Cuba the flyfishing adventure

Started by Mike, March 28, 2014, 19:06:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mike

Op 13 maart zijn Hanafi en ik op vliegvisreis geweest naar Cuba.

We waren daar in totaal met 7 personen waarvan 5 nederlanders en twee zuidafrikanen.
Allemaal erg gezellige mensen en fanatiek vliegvissers, dan kan er ook weinig meer mis gaan.

Er zijn door anderen nog veel mooiere en grotere vissen gevangen.
In de eerste instantie had ik die ook in het filmpje verwerkt maar toen dat filmpje crashte bij het uploaden en ik alles opnieuw inelkaar moest zetten heb ik besloten om alleen nog mijn eigen beelden erin te verwerken omdat het filmpje anders 41 min lang werd en bovendien is het nogal veel werk voor een computer leek als ik.

Een ding is zeker, volgend jaar ga ik weer als het aan mij ligt.
Ondanks dat ik leuk gevangen heb zijn er nog steeds een aantal wensen op mn lijstje die ik super graag zou af willen strepen.
Er zijn door een aantal mensen vissen gevangen waar ik echt jaloers op ben en ik wil er graag voor terug.

Al met al heb ik het als een zeer geslaagde trip ervaren en wil ik alleen nog maar meer...smiling bouncing smiley

Ik heb het filmpje vannacht in elkaar gezet en ik zag vanmorgen dat ik veel spelfouten in de begeleidende tekst heb gemaakt dus dat moeten jullie mij maar even vergeven, het is iets te veel werk om dat nu nog recht te gaan zetten.

Kijkt u maar mee... https://www.youtube.com/watch?v=ABMq47D__Xs&feature=youtube_gdata_player
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Ik moest ook ff naar de "collega"site maar dan heb je ook wat! Schitterend filmverslag. Het komt mij voor een groot deel bekend voor. Zo te zien hebben jullie je uitstekend vermaakt. Hengels af en toe zo krom dat ik dacht van oei als dat maar goed gaat maar het ging goed, voor zover te zien was. Ff een kritisch nootje, Bonefish is een kwetsbare fish dus liever niet zover uit het water en zo spoedig mogelijk weer zwemmen. Ik heb dat ook niet altijd gedaan hoor. Als ze teveel gestresst zijn vallen ze sneller ten prooi aan Barracuda of misschien wel zo'n haaitje. Ook een barracuda krijg een Bonefish in zijn goede doen bijna niet te  pakken. Dus mooi mooi ik ga er ook maar weer eens ernstig aandenken................

gr. Frans

PS. Is een (hoofd) Burka daar verplicht ::lach::


Gerrit72

Bedankt voor de service Marten.

Leuke film en mooi avontuur Mike!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Mike

Ah, thx Marten.

Hoi Bone f, no worries, ik dril mn vissen erg hard en ze zwommen allemaal weer heel gemakkelijk weg.
Met mn nieuwe camera kan er tegelijkertijd gefilmd en gefotografeerd worden , zodoende kan ik in zeer korte tijd erg snel een paar kiekjes maken tijdens het filmen.
En die hengels stonden idd wel erg krom af en toe bij het landen maar ik heb er geen gebroken gelukkig.
Het is ook vrij lastig af en toe om vissen die eigenlijk nog erg veel power over hebben te landen, daarom draai ik ze erg ver op, zodat ik ze makkelijker kan grijpen zonder dat ze er steeds vandoor spurten.
Het resulaat is wel dat de hengeltopjes vaak wat te verduren krijgen, maar ja, daarvoor koop je dure hengels.
Bovendien had ik van elke # een xtra hengel bij me.
Voor deze trip was ik tot in de puntjes voorbereid er kon maar weinig mis gaan 8)

Ik heb nu ook al weer zo veel zin in volgend jaar ::)
Mijn droomwens is echt om een (super)grandslam te vangen.
Deze trip waren er ook wat kansjes maar helaas.
Ik heb drie permits gezien waarvan er 2 mn vlieg achterna kwamen maar helaas niet kunnen vangen.

