Wat is uw beste vliegvisgerelateerde moment van 2012?

Started by johannes, December 16, 2012, 13:32:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nootjez

Dit blijft toch ook een mooi moment bij mij. Gevangen op mijn eigen vijvertje dat ik sinds een half jaar gekocht heb :)

Er zit maar 1 goudkarper op, na veeeeeeel proberen is hij eruit gekomen ook :) Was een heerlijke sport aan een #7. Een vis die zeker al 6 jaar niet meer gevangen was, dus die was lekker hevig.



Erwin

Mijn mooiste moment was de karper die ik niet ving. Ik had pas mijn eerste langpootmug geprobeerd te knopen. Hij is niet helemaal gelukt maar ik wilde hem toch proberen op een zwoele zomeravond. Ik gooide hem net voor het riet een paar meter verderop en liet hem even spartelen. Plotseling verdween hij met een plopje en ik zag een karperrug bovenkomen die vervolgens, net als een dolfijn, weer onder water verdween. Ik trok veel te snel aan de lijn waardoor ik hem miste. Waarschijnlijk had hij net alleen het hertenharen lijfje in zijn bek...
Toch was het een mooi moment. Het gaf mij in ieder geval een enorme kick :)

Met een glimlach op je gezicht word je nooit boos...

LycoWico

#77
In elk geval wil ik mijn leermeester (DryFly) bedanken die mij rond mei heeft leren vliegvissen!

Hieronder mijn top moment van 2012, eigenlijk zijn zoveel verschillende topmomenten aangezien ik pas in mei ben begonnen met vliegvissen.
Hieronder toch nog een top 3 kunnen samenstellen.  :)


Eerste visje, onder begeleiding van mijn instructeur  ;)


Eerste wilde forel op de vlieg.


De sik op de vlieg in Noorwegen! Echt een top moment!


Gerrit72

#78
Erwin; leuke 'Daddy Longlegs'! Karper op de vlieg is machtig
(lijkt me dan, ook ik heb alleen 'bijna' ervaringen, maar wel met
het hart in de keel; ooit gaat het lukken, je moet wat te wensen
houden, geen haast alleen het 'spelletje' is al geweldig.)

Lycowico mooi dat je ook zo'n enthousiast-eling bent.
Er zijn dit jaar de nodige vliegvissers gestart (ook ik).
Inmiddels zijn er ook de nodige verdwenen van het forum (gestopt?)
Leuk om te zien dat er ook de nodige zijn, bij wie het goed is
aangeslagen (ik ben helemaal verkocht; 'flyfishing rules! :))

Nootjez, mooie vis man! Een gouden vangst ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

JB

Quote from: golddigger on December 24, 2012, 13:39:39
Een van de mooiere momenten was wel de trip naar Kyllburg
Samen met de mannen van tight lines en de GHV
Heerlijke dag beleefd met Koen die zo enthousiast is en niet te stoppen
Dankzij hem heb ik een mooie kopvoorn op een moeilijk toegankelijk stuk gevangen
Roger en z'n meisje hebben ons ook in de watten gelegd
Heerlijk gegeten en gedronken
Met zo'n campingbaas is elke dag feest
Ik kijk met plezier terug naar deze trip

En met voorpret naar de volgende  ::rij::
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Rene V.

De 30 december koukleumvismiddag maakt natuurlijk ook nog een kans ;).

Rene V.

Canadian_Streamdance

#81
mijn mooiste vliegvis moment van 2012
dat was aan een klein watertje in belgie dicht bij mijn woonplaats waar blijkbaar heel veel kleine karpertjes zwemmen.
Dit zomaar ontdekt te hebben tijdens een wandeling zijn we er toch maar een keer met onze vliegenlatten terug gegaan!
Dit heeft geresulteerd in een ontzettend leuke vismiddag met veel mooie vissen(jes)
we vingen ze met zalmeitjes en grote pheasant tails!!
mijn vriendin is hobby fotografe en zij was mee op pad en heeft deze belefenis mooi kunnen vastleggen!

Volgend jaar keer ik terug en hopelijk zijn ze dan al wat gegroeid

(mijn fotos zijn van een te groot formaat krijg ze niet in mijn post... :-[)

Groeten Wouter

Nigel

Nou.. hier istie dan :P



Mijn eerste streamer. Gebonden met naaidraad, kerstdecoratie en een klein beetje zonkerstrip wat ik van een grotere streamer afgeknipt heb.
Kan niet wachten op mijn vice en en de rest van de bindgereedschappen, maar voorlopig volstaat deze voor het oefenen nog wel even ;)

Gerrit72






Nigel  ::goodjob::, daar trapt een snoek wel in! kerstslinger gebruik ik zelf ook, is leuk spul :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Canadian_Streamdance

hier de fotos bij mijn post ( denk dat ik het door heb hoe het moet die fotos bijvoegen :P



Canadian_Streamdance

hebben die dag een redelijk aantal van die kleine karpertjes gevangen was echt top!
super snelle zwemmertjes lekker drillen was dat en spectaculaire aanbeten soms aan de oppervlakte :D

leuk topic om te lezen dit!!!

Bekeerling


wouter veuger

leuk topic!, prachtige fotos en verhalen komen er voorbij!

voor mijzelf was dit het jaar dat ik ben begonnen met vliegvissen,en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad..., met vallen en opstaan ging het soms,maar ik heb het vissen weer beleefd zoals ik het jaren niet gedaan had!!

uiteraard was daar de vangst van mijn allereerste vis aan de vlieg,na een middag rommelen en proberen:



wat was ik er blij mee zeg,het hele weekend met een big smile rondgelopen... 8)

en uiteraard de geboorte van onze kanjer,ik kan niet wachten totdat ie groot genoeg is om een hengel vast te houden!:


en volgend jaar komen er ongetwijfeld nog mer van die schitterende momenten,heerlijk! ;)