nature Today dat er steeds meer houtingen 9een zalmachtige vis) voorkomen op Nederlandse plassen en m.n. hier in de buurt, de Westeinder Plassen, de Braasemermeer en de Zegerplas. Heeft iemand hier er wel eens 1 gevangen? Vooralsnog zijn dit gegevens uit de beroepsvisserij en monitoring.

sjoerd

Niet op de door jou genoemde plekken. Wel in Noorwegen en één keer eentje in de Ijssel maar dat was twijfelachtig (geen foto gemaakt) en dat kan ook een sneep of blauwneus zijn geweest. Dat is soms lastig vast te stellen als je de vis maar even snel bekijkt.
Maar het zijn wel mooie vissen om te vangen.


Troutbuster

Mooie Vis Sjoerd!!

In 2014 had ik er ook een in Noorwegen op de Rena



In NL nog nooit, maar wie weet hè

Gr

Jan
"Petri Heil"


Bone F

Ja mooi he die knoeperts zouden dus ook al hier voorkomen. Vingen jullie ze op vlagzalm vliegjes?

Ben Tabak

Opvallende gelijkenis met de mountain whitefish die we in Canada vingen.
Mooie sport, goed met de nymph te vangen.
Grt. Ben

Menno_siemensma

Quote from: Ben Tabak on February 24, 2017, 11:59:46
Opvallende gelijkenis met de mountain whitefish die we in Canada vingen.
Mooie sport, goed met de nymph te vangen.
Grt. Ben
ja is toch grappig dat zo'n eind uit elkaar alsnog die vis zoveel op elkaar lijkt. Zelfde met baars/yellow perch, snoekbaars/walleye, snoek/muskie en zeebaars/striped bass etc.
Fishing is like a box of chocolates, you never know what you gonna get.

Ben Tabak

Klopt Menno, Bulltrout - Huchen - Taimen.....

Interessant!

Grt. Ben

Floor

Evolutie, "survival of the fittest" verloopt altijd en overal volgens een zelfde patroon. Het zijn de externe omstandigheden die de verschillen in ontwikkeling bepalen. Soms zijn de omstandigheden vergelijkbaar waardoor dit soort gelijkenissen ontstaan.
Zo is tenminste mijn theorie...

Inderdaad buitengewoon interessant wat mij betreft.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

sjoerd

Ik ving de mijne op een droge vlieg in snelstromende rivier op het moment dat ze even aan de oppervlakte aasden. Helaas onbewaadbaar water en met pijn  en moeite waren ze soms binnen werpbereik. En vele bomen achter mij, grrrrr.
Maar ik heb ze ook wel gevangen in het Mjosameer. Overdag niks te zien, 's avonds kookte het water van ringen van vlagzalmen en houtingen.

MartinT

Op het Ketelmeer (onder andere) worden ze al vaak gevangen op de feeder.