Onderhoud zinklijnen

Started by Dedada, January 25, 2016, 16:44:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dedada

Ik heb gezocht naar een topic c.q. informatie over het onderhoud van (volledige) zinklijnen. Ik heb niet meer kunnen vinden dan dat zinklijnen af en toe een beetje vet wel kunnen waarderen. Dit geeft mij eerlijk gezegd onvoldoende richting. Daarom mijn vraag of iemand hierover duidelijkheid kan geven: "Wat is het beste onderhoud van zinklijnen?". Zeker als de lijn in contact geweest is met zout water. Dat je de lijnen moet afspoelen, begrijp ik. Maar kan, of beter gezegd, moet ik nog meer doen?

gr Dennis

BV

Euh
Beste Dennis,
Waar op dit forum staat er dat je een zinklijn moet invetten?
Dan kunnen we dat snel verwijderen , want dat is compleet fout.

Je lijn een keer per 30 visbeurten of zo hooguit in een emmer lauw water met een drupje afwasmiddel spoelen en nawrijven met een doekje.

Dit in tegenstelling tot een drijvende lijn.

Dedada

OK, duidelijk tot zover BV! Dank.
Ik ga niet zeggen wie het artikel schreef. Laat ik het zo zeggen: Ik heb 'zinklijnen' ingevoerd als zoekopdracht.... ;)
Dat de zinklijn niet ingevet moet worden (en ook niet af en toe) was mij eerlijk gezegd wel duidelijk.

De schoonmaakbeurt zoals jij die aangeeft, doe ik overigens ook bij andere lijnen. Eerlijk gezegd wel wat vaker dan na 30 keer gebruiken. Drijvende lijnen behandel ik dan regelmatig met een lijnvetje....

macfly

Maak al jaren mijn drijvende lijnen schoon met Valma Cockpit cleaner en dat werkt tot nu perfect.