De 2de dag ving ik 2 snooks, 1 tarpon en 2 bones. Voor mn gevoel was ik toen heel dicht bij mn supergrandslam maar ja, een permit vangen is natuurlijk eigenlijk 95 % van een grandslam.
Ik ving die dag ook mn 1ste lemmonshark maar die tellen natuurlijk niet mee voor een echte grandslam.
Bij de lodges werd me verteld dat 4 soorten op een dag ook een grandslam is maar ik vind eigenlijk van niet.

Volgend jaar ga ik een gids met skiff voor 1 persoon boeken en mij volledig richten op de (super)grandslam.
Ik begin alweer helemaal te stuiteren als ik er aan denk ::rij::
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Mike

Vanaf dez site kan ik t filmpje om een of andere reden ook niet goed in HD afspelen, wel als ik eerst doorlink naar youtube..
Vraag me af hoe dat komt..

Het is dus beter om het filmpje te bekijken vanuit youtube, dat is leuker want dan kan je al de bones goed zien zwemmen over de flat..
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Helemaal goed Mike. Zo'n 1e (video) indruk kan niet de juiste zijn. Prachtig avontuur ik kan me voorstellen dat je er al weer over aan het dromen bent, ennuh vliegen hoef je in ieder geval niet te knopen voor de volgende trip lijkt me......................:)

macfly

That's some bad ass shit Mikey!!  8) ::goodjob::

Mike

Quote from: Cornico on March 28, 2014, 20:53:22
Ik zie de video niet, maar via Startpagina moet het deze zijn.

Edit.
Omdat Mike de link heeft aangepast is mijn link niet meer nodig.


Prachtig Mike.
Zitten hele mooie opnames bij.
Welke camera was het nog maar geworden?

Volgens mij zie ik wel wat bekende plekjes van 10 jaar geleden toen ik daar was.
Helaas had ik daar ook andere verplichtingen zodat er niet aldoor op het vissen kon worden gefocussed, maar ik kreeg weer datzelfde gevoel als toen.
Over het totaal van de video heb ik wel wat opmerkingen.
Als je daar belang bij hebt kun je een PB sturen.

Hoi Marten,

Ik heb uiteindelijk vlak voordat ik vertrok een Sony HDR-CX410 aangeschaft.
Ik ging er volledig blank naartoe vwb een keuze en dit apparaat sprak mij aan vanwege de lens die op zichzelf contra bewegingen maakt tov de camera en zodoende het beeld veel stabieler maakt.
Dan nog ben je overgeleverd aan de mensen die het apparaat bedienen maar het wordt er wel iets rustiger door.
Zelf had ik graag gezien dat er wat minder frequent wordt in en uitgezoemd en ook wat langzamer maar ja, op zich zaten er nog zat leuke bruikbare beelden tussen.
De mensen daar zijn ook helemaal niet gewend om met dit soort dingen om te gaan ( zoals je wel zult weten) dus het viel mij op zich nog redelijk mee.

Ik wil graag tips hebben met betrekking tot het filmen / monteren
Je kunt me evt mailen op mike.oldhoff@gmail.com.

Bij ons groepje van 7 man zaten overigens ook twee professionele documentaire makers.
Zij maken over de hele wereld documentaires over uiteenlopende zaken.
Als ik hoorde wat voor zooi die allemaal meeslepen en de prijskaartjes die daar aan vast hangen, pffffff, daar zouden we met alle leden van dit forum 6 weken van op vakantie naar Cuba kunnen gaan, echt niet normaal!!
Zij hebben me ook al geleerd dat ik de polariserende lens die ik op de camera had geschroefd kan roteren om een beter effect te krijgen, daar had ik dus al weer geen idee van. Elke tip is dus welkom.
Ik begin dat filmen en foto's maken ook steeds leuker te vinden en ik kan mij goed voorstellen dat dit een heel leuk vak of hobby kan zijn.

Over een paar weken ga ik nog een paar dagen vliegvissen op bluefin-tuna, dan kan ik meteen weer ff oefenen. als we ze kunnen vinden tenminste...

Gr, Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

wouter veuger

Prachtig filmpje Mike! , gaaf tripje geweest zo!

Bert J.

Schitterende visserij. Wat een ervaring!
The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift