ervaringen met hengels

Started by catchem, January 04, 2011, 16:51:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

catchem

Tijdens mijn speurtocht naar een nieuwe hengel kwam ik er achter dat er weinig te lezen is op www over de ervaringen van hengelaars met de hengel waarmee ze vissen. Kwam ik op het idee om hier ervaringen te verzamelen (graag merk, type, aftma en lengte vermelden).

Zal een beginnetje maken;

Ik heb een keer een tweedehands Global Flyfisherman gekocht #5 9ft. Ik vind deze hengel prettig werpen maar iets te stug, gooit wel lekker tegen de wind in (als er in iedergeval niet te veel wind staat). Het nadeel vind ik de reelhouder. Als je de reel erin zet trekt de houder scheef waardoor er een flinke beschadiging ontstaat bij de reelhouder.

Mijn andere hengel is een Trion Fly #3/4 7,5ft. Een lekker soepel hengeltje wat bij een grotere vis heerlijk doorbuigt. Ik vis altijd met een 4 lijn, vind ik net wat beter werpen dan een 3 lijn. Het mooie van deze hengel vind ik wel de afwerking, ik heb nergens een druppeltje teveel lak, vlekje of ook maar iets kunnen vinden. De dubbele sluitmoer bij de reelhouder maakt volgens mij het geheel af.

Je ziet wel dat ik vis met goedkope hengels maar ik vang wel degelijk mijn vis (behalve vandaag dan...)

acer 1

maakt voor de vis niks uit hoor met wat voor hengel je vist,hij ziet alleen maar de vlieg ;D
maar op e vraag terug te komen over ervaringen
ik vis zelf met een sage rpl+  een 5je (14 jaar oud)fijne stok erg strak wel fijn als er wat meer wind staat.
heb ook een scott een 4tje is wat soepeler hele fijne hengel,tenslotte heb ik ook nog een 8je van reddington voor op mevr essox.
al mijn hengels hebben een eerdere eigenaar gehad,kon voor een prikkie kopen

gr berrie

acer 1

ochja was vergeten de lengte te vermelden allemaal 9ft

gr berrie

Arno

#3
Ik zag net op prikbord deze link staan van Cornelis van Leeuwen.

http://www.yellowstoneangler.com

En dan  2011   5-Weight Shoot Out

Gr Arno

Jasper

Ik snap niet dat je de GFF #5 strak noemt. Hij heeft juist een erg rustige actie en is al flink op het maximum met een #5 lijn.
Daarnaast kun je volgens mij het beste per geval vragen. Ik zou wel ruim meer dan 100 hengels kunnen reviewen, maar dat is wel heel erg veel werk.