Zijn we facebook geworden??

Started by Cornico, November 05, 2014, 17:37:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cornico

 ::delete::

Hilco de Visser

sommige mensen zien een trend/ontwikkeling nou eenmaal eerder aan komen dan anderen............

forum en andere fora   kunnen eerdaags samen met gouden gids, telefoonboek, poeziealbum, huistelefoon, telefooncel  enz enz  in de vergetelhoek geplaatst worden   ...



uiteraard zullen er dinosaurussen zijn die koste wat kost proberen het oude in stand te houden .....................tot nu toe geef ik enkel de vinyl LP  enige kans .


ontwikkeling moet je niet tegenhouden , maar je voordeel er mee doen .


waardeoordelen geef ik niet .


goswit

Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

HappyFisherman

Als je even geduld hebt komt er vanavond vast wel een post van 112cm Marten (iig al gezien op Facebook...)
Vliegvissen is bevlogen vissen...

Scaramouche

ik kan me (op dit moment) niet voorstellen dat je via facebook op eenzelfde manier zoveel informatie op een zo eenvoudige manier bijelkaar brengt. En als er eens een dag tussen zit dat er wat minder wordt gepost, nou ja, ook niet erg. Dus nee: dit is geen facebook. Zelf hou ik een duidelijke scheidslijn aan. Jullie zijn ongetwijfeld allemaal heel aardige mensen, maar op mijn facebook kijken alleen mensen die ik persoonlijk ken.  Een forum als dit heeft voor mij gewoon een compleet andere functie en ik ben erg blij dat dit forum bestaat.
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

W3stland

Ik ben blij dat dit forum niet op facebook zit. Ik heb geeneens facebook en ben blij in alle rust het forum te kunnen lezen.. En soms zijn vissers nu eenmaall mannen van weinig woorden.. ( uitzonderingen daargelaten ;) )
"A bad day's fishing is better than a good day at work."

ben

Dit gaat toch niet over vliegvissen direct dacht ik toch????!!!!

quaden

wat mij opvalt is dat het forum ook seizoensgebonden is, in het voorjaar en in de zomer wordt er misschien meer gevist (en dus meer gepost)? meer activiteit onder de vissers? ik kijk dagelijks op het forum, als ik internet open dan ga ik meteen eventjes naar het forum. Het viel mij ook op dat er nu wat minder gepost wordt, maar daar zullen toch redenen voor zijn!?

of ben ik maar aan het raaskallen?

Kruijff

Quote from: quaden on November 05, 2014, 19:25:04
wat mij opvalt is dat het forum ook seizoensgebonden is, in het voorjaar en in de zomer wordt er misschien meer gevist (en dus meer gepost)? meer activiteit onder de vissers? ik kijk dagelijks op het forum, als ik internet open dan ga ik meteen eventjes naar het forum. Het viel mij ook op dat er nu wat minder gepost wordt, maar daar zullen toch redenen voor zijn!?

of ben ik maar aan het raaskallen?

Je hebt het denk ik bij het rechte eind.... Ikzelf bezoek het forum momenteel ook minder omdat ik meer geimteresserd ben in het vliegvissen tijdens de zomer en nu met grote pluggen vanuit een boot vis. Er zijn omgetwijfeld meer leden die een soortgelijke ervaring hebben.

Hoop niet dat dit forum overgaat naar facebook want stiekum kijk ik toch iedere dag even..

Gr Ed

merijn1982

Haha bram:-D ik ga m zo posten;-)

Ik zelf gebruik voor me visinfo en delen ook liever facebook. Werlt makkelijker en mensen zijn vriendelijker/beleefder dan soms hier op het forum gebeurd ( helaas.. )

Denk overigens sat het forum prima bestaansrecht heeft.
Tight lines!!

Bone F

Quote from: Scaramouche on November 05, 2014, 18:36:22
ik kan me (op dit moment) niet voorstellen dat je via facebook op eenzelfde manier zoveel informatie op een zo eenvoudige manier bijelkaar brengt. En als er eens een dag tussen zit dat er wat minder wordt gepost, nou ja, ook niet erg. Dus nee: dit is geen facebook. Zelf hou ik een duidelijke scheidslijn aan. Jullie zijn ongetwijfeld allemaal heel aardige mensen, maar op mijn facebook kijken alleen mensen die ik persoonlijk ken.  Een forum als dit heeft voor mij gewoon een compleet andere functie en ik ben erg blij dat dit forum bestaat.

