Hengels

Started by klaas, January 03, 2011, 19:55:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Hoevaak schaf je een hengel aan en waarom

eerste aanschaf van vlieghengel
2 (7.7%)
andere aftma vlieghengel
13 (50%)
vervanging gebroken hengel
1 (3.8%)
vervanging van hengel voor een andere aktie
3 (11.5%)
vervanging hengel andere lengte
2 (7.7%)
vervanging hengel voor gewicht van de hengel
0 (0%)
vervanging voor"dit was gewoon een klote hengel ik kon er niet mee werpen/vissen
0 (0%)
upgrade naar een hengel met bv garantie
3 (11.5%)
meerdelige hengel
2 (7.7%)

Total Members Voted: 14

Voting closed: February 02, 2011, 19:55:40

klaas

.

Sieger

#1
Kan maar moeilijk kiezen.. Heb eigenlijk alle dingen die er staan al eens meegemaakt... Helaas ook te vaak "mis gekocht" omdat ik niet voldoende had uitgeprobeerd...kon er dan best wel mee uit de voeten, maar het voelde gewoon niet lekker

Uiteindelijk ben ik tot een type hengel gekomen die mij het beste ligt.. Dat zijn dan vaak de hengels met een medium-flux of full-flex actie.... Lekker langzaam...

Maar ik heb er ook nog met snellere acties die ik dan weer voor een specifiek doel gebruik.. Een 6 voor op de put en een snelle 8 voor op snoek...

Bovendien vind ik het leuk om dingen uit te proberen.... Heb zo hengels van Grafiet, Glass en Splitcane bij elkaar verzameld en ik gebruik ze allemaal... Net waar ik zin in heb of de ruimte die ik heb om ze mee te nemen (splitcane en glass zijn 2-delig)...


Ik zoek trouwens nog een Hardy Jet Midge 6'3" #3 1/2... als je er ooit een tegenkomt... ;)


Sieger

HappyFisherman

Ik ga dit jaar voor het eerst voor een kwalitatief goede hengel.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

maurice

een andere # is wel het belangrijkste, maar ook de lengte van de hengel heeft me tot aanschaf verleid.
heb tot nu toe 1 keer een hengel gehad die mij niet paste.
::bbq:: ::proost:: ::proost::

ErickW

#4
Ik ga eigenlijk ook nog vaak voor een andere #. Wel kijk ik bij de aanschaf naar de lengte. Ik heb nu een oude Casting Corner #3 7,6Ft Orvis Graphite (lekker voor het droge werk op de beek en plaswerk), een allround Sage Flight #4 9Ft, een Vision 3Zone #5 9 Ft voor meer wind, baars en forelwerk en een #8-9 AHT Jensen 9 Ft voor de karper, snoek, vissen op zee (lichte hengel voor een zware hengel, maar werpt heerlijk, soepel in de top en genoeg body onderin). In de toekomst wellicht nog een keer een mooi #7 scoren, maar dit is nog niet perse nodig.

pas

ik heb nu wel alle aftema's die ik wil hebben maar nu wil ik alles van orvis
gr pas
::wtf::

Sieger

Quote from: ErickW on January 03, 2011, 20:43:52(lekker voor het droge beek ...

Wat vang je daar in die droge beek Erik ???


Sieger

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Arno

ben een # verzamelaar maar heb ook wel kwaliteits hengels.
heb nu #3/4    #4 scott    #5/6    #6 scott    #8 scott     #8/9  allemaal 9 fters behalve de #8 dat is een 10 fter en wil nog graag een #2 voor voorn.
en eigenlijk wil ik ook nog wel een #6   10 fter voor de zeeforellen
Gr Arno

HappyFisherman

Ben ook van plan mezelf een #3/4 scott aan te schaffen binnenkort. Zaterdag maar eens weer naar deventer rijden om er een paar uit te proberen.
Heb laatst een TFO lefty kregh #5 gekocht op het web en die is me eigenlijk te zacht.
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gert

Tsja, in de poll kan ik mijn antwoord niet kwijt, dus probeer ik het maar hier te omschrijven.
Ik ben ook een beetje een verzamelaar, en koop dus wel eens een hengel voor de heb. Maar ook wel eens een goedkope stok via eBay of zo om uit te proberen voor vrienden/kennissen die wel willen leren vliegvissen maar er (nog) niet zoveel geld aan uit willen of kunnen geven.
Zit wel eens een miskoop tussen uiteraard, maar ja - wat is miskoop als het ook heel goedkoop is.
Voor mezelf, om mee te vissen, wil ik alleen nog maar kwaliteitshengels. En ook al heb ik het niet echt nodig, het blijft gewoon leuk om af en toe eens wat nieuws te kopen.

