Jouw laatste vliegvisaankoop revisited

Started by Gert, December 14, 2012, 23:10:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Hendrik

Geen aankoop maar een krijgertje,
het is tenslotte vaderdag;

Nieuw wf #5 lijntje van A&M, Top!,
heuuuul verschil met een lijntje van 6 jaar oud gebarsten en al.
Natuurlijk meteen even uitproberen, veel aanbeten maar geen vis op de kant.
Kan liggen aan het feit dat de jongste dochter, 2 meter verder stond en de een na de andere vis lande, met de vaste stok.
Dat behoeft de nodige aandacht natuurlijk, leren hoe prik ik aas op de haak, inleggen, en niet onbelangrijk,
hoe dril ik een vis en ont-haak ik hem en zet ik hem netjes terug.
Kortom lekker ochtendje aan het water.

Team

Quote from: Floor on June 17, 2017, 13:39:55
Uitslover...😂

Mooie schoentjes hoor!

ging niet om uit te sloven ik wou graag weten wat het beste is onder diverse omstandigheden,  is wat Mike zegt vilt beter
of studs indraaien???? op stenen ondergrond??
NUNC  AUT  NUNQUAM

Floor

#1452
Zelf gebruik ik eigenlijk alleen mijn Vision schoenen met rubber zolen en studs, ik vis eigenlijk alleen op en tussen stenen en ik heb nooit problemen met klimmen, klauteren of gewoon lopen.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

p.forel

Alles heeft beperkingen. Zowel vilt als rubber
Maar ben nu al jaren fan van rubber met goede studs 

MartinT


FSCHAMP

Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Scaramouche

Kijk, een man met smaak (ik heb em ook  ;D). Goeie keus Martin, heel fijne vice om mee te werken
Liever 1 vis aan de haak, dan de lucht van 10

Troutbuster

Wereld vice!! ::goodjob::

Ik bind al weer zo'n 5 jaar op de Indexer van Dyna King, zonder enige wanklank!!

Veel bindplezier (gaat lukken!!)

Gr.

Jan
"Petri Heil"


MartinT

#1458
Bedankt, de eerste CDC'tjes maat 16 en 18 zijn een feit.

henkverhaar


Marcel A

Ik heb een paar dagen  geleden deze Guideline xp40 #6 gekocht, wil hem gaan gebruiken voor baars op de zandafgraving bij mij in de buur in indien het lukt qua ruimte " de Vliet" ( Rijn/Schie kanaal).
Ik heb er nog niet mee gevist, want ik moet nog lijnen bestellen ( drijvend en intermediate) maar zit nog te twijfelen of ik een ander ( cassete) reel er bij koop of dat ik mijn 5/6 lijnen van mijn #5  ( eigenmerk A&M) hengel afhaal, aangezien ik daar bijna niet mee vis en ik w.s. meer met de guideline ga vissen. :P :P ( hij zal het vast ook goed doen voor voorn op groot water).


Floor

Of die lijnen ook geschikt zijn voor je nieuwe hengel is natuurlijk maar de vraag. Er is al eindeloos gediscuteerd over aftma klasse, lijn gewichten, hengel klassen maar, dat kan je natuurlijk zelf proberen en uitvinden. Zelf heb ik toch graag wat extra spoelen en een cassette reel zoals bv van Greys hoeft niet heel veel te kosten. De vraag is simpel; heb je dat geld er voor over of niet, alleen jij kan die beantwoorden.
Je hebt in ieder geval een mooie hengel aangeschaft, veel plezier ermee!
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses...Hit it.

Gert

2 Guideline Easy Fold netjes.


M'n broer was zijn opvouwbare netje verloren, en die leende ik altijd voor de motorvakanties.
Dus nu hebben we allebei een nieuwe. ;)

Joost S.

#1463
Heb wat nymphjes binnen gehad, zonder weerhaak. En 4 gurglers voor roofblei ed....



Kan langszaam beter lopen, nog niet helemaal pijnvrij. Maar vanaf morgen ga ik wel weer vissen in de buurt, op jacht naar grote ruisvoorn. Zin in!

