Wat is uw beste vliegvisgerelateerde moment van 2012?

Started by johannes, December 16, 2012, 13:32:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

johannes

Kijk in iedergeval 6 mensen die ook een "beste" moment hebben gehad dat brengt de teller op 341 forumleden met een dramatisch vliegvisjaar   ;) ;)

Bekeerling en nigel mogen rustig ook hun moment plaatsen als je 2 keer met de vlieghengel hebt gevist heb je automatisch al een "beste" moment  ;D ;D

Mooie actie jasper, Pracht voorn ron lijkt verdacht veel op een ruisvoorn.
Troutbuster en Bas zijn daar ook lekker aan het genieten geweest.

Kom op heren de tropic is nog lang niet vol

Nootjez

Bij mij zeker en vast op de Couesnon in Frankrijk.

Al wadend kwam ik een heerlijk overhangende boom tegen. al van op 30 meter afstand zag ik massaal veel en mooie vis stijgen. Die dag vlogen er ook duizenden meivliegen rond.

De 2e worp onder de boom met een gele meivlieg eraan geknoopt leverde direct een 40 cm kopvoorn op.
Enkele worpen later zie ik een gigantische bruine mijn vlieg van het oppervlak halen, mooie head and tail rise. Door de adrenalinestoot veel te hard aangeslagen, en weg was mijn vlieg...
10 minuten nadien weet ik dezelfde bruine terug te vangen een paar meter verderop. Na enkele minuten strijd kan ik hem scheppen, met mijn vorige vlieg nog diep in zijn keel en de huidige vlieg vlak in zijn lip!
Na de (vlotte) operatie zwemt hij weer rustig weg alsof er niets was gebeurd...

Ik vloek nog steeds dat ik toen mijn gsm of camera niet bijhad... Was de mooiste vis van de week.

De dagen nadien meer dan 20 stuks per sessie op La Sienne, maar dan kon niet tippen aan deze mooi bruine :)

Ron

Quote from: johannes on December 19, 2012, 16:56:41

Pracht voorn ron lijkt verdacht veel op een ruisvoorn.


Dat klopt Johannes het is een ruisvoorn.

bij

Quote from: johannes on December 18, 2012, 20:32:23
vette ruisvoorn dat moet zeker mooi geweest zijn arno

Bert dat is zeker een gaaf moment die nederlandse zeeforel.

Blijkbaar zijn er maar 11 forumleden die een "beste" moment hebben gehad

begin toch wel ernstig medelijden te kijgen met die andere 347 forumleden die moeten echt een klotejaar hebben gehad....................

een klote jaar wil ik niet zeggen. Mijn beste vangsten gehad in Frankrijk in de Gardon. Maar ja geen foto's van de vis en deze waren niet eens 10 cm groot.
In NL vang ik nauwelijks wat.

gerrit


BV

2012 een klote jaar : NO WAY!!

Februari : Nieuw PR op Forel op DRB  toen het ijs net weg was
Maart: Nieuw en nog mooier riviertje ontdekt dat nog dichter bij huis ligt en waar bijtgrage forelletjes liggen (5 op een uur gevangen met publiek , zalig!!)
April:  Die eerste forel van het jaar op een droge vlieg is iedere keer weer kicken na 3 maanden geen droge vlieg aangebonden te hebben
Mei:  Buzzeren op DRB : 1 vis per uur in het net
Juni: Zonnebaars  op buzzer en karpertjes op shuttlecock gevangen op een in de zomer  "zonder forel zittende forelput"
Juli: eerste voorns ooit gevangen in Italie , met een vlokreeftje, op het zicht gevist
Augustus:   lullig ADHD forelletje in een pool wel 30 maal nutteloos beworpen met van alle droge vliegen ; als wraak: PT-goudkopje er aan , en hangen bij de eerste drift!!! Zalig
September:  paar visdagen geblankt , en dan is de eerstvolgende vangdag zalig:  met een stijgnimf argwaanende forellen tot drie maal toe een schijnanval laten doen alvorens de echt bijten ,  geen Hitchcockfilm kan tegen die spanning op.
Oktober: paar keer geblankt, en dan is de eerstvolgende vangdag zalig
December:  in de ergste sneeuwdag lekker gevangen


Ik kan gdvd niet kiezen ,  zoveel zalige momenten!







Christof van den Berge

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben

weerwolf

mijn mooie moment was toch niet het vangen maar verbaast zijn over de hoeveelheid vis.


zo'n anderhalve meter aan beide kanten van de gracht zag je de bodem en de rest van de gracht was alleen maar zwart van de visseruggen.
Er stond een jongen op de brug die een paar vissen zag en ik gaf hem mijn cocoons en hij viel bijna om van verbazing begon te vloeken en vroeg wat voor wonderbril ik had..........geweldige reactie.


ik voel me nu een stuk minder zielig nu ik mijn moment met jullie gedeeld heb  ;D ;D ;D
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

Rene V.

Voor mij was een moment op de Landtong Rozenburg.Tijdens het vissen op zeebaars lukte het niet echt.De stroming was te fel,de intermediate  line ging niet op diepte,maar een  zinklijn hier is te link.Ik had ooit enkele steamers gemaakt op zware Owner haken voor,je weet nooit,dus een aangebonden,werpen,driften en hangen bij de eerste worp.Later nog een mooie in de felle stroming.