Groet,
Gert

Herman

Heb in het begin vaak aangeschaft om een #. Later ben ik gaan kijken naar hengels die me beter pasten (qua actie en merk).
Nu heb ik er zo veel dat ik af en toe wat in de aanbieding heb (ook de "merken"). Heb ook wel eens een paar via Ebay gekocht, eerst om te kijken of ik ze zelf wel vond vissen, later ook wel voor wat handel. Lees daarbij dat ik dan zelf iets goedkoper uit was...

Vorig jaar een splitcane aangeschaft.... had ik beter neit kunnen doen. Heb nu een derde in bestelling.
Als je dat doet wat je altijd al deed, gaat gebeuren wat er altijd gebeurde..

Sieger

Quote from: Herman on January 03, 2011, 21:48:03

Vorig jaar een splitcane aangeschaft.... had ik beter neit kunnen doen. Heb nu een derde in bestelling.

Moet je de 15e ook ff mijn glas hengel proberen Herman... moet je weer ruimte maken... :D


Sieger

peter

Volgens mij wordt er ook een marktplaats tafeltje geplaatst in Appeldoorn ??????????
Peter

2012 
platwaffels. 6.

2011
Platwaffels. 3.

2010
Platwaffels. 10. pr 81cm

Arno

Commerciƫle stands betalen in de Stolp 25 euro standgeld(geintje)
Ik heb al een hoekje in gedachten mannen.

Gr Arno

maurice

Herman, je derde hengel of top? :o ;)
::bbq:: ::proost:: ::proost::

hendri

hihi das een goeie maurice! zou volgens mij allebij kunnen. :o

A{b}r{a}xa{s}

klaas, een optie is misschien meerdere polls (bij 1 topic). Die optie is ingebouwd.

Sieger

Zei niet dat ik ging verkopen... Uitproberen... ;-)


Sieger

Marcelk

Ben inmiddels zover heen dat ik bijna alles van 1 merk heb en verdeeld over meerdere lijnklasses en lengtes.   Van elk type wil ik er dan ook nog twee stuks hebben, eentje uit de luxe serie en eentje uit de meer betaalbare range.   Op tripjes neem ik dan meestal 2 setjes mee in verschillende lijnklasses. En dan moet er ook een reserve waadpak + schoenen mee want  uit ervaring weet ik dat het niet prettig is als je spullen het opgeven in het buitenland. 
Als ik dan kijk naar alle spullen die je verzameld en op reis meeneemt
dan heb ik wel eens het idee dat ik te ver doorgeschoten ben met
de verzamelwoede. :)



Arno


catchem

#21
Ik had een #4 7,5ft en een #5 9ft. Soms zat ik in een situatie dat ik de 7ft te kort vond en de #5 te stug / zwaar. Dus ben op zoek gegaan naar een #4 9ft.

vliegvisgek

tja ik heb er ook diverse meest gebruikten zijn de sage z-axis 4en5# en de flight 6# en dan vis ik in (denemarken met de tcr 6# en dan nu met mijn nieuwe xi3 7# )
voor andere vis soorten heb ik de xp #3,4,6 dan ook nog sage LL aftma 4 een rpl 4#  en #7 maar 10 foot ,andere hengels allen 9 foot ook heb ik nog een scierra hm3 aftma 3  en een loomis 10 foot #6 en nog wat andere merken (shimano en meer ,,,,,,,maar ik blijf bij mijn sage stokken :)

HappyFisherman

En je kunt maar met 1 tegelijk vissen... Ik hoop niet dat het ooit zo ver komt met mij  ;D ;D ;D
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisgek

dat klopt maar ja altijd handig he wat reserve en voor de heb zegt mijn vrouw en ben er nog niet hoor staan er nog 2 op mijn lijstje die ik zekers ga aanschaffen  ;)