Hear hear!!😊
Vrgrtn Frans

weerwolf

ondanks dat ik eigenlijk alle dagen kijk denk ik dat het forum passe is. Ik mis ook de kennis die er vroeger wel was.
Facebook is directer, gemakkelijker en de vind ik leuk knop is toch heel makkelijk.


Moet het forum weg? nee in mijn belevenis wordt het al weer wat beter maar mogen er wel weer wat oudgedienden terugkeren en/of wat meer plaatsen.
Als iedereen was zoals ik moest zijn, was de wereld perfect.

HappyFisherman

Quote from: weerwolf on November 05, 2014, 21:30:21
ondanks dat ik eigenlijk alle dagen kijk denk ik dat het forum passe is. Ik mis ook de kennis die er vroeger wel was.
Facebook is directer, gemakkelijker en de vind ik leuk knop is toch heel makkelijk.

Dan heeft het forum dus een andere functie gekregen dan het eerder voor je had, maar passe is echt nonsens. Kijk maar eens hoeveel er afgelopen zaterdag op kwamen dagen, zowel oud als nieuw lid...
Vliegvissen is bevlogen vissen...

vliegvisserdorian

Quote from: weerwolf on November 05, 2014, 21:30:21
Facebook is directer, gemakkelijker en de vind ik leuk knop is toch heel makkelijk.

Een vind ik leuk knop zou wel een leuke toevoeging zijn op het forum (er zijn veel fora die al iets dergelijks hebben), er is hiervoor vast wel ergens een plugin beschikbaar, zo moeilijk is het niet te implementeren? Maar het zal een hoop berichtjes in de trant van "Mooie vis [insert naam]", "Leuke vlieg [Insert naam]" of "[insert naam] daar ben ik het helemaal mee eens", die inhoudelijk weinig toevoegen aan het forum maar je toch iets wilt laten weten, schelen. Lijkt mij zo?

Rossie69

 ::lol::

Das helemaal waar. Bram

Ach en waar gaat het over.
worden we gecontroleerd ofzo op fb  ;D

je moet het met mekaar doen.
bedoel dan wel hier het forum draaiende te houden.
;)

Helaas was het circus niks voor mij,dus ben ik toch maar weer,wat vaker online hiezo.
FB sta dr mee op en ga dr mee naar bed  :o
maar zou het ook niet missen als ik het niet had.

Wel een vliegvisforum als dit.

i.like

Sieger

Quote from: weerwolf on November 05, 2014, 21:30:21
ondanks dat ik eigenlijk alle dagen kijk denk ik dat het forum passe is. Ik mis ook de kennis die er vroeger wel was.
Facebook is directer, gemakkelijker en de vind ik leuk knop is toch heel makkelijk.


Moet het forum weg? nee in mijn belevenis wordt het al weer wat beter maar mogen er wel weer wat oudgedienden terugkeren en/of wat meer plaatsen.

Passé lijkt mij ook niet en daar waar jij en ik en vele anderen de kennis bij 'oudgedienden' hebben gehaald, zijn wij nu zelf die oudgedienden. Of er kennis wordt overgedragen ligt m.i. dus vooral aan ons zelf.... Heb ik daar altijd zin in... nee, zal het ruiterlijk toegeven dat ik ook niet altijd en overal meer op antwoord, maar ergens moeten nieuwe instappers toch 'de kennis' vandaan halen...

In een sociale groep, wat een forum uiteindelijk toch is, houdt je altijd nieuwelingen, wijkers (zij die weggaan) en blijvers.... Een soort natuurlijke evolutie... Logisch dat er voor 'de blijvers' steeds minder nieuwe dingen bij zullen komen.... 'Wij' hebben alles al gehad.... Been there, done that....  ::)

Overigens is het ledenaantal nog nooit zo groot geweest... Dus passé.... mmmmm ???

Just mij 2 cents...


Sieger

goswit

Zo zie je maar Cornico als we allemaal af en toe nuttige informatie  ;D of opmerkingen ;D maken dan is dit forum beslist levendig.  Als je op ander vliegvis fora kijkt mag je blij zijn dat er een woord per dag wordt geplaatst.  Ik zeg het er even bij dit is vriendelijk bedoeld .
Gos
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

quaden

ik zit ook in een aantal FB groepen, het is prima om daar met leden wat woorden te wisselen en om wat 'kleine' info te vragen, maar of ik daar nu zoveel wijzer van word????

