Wat is uw beste vliegvisgerelateerde moment van 2012?

Started by johannes, December 16, 2012, 13:32:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

Aangezien er de laatste tijd veel zaken passeren die weinig met vliegvissen te maken hebben, gaan we er nu met z'n alle een heerlijke tropic van maken.

Mijn moment is een 2 daagse trip naar een voor mij nieuw meer. Het heerlijke buitenleven, de rust, de ruimte, het vrij zijn en nergens over na hoeven denken maar volledig tot rust kunnen komen.

Dat ik daarbij nog prachtige vissen mocht vangen was een bonus.

Dit was een kroon op een heerlijk seizoen in de bergen wat in alle opzichten zeer succesvol is geweest.

Dit plaatje vertelt mij de hele trip als een film terug.



Voor die gene die het hele verhaal willen lezen:

http://www.vliegvissers.nl/archief/2012/verslagen/Vakantie.html

Nou kom maar op met die mooie momenten!!!!!!!!!!!!

karelgol

Het slagen voor de opleiding natuurkunde. Daarvoor heb ik in 2 jaar tijd 5 keer kunnen vissen. Ik zit er nu in de 2e helft van dit jaar al overheen.

HappyFisherman

De Kyll die ruim een meter hoger stond dan normaal. Wat een water!
Vliegvissen is bevlogen vissen...

johannes

@Happy: Heb je een plaatje? maakt de tropic leuker  ;D

@karel: Gefeliciteert met het weer meer kunnen vissen  ;)

@Speycast: Klopt is de zelfde kamo motief. Laat ons ook eens genieten van jouw mooiste 2012 moment :)

hendri

een van mijn mooiste momentjes was wel een van die avonden dat ik ff met mn waadpak an de vecht in ging om achter de windes aan te gaan. heerlijk rustig, puur natuur, en dan zo ineens zie je ze! windes! niet te weinig en geen kleintjes.
ook de brasems en voorns kwamen naar het ondiepe.  ja dat waren leuke avondjes!

nu alweer zin in en dan met een nog betere broodvlieg. ;)

HappyFisherman

Vliegvissen is bevlogen vissen...

Gerrit72





Deze bak op mn A&M travel, 6#, het was zweten, maar de vis moest het toch afleggen  ;D
The only difference between men and boys is the price of their toys.

jelle

Groet Jelle

Boosheid, is een gevoel dat er voor zorgt dat jouw vingers sneller tikken dan jou hersens

harlin

Tja, wat is nu het mooiste vliegvis moment als je er zovele hebt in een jaar?   ::denken::

Met deze was ik ontzettend blij: http://www.vliegvissers.nl/archief/2012/artikelen/st-Teenylus.html
Dit was misschien wel de mooiste vangst van 2012,
maar om nu te zeggen het is mijn mooiste moment van 2012??

Met mooi weer is het hier alle dagen genieten op het grote water.  ;D
Heb er al vele malen een stukje over geschreven,
om een indruk te geven van dat grote water kun je hier lezen:
<<< Herfst is onderweg>>>
Dan die avond die totaal anders was, en dat je dan zomaar in een uurtje een dikke 200 baarzen opleverde met z'n 2en.
Waar het water gewoon zwart was van de vis, ze hapten, onderweg voelde je de 2 er op knallen.
Liet er weer 1 los , gelijk er weer 1 op.
Mooie visserij om een keertje mee te maken.

Sta je  op een mooie dag langs de dijk, honden komen in het water.
Je gaat een stuk verder van de kust aan de gang, zie een schooltje roofblei gaan.
Allemaal dik boven de 60cm, en daar sta je met een #2.
Maar alleen de kick al dat je het meemaakt en niet kunnen vangen.  ::dance::

Dan van de zomer in Duitsland, als eerste je vergunning laten verlengen.
Maar het is te warm om lekker te vissen.

6 dikke barbelen zien liggen in privé water,
daar waar je een jaar eerder uit "verwijderd" werd.
Ik durfde het daar niet aan om een lijntje uit  te werpen, het was een mooi dorpje op zich,
maar het minst vriendelijke wat ik in Duitsland tot nog toe heb meegemaakt.
Maar  dat ligt misschien ook aan me/ons zelf op 1 of andere manier.
We kregen gewoon de indruk dat ze daar erg op hun privecie gesteld waren, is ook niets mis mee.  ;)




M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

maurice

mijn mooiste moment was de big smile op Youri zijn gezicht na het landen van zijn eerste bruineforel.

en een mooie ook nog eens.



::bbq:: ::proost:: ::proost::

johannes

Mooi heren mooi

prachtige momenten allemaal hoop dat er nog vele bij komen  ::goodjob::

Bert J.

Mijn mooiste vliegvismoment van 2012 was de nederlandse zeeforel.
Nieuwe vissoorten aan de vliegenhengel vangen vind ik wel iets speciaals hebben.
Zoals ook mijn eerste geep en makreel dit jaar.





The older we get, the more we feel that the enjoyment of the moment is a state of grace, a golden gift

Arno



Dit was qua vissen een mooi moment een dikke vette ruisvoorn.