Edit

Rare photobucket melding, nog nooit gehad. Kan niet zien wat ik verkeerd doe.

Edit 2

Policy veranderd, je moet nu betalen om je foto's door te kunnen linken.

PFFFFFF !!!!!! Daaaaaaag photobucket!!! Op zoek naar een andere host dan maar.

jo flyfishing

Je doet niks verkeerd (behalve niet betalen :-) )

volgens hun uitleg is wat je probeert te doen (een op photobucket opgeslagen foto hier in het forum tonen) een optie is die enkel in betalende abonnementen zit.

http://support.photobucket.com/hc/en-us/articles/115009597607-What-is-3rd-party-hosting-

http://photobucket.com/pricing

Het abo waar dit wel kan kost blijkbaar 40$ per maand of 400$ per jaar.

Mvg,

Quote from: Joost S. on July 17, 2017, 21:54:59
Rare photobucket melding, nog nooit gehad. Kan niet zien wat ik verkeerd doe.
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Joost S.

#1465
Ja, ik las het net. Maar ik gebruik photobucket al een jaar of tien of zo. Vrij regelmatig. Maar nu..... Even al mijn foto's er af halen en dan wegwezen daar. En ze gaan dus van gratis naar 40$ per maand? LMAO!!!

Het zou wel fijn zijn als je foto's op het forum kon inladen. Wie weet komt dat nog eens.

Hoe gaat de rest nu eigenlijk hun foto's online zetten?


Zonde hoor, zulke prachtige nymphjes haha,  ;).

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

Beertje

Ik weet niet waar je het over hebt Joost, maar ik heb als proef even een foto op het forum met photobucket gezet, prima gelukt op de manier die jij hebt gebruikt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Joost S.

#1468
Nou, ik doe hetzelfde als altijd en ipv een foto zie ik een melding dat ik mijn account moet updaten om foto's te laten zien op 3rd party sites.

Wel gek dat jij dat wel kan. Kan je hier eens een nieuwe foto linken via photobucket? Misschien geldt het alleen voor foto's die je vanaf nu upload. Heb echt geen idee.

paul de bruijn

Voor het eerst een hengel gebroken, Handy Fish Quattra 7/8
Iets te geconcentreerd op de karper ipv boom achter mij,en bij voorwaartse worp een droge knak :(
Vandaag even langs Bertje,laat ie nou nog een nieuwe top hebben staan :)
Gezien de vele zalmen,zeebaarzen,makrelen en zeeforellen die deze hengel aanschouwd hebben erg blij dat ie in ere hersteld is ::goodjob::

FSCHAMP

Heb jij veel geluk zeg. In ieder geval su6 gewenst met de nieuwe combinatie.


Grts
Gino

Fly fishing surpasses the need to actually catch a fish, it becomes a mindset, a way of live & with time an obsession.
The finest gift U can give to any fisherman is 2 put fish back, and who knows if the fish that you caught isn't some1 else's gift to U.

<0)))>< yours <-> mine ><((((((0>

Beertje

#1471
Quote from: Joost S. on July 18, 2017, 00:09:59
Nou, ik doe hetzelfde als altijd en ipv een foto zie ik een melding dat ik mijn account moet updaten om foto's te laten zien op 3rd party sites.

Wel gek dat jij dat wel kan. Kan je hier eens een nieuwe foto linken via photobucket? Misschien geldt het alleen voor foto's die je vanaf nu upload. Heb echt geen idee.
Bij deze Joost.


Deze foto zojuist geupload met photobucket en link gekopieerd en hier geplakt.
If flyfishing were a sin, I'de be the devil's right hand man.

Joost S.

#1472
Er is helemaal niks mis met die foto.  ;)

Snap er niks van.

--

Nog een poging..



Edit

Weer hetzelfde.

"Please update your account bla bla bla...."


jo flyfishing

Misschien is er een quotum en staan ze maar een bepaald aantal hotlinks / views / volume traffic per gebruiker toe.
Heb je nog ergens anders foto's gelinkt staan? Die veel bekeken worden?
"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain

jo flyfishing

"It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt."

Mark Twain