Beertje

Quote from: quaden on November 06, 2014, 15:03:02
ik zit ook in een aantal FB groepen, het is prima om daar met leden wat woorden te wisselen en om wat 'kleine' info te vragen, maar of ik daar nu zoveel wijzer van word????
::agree::
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

hendri

Op fb is het ook veel makkelijker ff een berichtje te posten met foto dan hier. Momenteel is het mij gewoon te veel moeite om een foto van m'n mobile naar m'n photobucket te doen en dan hier te plaatsen. Ben d'r gewoon te beroerd voor. De meeste mensen die ik hier echt ken heb ik wel op fb en daar kan je het rechtstreeks plaatsen.
Hier loer ik zo af en toe wel eens rond en soms reageer ik en vaak ook gewoon niet.
Maar wat betreft het swap verhaal en de forumdagen ja dat vind ik dan hier wel erg leuk en daar reageer ik wel op en dat heb je op fb ( ik althans) niet zo. Maar helemaal zonder forum nee dat niet.

quaden

#20
tuurlijk heeft facebook zijn gemakken, maar facebook heeft niet zoveel diepgang in mijn ogen.
ja, een foto plaatsen op facebook is heel gemakkelijk en ja de 'vind ik leuk' knop is wel grappig. maar die jaren kennis en info wat hier opstaat kan je niet 1,2,3 overzetten, ofwel?
en hoe zien jullie de ordening voor je? moet je dan reageren onder foto's en of vragen/opmerkingen? dan krijg je in mijn ogen een hele rommelige pagina en blijf je lang scrollen om bij jou gewenste topic/onderwerp te komen?!  :(. je moet dan alles doen met de zoekfunctie en is het kijken naar bijvoorbeeld de lijst forelputten niet meer mogelijk omdat deze niet meer bij elkaar staan. ze staan dan tussen de vliegen, tripjes, marktplaats onderwerpen en de entomologie. je mist in mijn ogen dan misschien namen en ervaringen over forelputten, je krijgt blinde vlekken op de pagina omdat je verplicht bent om alles met zoektermen door te spitten (en wie zegt dat jij de juiste zoektermen hebt gebruikt?)
nog iets, nu heb je FB groepen alleen voor het topic 'marktplaats,' dat is bij het forum maar een onderdeel. ik vind het lastig om te zeggen of FB nu daadwerkelijk beter/fijner/handiger is, maar ik denk niet dat je het forum kan vervangen door een FB pagina/groep



Troutbuster

"Petri Heil"


goswit

Dit is een discussie waar we niet uitkomen.  Fb. is aardig ,gebruik het veel om vlug wat dingen door te geven aan vrienden , verder vindt ik het lastig
om wat op te zoeken .   
Wat ik wel vindt is dat we praten over een forum wat niet ons eigendom is en in theorie niets over te zeggen hebben .  Natuurlijk de leden kunnen meepraten denk ik .  Persoonlijk zeg ik    ons forum    omdat ik vindt dat deze de leukste / beste vindt , in Nederland . Als er wat aanpassingen gedaan zou kunnen worden kan zij nog leuker worden , maarja wie ben ik . :(

Gos.
Hobby     Vliegvissen -  Rentenieren ,maar die rente Pfffff

Beertje

If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

quaden

theoretisch gezien is het inderdaad niet 'ons' forum omdat wij het simpelweg niet in bezit hebben.
maar (!!) zonder de vliegvisser is er ook geen bron aan info, jarenlang zijn hier dingen gepost en heeft iedereen zijn steentje eraan bijgedragen!
ik kan mij voorstellen dat forumleden zich erg betrokkenen voelen, om het feit dat zij een aandeel hebben in de info/kennis op het forum.
er zijn hier mensen die niet voor niets die 'master' (oid) onder hun naam hebben staan. Tevens vind ik dat er veel nieuwe aanmeldingen komen,
veel nieuwelingen zien een encyclopedie aan vliegsvisstof en dan lijkt mij (nogmaals) een facebook pagina/groep geen juiste uitkomst.