Iedereen prettige feestdagen,Rene V. 

johannes

kijk het begint op gang te komen  ;D ;D

Bij: Vind het mooi dat ook jij je moment neerzet dat er voor jou ook nog vele mogen volgen en die vis in nederland komt wel
pracht vis gerrit bijzonder mooi gekleurd.
Kijk dat is een topjaar BV
Kijk weerwolf hoeft zich niet zielig te voelen met de kerst ;D
Mooi rene V de voldoening als iets uiteindelijk lukt is heerlijk.


harry

Quote from: bij on December 19, 2012, 17:53:01
een klote jaar wil ik niet zeggen. Mijn beste vangsten gehad in Frankrijk in de Gardon. Maar ja geen foto's van de vis en deze waren niet eens 10 cm groot.
In NL vang ik nauwelijks wat.

als je nog eens naar de gardon gaat dan is gewoon wat grotere vliegen gebruiken vanaf maatje 10 en groter
heb daar ook enkele jaren gevist en daar vele kopvoorns gevangen van 50 + en als je mazzel hebt tref je ook nog af en toe een forelletje

harry

Gert

Dit was zeker een mooi moment, is te lezen in een verslagje van de Kyll waar ik samen met Herman en m'n broer een paar dagen in oktober ben geweest:

Uiteindelijk zag ik nog 1 vis stijgen op ca. 20 meter (of zo, wel ver in ieder geval). Maar ik had er inmiddels een Pink Harry aan geknoopt, dus die maar met al m'n kunsten tussen de bomen en struiken door precies op de goeie plek geworpen. M'n beetverklikker schoot meteen weg, en hangen! Dat was m'n eerste en tot nu toe enige op m'n eigen geknoopte Pink Harry, in combinatie met de juiste beetverklikker.

Maar uiteraard ook de snoekbaars van 82 cm in een doodgewone poldersloot.



Groet,
Gert

Gerrit72

#37
Leuk Topic Johannes. Mooie foto's en momenten broeders. Blijf posten! Er zijn zoveel forummers,
dus er mogen ook nog zoveel beste vliegvisgerelateerde momenten bij  :)



Zoals al gezegd, als beginner heb je heeeel veel super momenten!
Je eerste op de droge vlieg.
Je eerste doubletje.
Je eerste snoek op een streamer.
Je eerste op je eigen (in elkaar geprutste) creatie (wat een sensatie).
en nog zoveel mooie mogelijkheden in het vooruitzicht...

Ik voel me dan ook nog steeds het jochie met die rozen...
Ik sta altijd met zo'n grijns op mn bakkes.
Ik interesseer me ineens voor alle insecten,
maar ook voor alles waarmee ze na te maken zijn.
Ik geniet altijd, ook tijdens baggerweer, als ik maar aan (of in) het water sta.
En vangen...is altijd weer een kadootje  :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

ben

Ok Jongens, dit is allemaal gebeurd en eigenlijk nog veeel meer in een hernieuwde eigentijdse kennismaking na 30 jaar met het vliegvisvirus!!!!

ben

Leuk visje op Baggel

[attachment deleted by admin]

ben

Leuk graskarpertje op oosterseveld

[attachment deleted by admin]

maurice

::bbq:: ::proost:: ::proost::

ben


ben

Alleen het foto's met verslagje sturen lukt nog niet zo best, compudigibeet ofzo!!! ::blabla:: ::new:: ::hulp::

hendri

oja, mn 106 cm snoek van laatst! toen was ik ook wel aardig in mn nopjes!

A.de Vries sr

Mijn beste vliegvisgerelateerde moment van 2012? De beslissing om na dik twintig jaar pauze het vissen weer op te pakken en me aan te melden voor de vliegviscursus op Baggelhuizen. De ontdekking van dit forum waar ik vanaf het moment van aanmelden, avond na avond aanwezig ben en door de topics struin om maar te lezen en wijsheid op te doen.
Arie

marcelgoedhart

Mijn moment wordt as vrijdag, de wereld vergaat Maarten de zonvloed zal mij Niet the pakken krijgen. Ik vliegvis dan vanuit Mijn Belly boat.
:P

Gert

O ja, en het organiseren de verkiezing voor de mooiste karper op de vlieg was voor mij ook een leuk moment - hoop dat dat in ieder geval voor Youri ook geldt ;)

harry

2012 is voor mij niet zo,n best visjaar geweest mede ook door tijdgebrek
wederom weer een jaar zonder een weekendje duitsland of luxemburg
en ja  als je niet vist kan je natuurlijk ook niks vangen
ben nog wel een paar keer op oostvoorne geweest heb heb daar toch een paar mooie 60ers mogen landen dus wat dat betreft mag ik niet klagen
ook frankrijk was me alsnog gunstig gezind het was niet als voorgaande jaren maar met af en toe een visje toch wel vermakelijk

nu op naar 2013 met hopelijk wat meer uurtjes aan het water en dus meer kans op weer eens een bijzondere vangst :)

Rossie69

Om met mn vismaatjes lekker erop uit te zijn geweest.
veel gelachen gesloopt en gezopen en gevreten.

dat is me heilig,dat pakken ze niet meer van me af.

en ja de snoek die ik dit jaar al mocht vangen :)

en voor de rest,zal me alles een worst wezen.

;)