Wat is uw beste vliegvisgerelateerde moment van 2012?

Started by johannes, December 16, 2012, 13:32:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

Kijk het begint toch op gang te komen.          zijn er nog meer dan?

Sloveniawalking

Voor mij de mooiste vis van 2012. Een zeer licht gekleurde puntgave marmerforel uit de rivier Trebuscica Slovenie.


Mooie plekjes heb ik in 2012 weer veel gezien. Een keuze maken voor het mooiste plekje is onmogelijk. Maar dit is er een van.

Troutbuster

Ik had het al over ons (Bas en ik_ prachtige momenten in Mahlberg deze zomer

Deze vis



een bruine van 45 cm komt nog vaak in mijn droom voor

Vooral de aanbeet, de drill en de "angstige" momenten aan m'n #2!!

Gr

Jan
"Petri Heil"


Sloveniawalking


Troutbuster

Quote from: Rob van H. on December 20, 2012, 17:28:54
als ik de foto zo zie moest je volgens mij poepen Jan, je kijkt zo verkrampt!!  ;D ;D ;D

Klopt Robbie, ik zat vreselijk in mijn "schijterd"  ;)
Maar ik had 'm wel!

Gr

Jan
"Petri Heil"


BV

@Maurice  :  IK HEB NOG GEEN ENKELE NEDERLANDSE WILDE VIS GEVANGEN >:( >:(
Forel op diverse forelvijvers wel: dus alle hoop op forumdag baggelhuize

@Johannes ,  ook geen top jaar ,  kan ik ook niet in kiezen , het is ieder jaar een reeks happy-happy-happy momenten

Eigenlijk voel ik me steeds -zoals Gerrit72 omschrijft- zo blij als een kind als ik maar wat vang

@Slowenia:  poewee , wat een tanden hebben die vissen wat jullie allemaal vangen.
Komt dit meer voor bij iets meer verwilderde forel zoals Slovenie en OVM?
Nooit gezien , niet op Kluizen, Rabais, DRB etc.

Sloveniawalking

Deze soort heeft zelfs 2 rijen met tanden op de tong. Best indrukwekkende jagers zijn het gewapend met een flink arsenaal aan tanden die goed past bij hun dieet. Vis. En dan het liefste eten ze vlagzalm wanneer ze wat groter zijn.
Ik ben zulke grote en vele tanden bij andere forel soorten nog niet tegen gekomen.

Plantje

Je mag vinden dat hij erover zeikt. Het is wat off topic, maar daar wordt hier nooit zo strak op gezeten. Van die smileys vraag ik me af waarom we die hebben.

Maar je kunt je natuurlijk wel afvragen of het nodig is om het zo te brengen.

sjoerd

Pfffff, dat zijn er nogal wat.
Dat was  bijv de vangst van houtingen dit jaar in Lapland. Het vangen van enkele biggen van karpers op zicht,
Of een dag met heel veel aanbeten van voorns, maar ook een dag met weinig aanbeten maar het weten te strikken van
een vis vanonder een struik vandaan.
Die keiharde aanbeet van een snoek. Het is moeilijk om het beste vliegvisgerelateerde moment te noemen.
Als ik dan toch moet kiezen, kies ik voor het volgende moment, waarop ik mijn zoon Menno, assisteer bij het vangen van een Koningszalm
op zijn 6/7hengel die hij haakte tijdens het forelvissen in BC op onze vistrip dit jaar.
Zoals anderen ook al schreven: Het is echt kicken om ook een ander een mooie vis te zien haken, drillen en landen. Daar kan ik van genieten. Want stel dat jij goed vangt en je maatje niet, dat geeft mij geen voldoening en ik zal dan ook proberen om hem of haar ook te laten vangen.


Een half uurtje drillen maar dan heb je ook wat!



Sjoerd

Jasper

Johannes, dit is trouwens een best leuk topic als jaarafsluiter.
Moet je volgend jaar weer doen. Of vanuit het forum zelf anders.
Het doet je je vangsten  en mooie vismomenten herbeleven.