Maar er zijn afgelopen jaar toch echt veel  mooiere maar ook minder mooie momenten geweest.

Gr Arno

johannes

vette ruisvoorn dat moet zeker mooi geweest zijn arno

Bert dat is zeker een gaaf moment die nederlandse zeeforel.

Blijkbaar zijn er maar 11 forumleden die een "beste" moment hebben gehad

begin toch wel ernstig medelijden te kijgen met die andere 347 forumleden die moeten echt een klotejaar hebben gehad....................


Christof van den Berge

Mijn mooiste moment was toch het vangen van mijn eerste Brasem aan de vliegenhengel.(was ook gelijk de laatste van dit jaar)

Zie:
http://www.vliegvissers.com/SMForum/index.php?topic=4912.msg77673#msg77673

Ben pas in mei begonnen met deze prachtige hobby, dus eigenlijk waren er voor mij heel veel mooie momenten; het vangen van mijn eerste forel,winde`s,voorns, baarsjes en natuurlijk ook het binden van mijn eerste vliegen!

2013 ben ik van plan om een aantal keren op de Ourthe te gaan vissen, maar ook de vakantie naar Schonecken(duitsland) is inmiddels geboekt.

Dus hopelijk kan ik volgend jaar in dit topic ook mijn eerste bruine forel posten!!!



Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

maurice

het zien dat ze er zijn, en het weten dat vangen totaal wat anders is.

::bbq:: ::proost:: ::proost::

Bekeerling

Quote from: Gerrit72 on December 16, 2012, 18:29:05



Deze bak op mn A&M travel, 6#, het was zweten, maar de vis moest het toch afleggen  ;D

Gave foto Gerrit!  ::duim::

Nigel

Wat een prachtplaten komen hier voorbij zeg!

@ Jelle, mooie pireng :P. Toevallig nog anjoemara gevangen aan de streamer of is dat een onbegonnen zaak? Ik ben benieuwd!!

@ Gerrit, Hij is welliswaar nat maar dat ziet er uit als een hele mooie streamer!

harlin

Quote from: johannes on December 18, 2012, 20:32:23
begin toch wel ernstig medelijden te kijgen met die andere 347 forumleden die moeten echt een klotejaar hebben gehad....................

(lang) niet iedereen laat het achterste van zijn tong zien,
maar dat viel in het begin al direct op ;)
M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

A{b}r{a}xa{s}

ik 'droom' nog steeds van de bakken van vissen die in Mahlberg de broodkorsten van het oppervlak wegkaapten (en ondertussen tot 3x toe mijn lijn finaal aan gort trokken)....

maar het mooiste vind ik de herinnering aan een heel goed gesprek aan het einde van een lange visdag, met een glas whisky er bij, dat ik had met super vismaatje

Hilco

Ik heb kwa vliegvissen een zeer moeizaam jaar achter de rug, maar ik hoop voor het einde van het jaar alsnog een vliegvishogtepunt te krijgen  :P

Zo niet, dan was de komst van "mijn" Tenkara hengel wel het mooiste wat me is overkomen  8)

Gerrit72

Quote from: Nigel on December 18, 2012, 23:50:44
Wat een prachtplaten komen hier voorbij zeg!
@ Gerrit, Hij is welliswaar nat maar dat ziet er uit als een hele mooie streamer!

Bekeerling en Nigel bedankt :) Die steamer is echt een hele simpele.
Zonker over de rug, 2 holstaande veren in de flank en kerstslinger als body.
Leuk en makkelijk om te binden en kost bijna niets. Boven water lijkt hij slank,
maar onder water veel groter (en de onderdelen wapperen verleidelijk).
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Ron


Troutbuster

Quote from: A{b}r{a}xa{s} on December 19, 2012, 00:26:50
ik 'droom' nog steeds van de bakken van vissen die in Mahlberg de broodkorsten van het oppervlak wegkaapten (en ondertussen tot 3x toe mijn lijn finaal aan gort trokken)....

maar het mooiste vind ik de herinnering aan een heel goed gesprek aan het einde van een lange visdag, met een glas whisky er bij, dat ik had met super vismaatje

Mooie herinnering aan een wat "dieper" gesprek dan het normale OH'en Bas!!

Zo droom ik nog steeds van die voortreffelijke, sprookjesachtige eveningrise die we daar beleefden!
Hhhhhhhhhhhh....
Was het maar weer zomer!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Jasper

Mijn idiote actie om tijdens een conferentie in Kitzbühel volle bak te betalen voor huurauto, vergunning (en snelheidsovertreding) om enkele uurtjes in de vroege ochtend (04:20 reed ik weg...) te kunnen vissen op de Hintersee, om even later keurig om 9u met een grijns op mijn gezicht weer aan te sluiten bij de conferentie.
Een stel leuke saiblingen en forelletjes gevangen, was toch de moeite waard...

(verslagje hier: http://www.dyckers.com/blog/2012/05/09/vliegvisdeformatie/ )