Costa Rica??

Started by Bone F, January 11, 2014, 20:43:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bone F

Volgende maand ga ik, met echtgenote, naar Costa Rica heeft iemand daar al eens ervaring opgedaan? Aanvankelijk was Cuba gepland maar berichten over een uitbraak van cholera en dengue (knokkelkoorts) maken het niet echt aantrekkelijk. Helaas heb ik geen Bone-visserij kunnen ontdekken in CR maar wel grote Tarpons tot vele tientallen kilo's en Snook. Ik heb meer met de kleine (baby) tarpons en ik hoop dus dat dat lukt.

Mike

Costa Rica, geen idee...ben wel benieuwd naar je ervaringen als je terug komt.
Over 2 maanden ga ik ook naar Cuba, ik hoop maar dat de ellende dan onder controle is  :-\

Veel plezier!
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Nol78

Kijk hier eens rond mischien kun je er wat mee.

http://www.flyfishincostarica.com/index.php

Gr Nol

p.s. veel succes en plezier gewenst en graag een uitgebreid verslag met veel foto`s ::afspraak::

Kampo

ik ga al 13 jaar naar cuba nog nooit bij deze berichten stil gestaan hier stikt het ook van de knokkelkoorts (veroorzaakt door geiten)heb een zeer groot vertrouwen in de cubaanse  medichie waar je ook naar toe gaat in de caribieen risico is er altijd
wat het vissen in cuba betreft is de laaste jaren sterk terug gelopen
sta op het punt wqeer te boeken
veel vangst en vakantie genot in costa rica
kampo

Kampo

nog even een tip voor cuba gangers
kijk eens op het cuba forum
joop siroop geeft hier zeer goede info wat betref cuba   

http://www.cubaforum .nl
kampo

Bone F

Bedankt voor de "aanmoedigingen" mannen! Zie je het al voor je forelvissen in CR! En Nol die site kwam ik al tegen en......................... met vooroordeel die "kop" beviel me meteen niet ;D. Ik moet er nog ff naar op zoek maar ik hoop uit te komen bij een "local" die gidst. De meeste lodges en vistrip regelaars zijn daar eigendom/worden gedaan door amerikanen die daar neergestreken zijn en dito prijzen hanteren maar ik ga het hopelijk allemaal ervaren.

Mike

#6
Quote from: Kampo on January 12, 2014, 12:44:15
wat het vissen in cuba betreft is de laaste jaren sterk terug gelopen

Wat bedoel je hier precies mee?  De risico's op ziek worden of is het vissen slechter geworden ?

Ik ben ook erg benieuwd naar de tips van Joop maar de link werkt niet...
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Heintje Davids

Staat bij de link een spatie teveel voor 'nl' Mike. Even opnieuw in typen en het werkt prima. Was afgelopen weekend bij Hanafi en hij had al aardig wat vliegen bij elkaar gebonden zag ik  :)

Mike

Ha, dat zal wel idd. Ik ben ook heel druk aant knutselen, ben alleen lang niet zo'n goede binder als Hanafi.
Ik doe mn best en ik ga zeker proberen alles te vangen op mn eigen creaties.
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Quote from: Mike on January 15, 2014, 00:15:59
Ha, dat zal wel idd. Ik ben ook heel druk aant knutselen, ben alleen lang niet zo'n goede binder als Hanafi.
Ik doe mn best en ik ga zeker proberen alles te vangen op mn eigen creaties.
Maak ook ff een aantal rose/peach Pattegrisens maatje 6/8, daar heb de laatste keren erg goed Bones meegevangen. Heb je interesse post ik wel ff een picsje, ik dacht trouwens dat ik er al eens 1 gepost had dus misschien ff zoeken.

FSCHAMP

Hé Bone F,

ik ben wel geïnteresseert in de pics en de manier waarop je deze maakt, als het niet teveel gevraagd is.
Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Bone F

Quote from: FSCHAMP on January 15, 2014, 21:22:21
Hé Bone F,

ik ben wel geïnteresseert in de pics en de manier waarop je deze maakt, als het niet teveel gevraagd is.
Zo iets is wat mij betreft nooit teveel gevraagd. Je moet alleen ff wachten want ik ben nu aan de oostkust van CR en wil er ff de tijd voor nemen met misschien een svs. Het vissen is nog niet hetgeen te verwachten was. Morgen misschien naar een plekkie in het uiterste zuidoosten met een koraalrif en misschien waadbare plekken. Jammer genoeg hebben veel rivieren nu geen open verbinding met de Caraibische zee en zijn ze voor elkaar afgesloten door een zandbank. Komt ook nog bij dat ze vaak deel uit maken van een nationaal park en dan is vissen niet toegestaan:(  ik zie wel veel enorme "boobies" maar dan met benen eronder! :) Zo gauw ik iets vang zal ik het melden.
groeten vanuit het Reggae gebied van CR.


Gerrit72


Wat een straf, vissen en boobies  8)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Mike

Quote from: Bone F on January 15, 2014, 20:28:08
Maak ook ff een aantal rose/peach Pattegrisens maatje 6/8, daar heb de laatste keren erg goed Bones meegevangen. Heb je interesse post ik wel ff een picsje, ik dacht trouwens dat ik er al eens 1 gepost had dus misschien ff zoeken.

Hoi Bone F,

ik zie nu pas je post.
Ik ben ook wel benieuwd naar je bone Pattegrisen..

Grt, Mike
EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

#14
Zo weer terug van weggeweest. Vijf weken veel mooie natuur gezien maar vissen nou nee..... met uitzondering van die ene dan...
Prachtig land aardige mensen maar om te vliegvissen niet geschikt. Op alle kusten heb je teveel last van de hoge golfslag waardoor je lijn  bijna sneller voor je voeten ligt dan je kunt strippen. Ik heb het op verschillende stekken geprobeerd maar als je bij de aanvang eigenlijk al vermoedt dat het wel niks zal worden dan wordt het ook meestal niks. Voor het eerst eens met een boot de zee op, is niet echt vissen. Lijnen geaast met vis en dan trollen met 5km/pu. Op een gegeven moment beet waarna je de hengel in je handen gedrukt wordt en dan mag je 10/15 min. een vis binnen sleuren. Zo'n sailfish geeft zich niet gauw gewonnen spectaculaire sprongen. Na het onthaken, foto gaat ie gelukkig weer overboord. Leuke ervaring maar mij toch allemaal te heftig. Een 50er op het OVM geeft me meer voldoening.


[attachment deleted by admin]

Mike

Hey Bone f,

Jammer dat t vliegvissen in Costa Rica tegen viel.
Ik ben vanmorgen teruggekomen uit Cuba.
Dat vliel niet echt tegen kan ik je verklappen ;)en bij deze zou ik je dat en anderen ook absoluut willen aanraden.

Grt, Mike

EDUCATION IS IMPORTANT BUT FISHING IS IMPORTANTER

Bone F

Nou vertel vertel!!!!!

Frans