Maxxy

Zie veel toffe dingen voorbij komen, maar die van mij is iets meer basic;

Het weer vinden van het vliegvissen, en nu ook daadwerkelijk er iets mee doen, en nu al (dikke) plannen maken voor komend jaar!!!

johannes

Het is zeker een mooie topic geworden en vind het leuk om andere z'n beste moment te lezen/kijken van heel "simpel" tot heel "uitgebreid"

ga door heren!!!!!

johannes

Had vorig jaar de zelfde ervaring grootte kolk direct de dikke streamer er op aanbeet en hangen
heeeeeeel zwaar trekken komt er een zeehond met m'n vlieg in de hoek van z'n bek boven.
toen i begon te zwemmen had ik weinig met m'n #9 in te brengen  ;D

harlin

M.V.G. Harry/Harlin
   FF-LEKKER-KLOOIEN

johannes

helaas rob zeehond is best lekker  ;D ;D

stond daar met een dichtgeschroefde danielson met 300 meter backing halverwege knapte er iets gelukkig de leader van 40/100  ;D


Joost S.

Moeilijke keuze voor mij, ik heb eigenlijk 2 hoogtepunten.

1. De keuze om te gaan vliegvissen. Heb amper geld, maar dit trok me al zo lang. Heb alles ingezet en ben er voor gegaan.

Man.... Wat een spijt..... Dat ik dit niet eerder ben begonnen, wat mooi vissen zeg.

2. Mijn 1ste ruiser! Nog best een mooike van een centi of 30 ( kan best iets kleiner zijn geweest hoor)

Ik had al een week droog geoefend, maar dan ga je toch eens dat water op zoeken. En na een minuut of 10 kwam er een kolk, geen idee wat te doen, ik sloeg aan en bam, zat vast. Nou, wat een dril, hahahaha, zo vet! Meteen verkocht.


Hmmm..... Kan niet kiezen, ik hou het gewoon op 2 top momenten.

Plantje


golddigger

Een van de mooiere momenten was wel de trip naar Kyllburg
Samen met de mannen van tight lines en de GHV
Heerlijke dag beleefd met Koen die zo enthousiast is en niet te stoppen
Dankzij hem heb ik een mooie kopvoorn op een moeilijk toegankelijk stuk gevangen
Roger en z'n meisje hebben ons ook in de watten gelegd
Heerlijk gegeten en gedronken
Met zo'n campingbaas is elke dag feest
Ik kijk met plezier terug naar deze trip

JB

Het verbreken van mijn relatie  :'(
Anders had ik moeten stoppen met oa vliegvissen  8)
Een dag niet gevist is een dag zonder ergenis (vlieg aan de bodem, vlieg in een boom, vis verspeelt en mijn favoriet NIETS GEVANGEN)

Willem

Pff, teveel mooie momenten om op te noemen... daarom even een top 3:

Op 1: een avondje vliegvissen op de rivier in de buurt. Het doel was m'n eerste snoekbaars op de vlieg. De eerste vis die boven kwam was een fraaie baars van 35cm, mijn grootste vliegvisbaars tot nu toe. Ik stond heerlijk te genieten in het avondzonnetje, windstil, beetje stroming en lekker zwiepen. Een halfuurtje later ging de hengel weer krom en kwam de eerste snoekbaars op de vlieg eruit, 53cm. Toen ik later naar een andere brug ging besloot ik mijn geluk ook op snoek te beproeven. Eén worp en drie keer strippen was genoeg, er schoof een enorme muil overheen. 20minuten drillen met een reeltje zonder slip, maar het geluk lag aan mijn zijde en 113cm power mocht snel op de foto en weer terug. In alle adrenaline deed ik de hengel in m'n mond dus de foto is idioot geworden  ;D


Op 2: Vliegvissen op forel op Corsica. Hele smalle beekjes met snelle ruige stukken en mooie poelen. In een bepaalde poel ving ik twee prachtige bronforellen, wonderen der natuur.


En op 3: 8 december. Mooi pak sneeuw, nog geen voetstap te bekennen, paar graadjes vorst, windstil, strakblauw, dichtgevroren hengelogen en geen snoek. Puur genieten.


Leuk topic dit  ::goodjob::


Jasper


Bekeerling

Sowieso de beslissing te gaan vliegvissen is al een machtig mooi moment geweest  ::duim::
Daarna de vangsten van mijn eerste visjes, eerste voorntje in De Sloot waar het echte Karpervissersleven voor mij ooit begonnen is lang geleden en 1 voorn en windetje/roofbleitje in een haven van de machtige rijn.

Christof van den Berge

Quote from: Bekeerling on December 25, 2012, 12:30:09
Sowieso de beslissing te gaan vliegvissen is al een machtig mooi moment geweest  ::duim::

::agree:: ::agree:: ::agree::
Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

Gerrit72




::goodjob:: Mooie momenten mannen!


Wat een snoek Willem! :P
The only difference between men and boys is the price of their toys.