Lekker snoekweertje vandaag...

Started by Gerrit72, November 29, 2013, 18:40:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerrit72


Regen, harde wind, echt lekker ruig snoekweertje vandaag. Lekker lopen peuteren op mooie stekjes, echter nergens resultaat.
Toen mijn vistijd er op zat, ineens een kolk bij mijn streamer, gevolgd door een beuk. Stripstrike, gevolgd door een mooie gele buik onder water. De lijn gleed zowaar door mijn vingers, de snoek had er zin in! Na een korte sprint schoot de haak los. Wat een actie, daar werd ik even warm van. Het blijft een machtig mooi gezicht om te zien dat een snoek op je streamer klapt! Helemaal happy, heb ik toch nog even doorgevist, je weet immers nooit.

Na zo'n tien minuten wederom een mooi zichtbare aanbeet en weer een vechtlustige snoek. Deze bleef wel hangen. Even heerlijk gevist, maar voor de volgende keer haal ik toch de Rusky trousers van zolder, 't was barre koud.



De laatste tijd vang ik veel snoek met een opvallend grote kop ten opzichte van het lichaam.
Dit keer was het eerder andersom.



Joehoe sloeg weer toe...
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Goed gedaan  ::goodjob:: blijft een grappig gezicht die 'Action' streamers van je of Lidl whatever..
Ik had er gisteren 2 op de 10ft.#6 Z-Axis, die ging helemaal krom, heerlijk.
Vandaag kwam ik er achter dat een #6 dus niet werkt met die wind :'( Was dus meer een Orvis #8 weertje voor mij, die had ik niet bij mij.

wouter veuger

Lekker gevist weer gerrit ::agree:: ,ik hoop zondag ook eindelijk weer eens een lijntje te kunnen strekken... :P

Plantje


Gerrit72

Quote from: MarcelN on November 29, 2013, 19:07:38
Goed gedaan  ::goodjob:: blijft een grappig gezicht die 'Action' streamers van je of Lidl whatever..

Bedankt Plantje, Wouter en Marcel!
Wouter succes zondag! Het weer wordt iets beter begreep ik  :)
Marcel, mooie vangst! Wat voor 8# Orvis heb je? (die op de foto is een 7#, 9.3 ft Orvis, mooie snoekallrounder).
De streamer is van 1 zonkerstrip paars, paars pruikenhaar, kerstslingers en een lijf van bont.
Kost geen drol, maar geeft mooie 'action'  ;)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

edjuhhh

Lekker bezig Gerrit!
Gister ook ff weggeweest en had in 30 min twee snoekie's van 50a 60 cm, op mn nieuwe hengel van A&M.
Mischien komt het door het lekkere herfstweer.
Bûter, brea en griene tsiis, wa't dat net sizze kin is gjin oprjochte Fries

Ron


MarcelN

Quote from: Gerrit72 on November 29, 2013, 21:21:11
Wat voor 8# Orvis heb je? (die op de foto is een 7#, 9.3 ft Orvis, mooie snoekallrounder).

Dat vroeg je laatst ook al, een 10ft.#8HLS eind jaren 70 ongeslepen grafiet.

Gerrit72



Gevalletje teveel Hertog Jan   :P

Ik weet het weer Marcel, mooi spul!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

Willem

Netjes weer!!

Ik zal zo ook even  een verslagje plaatsen, ging lekker los hiero.

Plantje

Quote from: Gerrit72 on November 29, 2013, 22:24:28

Gevalletje teveel Hertog Jan   :P
Dat is nooit te veel Gerrit...soms bijna genoeg....maar nooit te veel :)

Gerrit72


::proost::

Ik lust ze graag, maar twee of drie is voor mij echt genoeg.

Willem, ik ben benieuwd!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Het was inderdaad lekker weer vandaag, de dag begonnen met even winkelen, de Simms Fleece BIB gekocht en Simms wading socks, mij fucken ze niet meer met die komende koude :P
Gisteren al de GoPro Hero Black(friday) 3+ met wat korting gekocht, volgende week is die binnen....
Maar vandaag met wat vismaten gevist...mijn 'pike on the fly' Sage Z-Axis, slechts een #6'je in 10ft., stokje tegen de spin en plug hengels van FairPlay, de oude Schreiner heeft zich vandaag omgedraaid denk ik hihi. 8)
Op http://ultralicht-vissen.blogspot.nl heeft mijn vismaat een verslagje geplaatst, met speciale dank aan Koen en Perry voor hun 'Sjakie' streamer concept die ik heb gekregen, vruchtbaar streamertje ::goodjob::

Gerrit72



Lekker bezig Marcel! Mooie spullen gekocht en lekker vis vangen.
Leuke blog!

En die Sjakie streamer...vertel eens, ben zeer benieuwd!
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Tja da's een concept van een bekende uit de Haaglanden, vist hier ook veel in het dorp en omgeving.
Ding is opgebouwd met rode icelandic sheep als staart met wat grizzle hackle veren en wat flash erin, body van rode glitter chenille en dan de kop is van grijze herten haar in koperdraad getwist en eromheen gedraait,
weer wat flash ertussen en het werkt echt! Pulseerd als een gek en die plug en spinner vissers werden er gek van, hebben ze net 100x staan gooien, trek ik ze eruit ;D
Dat was knap frustrerend hoor, wel leuk.
Ik kon alleen niet overal komen met bomen achter mij, maar die volgers van hun werden door mij verzilverd, dank je wel 8)

Heintje Davids

Quote from: Gerrit72 on December 01, 2013, 11:32:02

Lekker bezig Marcel! Mooie spullen gekocht en lekker vis vangen.
Leuke blog!

En die Sjakie streamer...vertel eens, ben zeer benieuwd!

Ik kwam Sjaak, degene waar de streamer naar genoemd is gisterenavond toevallig tegen en hij vond het echt leuk dat hier over zijn streamer werd gesproken :). Een streamer die hij, zoals hij zelf aangaf, niet zelf heeft bedacht en die waarschijnlijk door Perry (Golddigger) aan zijn naam is gekomen.

http://home.wanadoo.nl/baranyi/Snoekstreamers/image3.htm  Hier een beschrijving van de streamer van een ander lid van de GHV.

Gerrit72



Een foto zegt meer dan 1000 woorden...

Bedankt voor plaatsen, nu heb ik er een beter beeld bij, mooie streamer!
Bucktail twisten...ik ga er ook maar even een filmpje bij zoeken, lijkt me
nog niet heel simpel.
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Bedankt Heintje ::goodjob:: ik sta wel eens bij hem te kijken als hij op de voorntjes jaagt hier in de poldertjes, met een andere maat van hem 'John de hovenier' uit Maassluis vis ik ook wel eens.
Top gasten!

wouter veuger

ik ben een paar dagen terug ook nog even 2 uurtjes wezen snoeken, toch weer een paar  hartverzakkende aanbeten gehad :P

en 3 vissen op de kant,lekkah!




deze had de streamer compleet verzwolgen,en had ook wel zin in een potje knokken,met een stuk of 4 sprongen volledig uit het water,gaaf!

merijn1982

Tight lines!!

Gerrit72



Mooie vangst Wouter!
Krijg gelijk zin in vissen :)
The only difference between men and boys is the price of their toys.

MarcelN

Ik had er net weer 2 en 1 grote eraf >:( mijn maten hadden geen stootje op hun kunstaas, verslagje zetten ze er vanavond op incl foto's, ff wachten dus.